Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jobb lenne, ha a villanyautó...

Jobb lenne, ha a villanyautó helyett visszatérnénk a szívódízelre? Mi a véleményetek a cikkről?

Figyelt kérdés

A régi szívódízelek sokkal tartósabbak, 40 évig is elmennek, ezzel szemben a mai autók életciklusa 5-7 év, az emberek kidobják, újat vesznek, tehát még többet kell legyártani, ami mégjobban terheli a környezetet. A fenntarthatóság kulcsa a tartósság, nem ez.

A szívódízelek elmentek még mindenféle növényi olajjal, napraforgóolajjal, sütőzsírral, halolajjal stb.. tehát környezetkímélő is lehetne.


[link]



2023. júl. 21. 23:38
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
36%
Nem lenne jobb. A dízelautók a múlt tévedései, amik végre hamarosan feledésbe merülnek.
2023. júl. 22. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 nemaRendőrség ***** válasza:

Javítási költségekhez hozzászólva.

Mindenki leszólja az új autókat mert csilliók hozzá az alkatrész.

Ja mert gyárit nézik.

Egy 2000ben gyártott passatba mennyi egy gyári generátor? Egy gyári katalizátorrendszer stb


2008as toyotám van, több mint egy millió lenne egy új katalizátor alá. Audi A2ben szétrobbant a generátor, azt mondta a szakszervíz, hogy fél misi a gyári. Kb az autó ára...


Azért volt csak 100e forint mert már van utángyártott illetve bontott alkatrész.

2023. júl. 22. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
0%

Megpusztulna a fél világ az euro 0/1-es dízeltől.

Nem a mai autókkal van a baj, hanem a tróger, pénzéhes szerelőkkel.

Van youtube-on egy csávó, mai autómotorokat szed szét, vannak köztük gagyik, de többségében jók.

Mondjuk az is poén, hogy az x százéves otto motorok után jöttek az elektromos vackok, semmi átmenet.

2023. júl. 22. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 nemaRendőrség ***** válasza:
80%

@13

Toyota hibridkeben atkinson motor van, Mazdának van wankel motorja.

Egyik sem forradalmasította az autóipart.

Az otto motor működik, ügyesen teszi a dolgát, kihozza a kőolajszármazékból amit lehet

2023. júl. 22. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
95%

Azért nincsenek 15 éves új autók, mert nem telt el annyi idő. 15 év múlva lesznek és az átlag magyar azzal fog járni ès habzó szájjal mondja majd, hogy "ez bezzeg még autó, nem úgy, mint az ùjak".

És amúgy már 15 éve is ment ugyanez: "nem veszek új autót, mert túl sok benne az elektronika, ami elromlik". Aztán 15 évvel később meg arra a sok elektronikás autóra verik magukat...

2023. júl. 22. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%

"Igen, a 15 éves autót 15 éve gyártották, azért 2010 előtt még egészen más világ volt."


Értem, tehát az átlag paraszt nem azért vesz 15 éves autót, mert csak arra van pénze, hanem mert "abba még volt anyag". Nyilván így van.

Ha ez igaz lenne, akkor a közgazdaságtan törvényei szerint az 5 éves autók ára meredeken esni kezdene. És kb. ugyanannyit érne, mint egy 15 éves.

A használtautó hirdetéseken mégsem ez látszik.

2023. júl. 22. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
100%

Hogyne! Térjünk vissza a korom- és nitrogénoxid-okádó Euro0-s lomha szívódízelekhez, mert az milyen jó lenne! Pont ezért támadják a dízel autókat. Kiküszöbölték, cserébe valóban bonyolultabbak lettek. De ez igaz a benzinesekre is.

Nem tudom egy átlag magyar mikor fogja a bontóba hajigálni az 5 éves autóját és venni a vadonat újat. Én a környezetemben nem ezt tapasztalom. Amúgy pont 5 éves bitrubós Euro6-os dízel autóm van és szintén újonnan vettem. Eszem ágában nincs a kukába hajítani.

Nem tudom ki tervez ma úgy, hogy ugyanazt az autót szeretné 40 évig hajtani. Ez még kevésbé jellemző! Pedig a másik autóm is dízel. 18 éve van nálam. Nem szívó, hanem már CR-rendszerű, változó geometriás turbófeltöltővel ellátott. Igaz csak Euro4-es. De valahogy nem hallott erről az "5-7 éves szabályról", mert nem akar széthullani.

Lehet hogy neked újdonság, de a kúton tankolt gázolajhoz is adnak biokomponenst. Növényi olajat, meg amiket felsorolsz. És gond nélkül elmennek vele a mai dízel autók is.

Meg oké, hogy a motor elmegy 40 évig. De mi van a kasznival, elektronikákkal, stb? Vagy térjünk vissza a duroplaszt karosszériához, Euro0-hoz, zéró környezetvédelemhez ilyen autószám mellett is, biztonsági elektronikák totális hiányához, tehát gyakorlatilag egy 70-es évek Trabant szintű autójához?! Fejegység, androidautó, navigáció, waze, stb? Ilyen úri huncutságokat egyenesen tiltani kellene, ugye? "Remek" ötlet!

2023. júl. 22. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Persze, mezőgazdasági felhasználásra, kistraktorokba tökéletes lehet. De személyautónak ugye nem gondoltad ezt komolyan? A szívódieseleknek azért van kultusza, mert eleve olyan körök veszik őket akiket nem zavarnak a hátrányai (vagyis a szomszédjukat zavarja, mikor reggel negyed óráig járatják a motort), de az az átlag autó vásárlónak mondjuk arra kell autó, hogy apu meg anyu reggel elmenjen dolgozni és lerakja a kölyköket az iskolában.
2023. júl. 22. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

“ Térjünk vissza a korom- és nitrogénoxid-okádó Euro0-s lomha szívódízelekhez, mert az milyen jó lenne!”


De ezek még elmentek napraforgóolajjal is, nem lenne környezetszennyező

2023. júl. 22. 15:17
 20/22 anonim ***** válasza:
#19: A napraforgó olajjal működő diesel motor is termeli a nitrogénoxidokat. Az a keverékkpézéhez használt levegő nitrogéntartalmából jön (tudod: a levegő 70%-a N2, ha elégeted oxidálódik), nem a tüzelőanyagból.
2023. júl. 22. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!