Suzuki Swift autòm eszi az olajat. Mi baja lehet?
3000 kilométer után 3 liter olajat kellett most rá töltenem. Mit lenne érdemes rajta kicseréltetni ennek függvényében?
1.3-as motor, 1997-es.
Kéken nem füstöl.










#1 Miért is baromság? 3 ezer kilométeren 3 liter olaj az szerinted mi, ha nem kuka? Egy jó állapotú motor két olajcsere között (legyen 10 ezer kilométer) nem eszik meg 1 decinél többet. 1 és 5 deci között már van némi probléma, de elenyésző, nem kell vele foglalkozni. 5 deci és 1 liter között már jelentősebb a probléma és el kell gondolkodni a felújításon. 1 liter fölött a baj nagy.
Ehhez képest a tiéd 10 litert eszik 10 kilométeren. Az a motor az halott. Kuka. Menthetetlen. Motort lehetne benne cserélni, de az autó ér 200 ezret, akkor szerinted mennyi értelme van másik motort tenni bele annyiért, mint amennyit az autó maga ér, és akkor lehet, hogy a másik motor is egy szar, hiszen senkinek sincsen röntgen szeme, hogy megállapítható legyen a cseremotor állapota.
Ergó, az egész autót érdemes lecserélni, ahogy mondtam.





Sajnos jól írja, én egyszer cseréltem motort Swiftben, sokat nem használtam az autót utána sem, mert a kasztni járulékos problémái is előjöttek...
A vége az lett, hogy egy ismerős aki pénzt is ajánlott érte, mondtam, hogy nem érdekel mennyi csak vigyed és írasd át!





Lehetne mondani különféle tanácsokat, de mi értelme lenne?
A kérdésedből néhány dolgot meg lehet tudni:
1. "Mit lenne érdemes rajta kicseréltetni ennek függvényében?"
Azt gondolod, hogy egy ekkora olajfogyasztást egy bizonyos alkatrész cseréjével meg lehet oldani? Kiveszik a régit, berakják az újat és kész? Ebből az látszik, hogy nem igazán értesz az autókhoz.
2. "3000 kilométer után 3 liter olajat kellett most rá töltenem."
Nem is kezeled az autót úgy, ahogy egy átlag autóstól elvárható. Ha 3 liter olajat bele lehetett önteni, akkor már jó régen elhagyta az olajszint a minimumot, sőt a nívópálca alját is.
Ha mondanánk 4 dolgot, ami okozhatta az olajfogyást, mit kezdenél vele?
Inkább koncentrálj arra, hogy találj egy jó szerelőt, aki ilyen öreg autókkal is foglalkozik. Egy rutinos öreg szakit. Ráadásul olyat, aki értelmesen megpróbálja diagnosztizálni a hibát, mielőtt azt mondja, hogy "motorgenerál". Vagy motorcsere.
Bár nagy valószínűséggel az lesz a megoldás és csak kis valószínűséggel vezethet eredményre egy olcsóbb javítás.










Ha nincs füst, meg el is fogy az olaj....az érdekes. Tócsa nincs alatta?
Olyan is van, hogy a menetszél szétkeni az autó aljára az olajat, nálam volt ilyen, egy 1.5dci cliónál.
De kb menet közben csöpögött belőle az olaj, látni lehetett, merre megyek. :D
Na az nem 1 litert evett 1000km-en, hanem 5 litert.
A turbó visszatérő cső volt eltörve.
Csere után 0 olajfogyasztása volt.










Csak azt nem irtad mennyit jársz vele. Mert ha évi 5-6 ezer km-t akkor kár foglalkozni vele. Pár év és ugyis elrohad addig meg töltögetni kell.
Haver csinaltatott motorfelujitast több 100 ezerert. Utana meg használta 3 évig az autot. Kb a tizedéből kijott volna ha csak töltögeti.





1000 km/ 1liter olajfogyazstás az már a megengedhetelen mérték
Valami gond van
Első körben érdemes a hengerekben a kompresziót megmérni.
Illetve ma már nem is a kompreszió a lényeg hanem hogy a szelepek mennyire zárnak, azt is lehet mérni
3 oka lehet az olajfogyazstásnak...
szelepszár szimering meghalt(gazdaságosan javítható)
exrém kopás a hengerfalon
elkopott dugattyúk, esetlega dugattyú gyürük
Egy kb 100 ezret érő autón sajnos egyik hiba sem olyan amit megéri kijavítani ha csaka gazdaságosságot vesszük
Szerintem ad le a bontóba, vagy... ha amugy az autó maga jó állapotú esetlega bontóban lehet bele venni egy csere motort. De ez a megoldás se olcsó és az eredény kétséges.
Szerintem ad le a bontób az autót és vegyél egy picit fiatalabb jobb állapotú masinát!
Természetesen mindenekelőtt egy hozzá értő autószerelő véleményét kérd ki, mert lehet hoyg tényleg vaalmi olcsón javítató baj van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!