Idős autóval nagy távolságot menni butaság?
Lenne egy Peugeot 206-os, motorikusan igazából jó állapotban van, nem füstöl, jól megy, vezérlés jövő hónapban lesz cserélve, vízpumpa is.
De viszont, lenne egy munka szeptemberben de 1200km-t kellene utaznom 1 nap alatt vele. Tudom, nem utazó autó, meg semmi, de most sajnos ez van, erre van pénzem. Az autó 2001-es évjáratú.
Szerintetek félúton megáll vagy simán bírja a távot?
Igazából hétvégente megy 300km-t is, csak akkor nem 1 nap, hanem mikor anyuhoz megyek vele, akkor 150km-t megyek és 2 nap múlva megint 150km-t. Múlt hónapban ez miatt ment 600km-t így mert kétszer tettem meg az oda vissza távot. De van abba kockázat, hogy most egyszerre fog 1200km-t menni és nem szakaszokban?
Ha az autó bemelegedett, akkor már kevésbé árt neki a menet, mint hidegen. Nem fog elfáradni. :-)
De ha nagyobb terhelést kap, mint a szokásos (pl. nem szokott autópályán járni, de most hajtanád 130-al), akkor előjöhetnek rejtett hibák. Kis valószínűséggel.
A kockázat nem az öreg, hanem a megbízhatatlan autóval van. Akkor, ha olyan helyre mész, ahol drágább a javítás, mintha a házadtól 100 km-re robban le. Vagy több az egyéb költség. Szállás, vonat, stb.
De egy egyszerű benzines lehet megbízható. Gyujtás kell neki. Benzinadagolás, ami főleg a szenzorok működésétől függ. Levegő és kompresszió. Akkor megy.
És ne lyukadjon ki a hűtőrendszer. Vigyél nyers tojást és ducttape-et. :-)
(Nekem 2002-es Fiestám van. Bármikor el mernék indulni vele akármilyen messzire.)
Legyen benne hűtővíz, öregebb autóknak mindig ez teszi be a kulcsot.
Olajra meg néha nézz rá.
Olaj 2 hete lett cserélve, motor szűrőt is kapott.
Jövő hónapban még az alapjárati motor lesz cserélve, mert ingadozik néha az alapjárata kicsit.
Autópályán szoktam menni vele, igazából anyuhoz ott megyek le. Pesten is szépen megy, szépen gyorsul, nem dudálnak le :D
"Olaj 2 hete lett cserélve..." "A hűtővíz jövő hónapban lesz amúgy lecserélve..."
Csak a biztonság kedvéért mondom: ha folyadékokat cserélnek az autóban, attól azoknak a szintjét ugyanúgy, sőt még sűrűbben ellenőrizni kell. Hosszú úton akár többször is. És vinni kell tartalékot utántöltésre.
És minden javítás után járni kell az autóval a hosszú út előtt, hogy az esetleg bevitt hibák kiderüljenek.
Rendben! :) Fogok vele előtte menni :) Köszönöm szépen a tippeidet.
Igazából 2 hónapig használom még az út előtt, és akkor rendszeresen nézni fogom a szinteket és ha kell, utánna töltök.
Állapot függvénye.
A 2005-ös 380.000 km-t futott autómmal rendszeresen teszek meg a mai napig napi 500 km-es távokat. Eddig soha nem hagyott az út szélén. Minden tökéletesen működik rajta, egyáltalán nem egy rozsdakupac.
De pár évvel ezelőttig egy 42 éves autóval is bárhova el merem indulni, csak az már kényelmetlen volt, hangos, nem volt benne klíma, stb. Tehát inkább emiatt nem való már hosszú autópályás utakra, sem mint az üzembiztossága miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!