Az oktatók számára miért mindig a tökéletes parkolás a legfontosabb?
Kicsit meglepve látom, hogy az oktatók 90%-a örökösen a parkolással van elfoglalva, arra fektetik a legnagyobb hangsúlyt. Mintha legalábbis a vezetés netovábbja és tetőpontja az volna, hogy mindkét vonal közé miliméter pontosan beálljon az ifjú sofőr.
Jómagam ezt nem kicsit tartom hülyeségnek, mert a közlekedés nem csak a városi vezetésből áll, sőt. Jobb volna az országúti vagy az autópályán történő vezetésre fektetni a hangsúlyt, mert az optimális előzést, egy-két fokozat visszaváltását előtte senkinek nem tanítják... A halálos balesetek pedig inkább ebből adódnak, nem abból, hogy beparkolok tökéletesen két autó közé elsőre vagy sem...
A minap a X. kerületben szólított meg egy oktató, mert a napi forgatagban (több mint ezer kilométert vezetek hetente) egy parkolóba nem hajszálpontosan álltam két vonal közé (ettől függetlenül belül voltam) aztán szerinte még vehetnék igazán pár órát, mert nem megy még a vezetés ahogy kellene.





Mert ezzel lehet eltolteni a legtobb idot.
Arrol meg ne is beszeljunk, hogy napi szinten latom, hogy sokeves jogsival, balra elore parkolasnal 2*-er ra kell igazitani a manusnak.
Meg oreg papaknal a jobbra elore parkolas, aminek vegeredmenyekent szinte osszeer a ket auto kulso sarka.










"90%-a örökösen a parkolással van elfoglalva"
Egy átlagos tanórán szinte alig jut idő a parkolásra, átlagban néhány parkolás/tanóra. Ezért lenne jó újra a kötelező tanpálya ahol első órákban csak a kezelés, parkolás lenne.
"a közlekedés nem csak a városi vezetésből áll"
Ha városban megtanulsz vezetni, akkor városon kívül is képes leszel rá.
"Jobb volna az országúti vagy az autópályán történő vezetésre fektetni a hangsúlyt"
Egyáltalán semmi értelme nem lenne. Főleg autópályára. Utóbbin a hülye is el tud menni, inger meg semennyi nem éri a tanulót. Főúton dettó. Egyetlen dolog amiben gyengeséget érzek, az az előzések. De azt meg nem is egy 20-30 órás tanulóval kell elkezdeni.
"A halálos balesetek pedig inkább ebből adódnak"
A halálos balesetek nagy része abból adódik, hogy az emberek felelőtlen, agyatlan, sietős idióták akik előznek, mert kell, sietnek mert kell. Aztán másnap meg ott a halálhír, hogy "ismeretlen okból" lesodródott a kanyarban. Az oktató csak a vezetés alapjait tudja megtanítani, agyat nem ad, azt magunknak kell növeszteni.
Épp ez az, hogy sokan tapossák a gázt, mert úgy gondolják, hogy ahhoz nem kell semmi aztán egyszer sikerül, egyszer szerencsével meg a másik lélekjelenlétével, harmadjára meg nem adja ki, ahogy mondani szokás...
Azzal, hogy fél óráig szerencsétlenkedik nem fog életveszélyes helyzetet teremteni, az ő dolga hova akar beállni, hova tud vagy inkább áll másfelé.





Igen, felelőtlenek, fogalmuk sincs mi miért történik, fel sem tudják fogni, mert abszolút nincs nekik semmi megtanítva a fizikáról, magáról az autóvezetés fizikájáról, holott ha a sofőrök legalább tudnák hogyan kellene használni az összes érzékszervüket valószínűleg dinamikusabban tudnának haladni.
Szerintem is kevés a kötelező 30 óra. Városban hiába tanul meg valaki közlekedni meg megállni a zebránál, lámpánál; kint egy mezei országúton elég egyszer tévedni...
Gondoltam, hogy ez lesz az egyik válasz kedves #5-ös válaszoló, de nem. Marhára nem érdekel ki mit mond míg én tudom, hogy mikor mit csinálok. Egy, én is szoktam hibázni, tévedni és ne haragudj, de napi 50-100 parkolás során nem nézem minden egyes alkalommal, ha kiszállok 5 percre, hogy az tankönyvbe illő legyen...
Kettő, nem fogom felkapni a vizet, sem adni egy olyan szavára, aki elméletben mindent tud, gyakorlatban meg inkább hagyjuk... Tisztelet a kivételnek, mert van nagyon jó oktató is, de a java csapnivaló ahogy a tág környezetem tapasztalatai mutatják...





"Kettő, nem fogom felkapni a vizet, sem adni egy olyan szavára, aki elméletben mindent tud"
Mégis felkaptad a vizet és itt hisztizel.
Rendben, nem folytatom. Vitázni egy témáról értelmesen úgy gondolom nem így kell, ahogy az "Autista törpe" delikvens folytatja. Felvetült bennem néhány gondolat, de elismerem, hogy másképp vélekedek a látottak, tapasztaltak alapján mint sokak, így nyilvánvaló, hogy nem értenek velem egyet.
Tőlem végül is mehet minden ugyanígy, szuper az egész rendszer, nem is kell akkor elgondolkodni, hogy miért hazánk polgárai és Anglia közlekedői a legbal*aszabbak Európában. Biztosan csak azért, mert senki nem tud parkolni és az oktatók (akik kinevelik a sofőröket) tökéletesen működnek. ;)





#9 Simán csak nem igaz, hogy a magyarok balf*szok lennének.
Szimplán a mentalitás ami balkáni. Illetve a tény, hogy zéró visszatartóerő van az utakon. Továbbra sem az oktató tehet róla, hogy a már jogosítvánnyal rendelkező hülye és nincs törvényi háttér ami a normális közlekedést védené.
Érdekes én még egyik oktatótól sem hallottam, hogy GZSÍPÍESSZERINTISEBESSÉG meg ANNYIVALKELLMENNIMERTOTTMENBÜNTETNEK ahogy azt sem hogy menj át a sárgán, piroson, ne add meg az elsőbbséget, hajts be ész nélkül a vasúti átjáróba, vagy 90-el a 30-as kanyarba. Ezt valahogy mégis megtanulja mindenki ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!