Ha egy autó hengerfejes, a kiegyenlítőbe csak olajemulziót nyomhat ki, vagy fáradt olajat is?
Ma reggel kiürítettem a túlfolyótartályt, mert elkezdett benne megjelenni fekete(!) olaj. Ürítés után nagyjából minimum szintig töltöttem tiszta desztillált vízzel. Mentem vele egy kb. 25 km-es kört, és egyértelműen megemelkedett a folyadék szintje, egyértelműen fekete fáradt olajjal.
Viszont semmi más hengerfejproblémára utaló jel nem jelentkezik: a járása rendben van, az alapjárat nem ingadozik, nem melegszik, sem a nívón, sem az olajbetöltőn, sem a hűtőben nincs meg a jellegzetes tejeskávé, illetve a fagyállószag sem jelentkezik.
Lehet hengerfejes az autó? Nyilván, nézzen rá szerelő (ami meg is fog történni), de szeretnék előre felkészülni. Amúgy ez egy Suzuki Swift, még a "mi autónk" generációból, és valahogy nem akarom elhinni, hogy sikerült ezt a motort hengerfejessé tennie az előző tulajnak. Az én elméletem az, hogy egyszer volt javítva ezzel az autó, és nem lett rendesen áttakarítva a hűtő, az olaj benne maradt, és azt nyomja most bele a kiegyenlítőbe.
Hát ez kemény. Direkt olcsó autót vettem, viszont abból egy magasabb árfekvésűt, ha élhetünk ilyen képzavarral, direkt megnéztem, milyen értékelése van a kereskedésnek, direkt átnéztem a motorteret pontosan erre kihegyezve, és még így is képes volt lehúzni. 5 napja vettem, kb. 250 km-t mentem vele, fölösleges felhívnom már ezt a szemétládát, ugye? Ennyi erővel vehettem volna 100 ezerért is ugyanilyet, nem kellett volna a 300 ezres mellett döntenem... beszarok, hogy tényleg itt tart a használtautó-piac.
És mindezt hitelre. Komolyan nem értem, mi értelme az életemnek. Állandóan tátott szájjal sétálok bele a péniszligetbe, hiába vagyok extra óvatos, és hitelről hitelre járkálok fölöslegesen. Most már csak azt tudom remélni, hogy mivel csak 8 szelepes motor, nem fogunk belemenni a százezres tartományba. Mármint biztosan bele fogunk, mert más alap dolgokat is meg kell csinálni rajta (vezérlés és egyebek cseréje), de hogy ez nem fogja annyival megdobni a költségvetést.
Ha tudnál szerelni akkor otthon aprópénzért megcsinálnád Te is...
De gondolom nem tudsz, így marad a szerelő.
A vízszint amúgy emelkedik üzemmeleg állapotban!
Nem visszavásárlást szeretnék, hanem árleszállítást, mert egy autó kell, főleg, ha már a nevemre írattam, a biztosítást és az eredetvizsgát is kipengettem. De teljesen mindegy, én még olyanra soha sehol nem olvastam példát, hogy bármi ilyenbe belementek volna, főleg nem olcsó autónál. Aztán persze olyanra se nagyon olvastam még példát, hogy egy Swift hengerfejes legyen... Elintéztem a kereskedést részemről annyival, hogy írtam egy negatív véleményt róluk Google-ön és Facebookon, és remélem, soha nem vesz tőlük senki semmit. Fölösleges pattogni, valahogy úgyis kimagyarázza, hogy nálam lett hengerfejes, főleg kis értékű jármű esetén. Meg főleg úgy, hogy nem vagyok se kopasz, se kigyúrt, se cigány.
Most már csak abban kell reménykednem, hogy nem lesz annyira elképesztően drága a beavatkozás. Az előző autómmal is így jártam egyébként, csak annyi a különbség, hogy az "mindössze" 140 ezerbe került, nem több mint a duplájába. Meg az magánszemélytől volt. Az motivál, hogy csak egyszer kell megcsinálni, utána már nem hiszem, hogy nagy baja lehet egy Suzukinak motorikusan. Bár ezek után nem tudom, mire számítsak.
Mit kell köszörülni? Hengerfej síkoltatásra gondolsz?
Tök felesleges egy 4 hengeres kis motornál.... ez nem egy nagy 6 hengeres motor :D
Ha csak ez tart vissza attól, hogy megcsináld otthon akkor ezt a lépést nyugodtan kihagyhatod és egyből megspórolod a szerelő árát.
Vezérlés + tömítés ára lehet vagy 40-50e ft max.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!