Féltengelyes a kocsim. A szerelő mondta hogy még pár hónapig lehet vele menni biztonságosan. Autopályára készülök nem lesz e gond?? Természetesen cseréltetni fogom
Nekem is kattog enyhén kanyarban a féltengely, már 1 éve ilyen, nincs baja.
Ne húzasd ki kanyarban, meg kerüld, hogy rángatod a motort a gázpedállal, óvatosan.
Gondolom a szerelő próbaúton meghallgatta vagy megrángatta. Többet tud az állapotáról, mint mi. (Persze 1-estől eltekintve, aki nyilván látnok.)
Szóval nagy eséllyel nem lesz baj. Hogy még kisebb legyen a féltengelycsukló szétesésének a veszélye, én kerülném a nagy nyomatékkal járó gyorsításokat. Főleg akkor, ha a kormány nem áll középen. Pl. hirtelen sávváltásnál.
3 vagyok, szívesen, egyszer adtam el egy opelt, aztán vissza hozta a mókus törött féltengellyel, pedig nem kattogott, nem kotyogott, semmi...
Gépiparban, autógyártásban előre jósolni valamit.....veszel egy új autót, és széthullik a váltója, cégnél volt nálunk ilyen.
"vissza hozta a mókus törött féltengellyel, pedig nem kattogott, nem kotyogott, semmi..."
A féltengely törése más mint a féltengelycsukló hibája. Annak, hogy egy vasrúd el fog törni, nincs hallható előjele.
Nem lesz vele gond. Ha a féltengelycsukló kopik, annak az első jele ha kormányzott állapotban kattog. Onnan még hosszú az út, mire teljesen letolja a gatyát, mehetsz vele. Főleg ha a szerelő is ezt mondta, aki szemrevételezte, megrángatta, kipróbálta az autót.
A 45 eft reális ár egy féltengelyért. Kicserélni 1 munkaóra, de a váltóolajat és szokták ilyenkor cserélni. Legtöbb autóba 2-3 liter körül kell, ha kézi váltós, 1 liter 3-5 eft. Összesen 75-80 eft-al számolhatsz, munkadíjjal együtt.
A féltengelytörést pedig 99,9%-ban anyaghiba okozza, a maradékot pedig az utólagos, nagy mértékű teljesítménynövelés. Pl ha egy szívó motorra rátesznek utólag egy turbót, vagy ilyesmi. De ez itthon nem nagyon megy, aki meg még is hasonló volumenű átalakításba kezd az általában számol a hajtáslánc fejlesztésével is.
Kanyarba ne gyorsíts, és ne motorfékezz.
Ha kiállsz vagy fordulsz akkor kerüld a kormány teljes kitekerését, inkább kétszer vedd be az ívet.
Az enyém már két éve kattog, azóta már 70 ezerrel többet mutat a kilométeróra!
Max még annyit tehetsz, hogy a gumiharangot átcseréled rajta univerzálisra (a megölhetetlen vastag latex változatra) a "tölcséres" módszerrel.
Ha újra zsírt kapna talán nem kattogna annyira, de azért ne halogasd sokáig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!