A 6. Sebesség fokozat tulajdonképpen egy autópálya fokozat?
Úgy, hogy van egy plussz fokozat.
Általában a hatos valtosok hosszabbak, mint az ötösök. Ebből is van kivétel, de az most mindegy.
Pld az autóm 1.6 dízel vs 2 dízelem
Az 1.6 nál 50-nél harmadikban 1750, 4.-ben 1200 a fordulat kb
A 2 lityisnél kb 1900, 4-ben 1450, 5.ben 1100
Nem csak a hosszúság miatt van 6. fokozat, hanem hogy minden tartományban legyen egy megfelelő hosszúságú gazdasagosan használható fokozat.
Az előbbi példa is ezt szemlélteti. Az 1.6-ot muszáj pörgetni joval jobban, mint a 2 literest 1400 alatt nincs nyomaték, és nincs megfelelő fokozat.
A 6. sebesség pont ugyanaz, mint 5-ös váltónál az 5. sebesség, csak több fokozat van "közben".
Az utolsó fokozat áttétele csak a bodétól es a motortól függ.
Olyan az 5.-hez képest mint az 5. a 4.-hez képest. Modern autó jelzi, szerinte mikor lenne jó váltani, nem annyira modern de nem is régi legalább felfele jelzi. Meg hát érzed, az egész váltogatásnál nem sebességekre kell gondolni (nekem van kresz-könyvem, ami minden fokozatra megmondott egy tartományt...), hanem az a lényeg, amit oktatáson elvileg elmondanak, hogy mindig olyan fokozatban legyél, hogy a gáz nyomásával és a gáz elengedésével is tudd befolyásolni megfelelő mértékben a sebességed.
Én a '96-os Corollán 50-nél már 5.-be kapcsoltam, hogy ne fogyasszon annyit, viszont nem volt sem gyorsulása, sem motorféke normális, így egy kicsit kanyargósabb úton visszatettem 4.-be. Kisteherautómon 5.-ben 50-60-nál még rángat, főleg, ha meg van pakolva. A mostani családi autónk hatsebességes, 70-nél már beteszem hatodikba, ha az fix sebesség, viszont autópálya besorolásnál simán 4.-ben húzatom ki és megy 6.-ba. Most voltam Svájcban, rengeteg a 100-80-60 tábla, 80-nál még hatodikban van, aztán forgalomfüggő, hogy hatodikban gyorsítok vissza 120-ra, vagy visszakapcsolok. Csak mivel sokat vezettem/vezetek öt sebességes autót, ha visszakapcsolok, néha elfelejtem felrakni hatodikba, ilyenkor jó, hogy jelez a műszerfal.
Motorkerékpárom is hatsebességes, ott pl. a 70-es budapesti gyorsforgalmin hatodikban megyek, de 50-nel még 4.-ben, mások az áttételek, ha lassítani kell autóúton vagy combosabb előzésre készülök 90-es úton, reflexből 4.-be kattintom vissza, tehát annyira nem tankönyvszerű ez a váltogatás, majd kitapasztalod, milyen sebességnél milyen fokozatban húz annyira az autó, amennyire szeretnéd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!