Mikor lenne elég parkolóhely?
Őszintén szólva nem szoktam érteni az autósok felháborodását azon hogy nincs elég parkolóhely az adott környéken/munkahely/lakóhely/stb. előtt.
Nem tudom hogy ki mennyit szeretne de ha veszünk egy 10 emeletes panelházat és egy parkolóhely mondjuk 10 m2 akkor:
- 1 autó/lakásnál az 1000 m2
- 1 autó/lakónál meg olyan 3-4000 m2
+ a ki-be álláshoz szükséges utak még az is mondjuk 3-400 m2
7-8 panelházhoz már akkora parkoló kellene mint a Hősök tere és akkor még nem beszéltünk arról hogy szeretnének ott parkolni nem ott lakó emberek meg hogy vannak olyanok is akik akár 3-4 járművet is tulajdonolnak mert mondjuk ez a hóbortjuk.
Visszatérve tehát nem tudom hogy mennyi az elég és hogy az ezen kesergő emberek hogy kívánnák megoldani ezt a problémát de a legtöbb európai nagyváros nem erre lett tervezve. Ahol én lakok ott például annyira szűkek az utcák hogy lakóépületeket kellene lebontani az meg nem fog megtörténni csak emiatt.
Melyik részét nem érted a "felháborodásnak"?
Nyilván senki nem örül, ha nem tud leparkolni egy adott területen, csak sok utcányival arrébb, vagy még ott sem. Akárhogy nézzük ez egy probléma, amire hiába mondjuk, hogy "nem erre lett tervezve" egy város, attól még a probléma az ott van és nem meg el.
BONTSANAK LE MINDEN EMELETES HÁZAT!
Éljenek a földszintesek!
Minden lakás elé parkolót!
"Visszatérve tehát nem tudom hogy mennyi az elég és hogy az ezen kesergő emberek hogy kívánnák megoldani ezt a problémát de a legtöbb európai nagyváros nem erre lett tervezve. Ahol én lakok ott például annyira szűkek az utcák hogy lakóépületeket kellene lebontani az meg nem fog megtörténni csak emiatt."
Oké, de az a sok lakóház sem úgy került ám oda, hogy Isten odateremtette a 4. napon. Azt valaki oda megtervezte, valaki engedélyezte, valaki felépítette.
Amíg volt egy városrészben x lakóház, addig úgy-ahogy volt parkoló. Aztán ahogy egyre sűrűsödött a beépítés, lett ugyanakkora terülten 2x lakás, akkor már kevés volt a parkoló. Ráadásul nem ugyanannyi parkoló maradt a kétszerannyi lakásra, hanem még el is vettek belőle. Nyilván az egy főre jutó autók száma is nőtt, az autóval ingázók száma is nőtt ezzel párhuzamosan.
A probléma gyökere nem az, hogy a nagyvárosok nem ennyi autóra letek "tervezve", hanem hogy nem ennyi emberre.
"az ezen kesergő emberek hogy kívánnák megoldani ezt a problémát"
Erre amúgy van elég sok mód, szabályozás, részmegoldás.
Például az első autó ingyenesen parkol, a második jelképes összegért a 3-4. járműért meg magas díjat kell fizetni. Ezzel rögtön lehetne szűrni a sok autót tartókat.
Vagy sok helyen van beléptetőkapus rendszer. Itt akár azt is lehetne nézni, kinek meddig áll ott a gép. Én csak a házunk előtt látok 3-4 járművet amik már hónapok, vagy évek óta nem mozdultak, csak foglalják a helyet. Ilyen esetben simán el lehetne ezeket vitetni, vagy kötelezni, hogy tartós parkolás céljára álljanak fizetős parkolóba.
És bizonyos szintig igenis csak az ott lakók parkolhassanak bizonyos övezetekben. Persze vannak vendégek (akik akár oda is tudnak gyalogolni/buszozni) vannak szakmunkások, egyebek. Ezt meg lehet oldani. De az sem normális, hogy egy Puskás stadionban lévő meccs miatt egy, a Duna túloldalán lévő kerületben nem tud az ember a háza közelébe parkolni, mert mindenki ott rakta le ingyen a kocsit és onnan ment át villamossal.
Vagy alapvetően kötelezővé tenném az újabb építéseknél a túlméretezett mélygarázst, és hogy ott a környékbeli lakosoknak legyen lehetőségük parkolóhelyet váltani.
Nyilván ez sem egyszerű, mert rohadt drága mélygarázsokat építeni meg plusz szinteket, de például erre pont mehetne valamennyi állami keret.
És ahogy előttem írják, az a baj, felépülnek új épülettömbök, blokkok amik eleve alig tartalmaznak parkolóhelyet, viszont van bennük 200 új lakás és onnantól rögtön felborul az addig nagyjából meglévő egyensúly.
"kesergő emberek hogy kívánnák megoldani ezt a problémát"
Megoldást ugyan nem tudok, de a helyzet további romlását biztosan gátolná, ha korábbi családi házak helyén nem engedélyeznék 3-4 lakásos társasházak építését. Nyilván ezt én vidékiként mondom, a fővárosban ugyanez más léptékben értendő.
lakásonként maximum egy autóra adnék ki parkolási engedélyt, aki több autót akar tartani, béreljen, vagy vegyen garázst.
most már az a divat, hogy 2 saját autó + céges. mikor bevezették a fizetőparkolást lakásonkent max 2 "bérletes" kocsira ment a sírás a facebookon. de valahogy azóta mindig van parkolóhely.
Nálunk egyébként van a lakótelepen egy hatalmas parkoló.
Belvárosban meg létezik az a külföldön már bevett megoldás, hogy egyszerűen nem adnak lakossági parkolóengedélyt, csak mondjuk mozgáskorlátozottaknak, sőt van ahol autót sem vehetsz a nevedre, amíg nem mutatod be a tulajdoni lapot vagy a garázsbérleti szerződést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!