Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dizel autó használatánál mire...

Dizel autó használatánál mire kell figyelni?

Figyelt kérdés
Eddi benzines autoim voltak, de most dizelre váltok, érdekelne hogy használatban indítás, menet, leállítás, mire kell odafigyelni?
2023. jún. 13. 16:52
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
88%

Benzin helyett dieselt kell tankolni a kúton.

Kb. ennyi a különbség.

2023. jún. 13. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim válasza:
46%
szia! azért van különbség a kettő között! hosszú autópályázás után érdemes alapjáraton járatni az autót pár percig hogy a turbó le hűljön. egy dizel rövid városi távokra nem jó, sohase tud be melegedni a motor, nem tudja ki égetni a kormot magából, ezért ha rövid távokra szeretnéd használni havonta 1x, 2x vidd ki pályára és hajtsd meg :) jó minőségű dizelt tankolj mert a befecskendezők megbosszulják és azoknak drága a cseréjük. karbantartásban kb ugyan ott vannak, persze egy dizelen sokkal több minden el tud romolni, egy tök egyszerű benzinmotor ki megy a világból ha rendesen karbantartsák és kb 8 literes fogyasztással, dizel nyomatékos, sokkal kevesebbet eszik de ha kell rajta cserélni valamit akkor az drága lesz. télen nagy hidegekben kétszer, háromszor izzíts, az izzítógyertyákat időnként cserélni kell, kb ennyi a különbség a kettő között :)
2023. jún. 13. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
A munkám miatt napi min.60km megyek, amiből kb a fele az elkerülőn megy. Ezért gondoltam a dizelre váltáson.
2023. jún. 13. 17:23
 4/15 anonim ***** válasza:
86%

Igen, ahogy #2 írta, a legfontosabb különbség a turbóban van. Nagyon kényes jószág és a motorolaj keni, illetve hűti. Szóval amikor pár óra állás után beindítod és még hideg az olaj, akkor finoman kell bánni a gázzal, mert a hideg olajnak még nem olyan jó a kenési képessége, mint az üzemmelegnek, szóval ha szétpörgeted a turbót hideg olajjal, gyorsan szétszarja magát. Illetve mikor fel van forrósodva a turbó és az ember hirtelen leállítja, hirtelen megszűnik a hűtés, az is roncsolja, erre jó megoldás lehet leállítás előtt egy percig még járatni alapjáraton, vagy amikor lejössz az elkerülőről, ott még ha van legalább 2-3 perc városban, akkor ott alacsony fordulatszámon, max 1500-on használd, hogy a turbó ne nagyon dolgozzon és tudjon hűlni, ez esetben megállás után le is lehet állítani rögtön.


Olajcsere! Ez természetesen minden autónál jelentősen növeli az élettartamot, de dízelnél főleg fontos, hogy rendszeresen legyen cserélve, megfelelő minőségűvel és természetesen szűrővel. Részben a turbó miatt, részben pedig a dízel kormolása miatt, amit az olaj gyűjt össze és erősen rontja a kenési képességét. 15 ezer kilométer legyen az abszolút maximum, de a legjobb az, ha 10 ezrenként cseréled.


A részecskeszűrő fontos még, lerakódik benne a korom, ami magas hőmérsékleten ég el és távozik, meggátolva, hogy eltömődjön. Ha valaki folyton városban használja a dízelt, ahol soha nem melegszik fel kellően, akkor egy idő után eltömődik és drága probléma, de a te esetedben ez nem probléma, mivel nagyobb távokat mész naponta.


Gázolajszűrő cserét nem szabad elhanyagolni. Benzines autókban soktízezer kilométert is vígan elfut a benzinszűrő probléma nélkül, de dízeleknél a gázolaj keni a befecskendezőket, szóval kiemelten fontos, hogy tiszta legyen a gázolaj. Az ökörszabály az, hogy minden második olajcseréhez dukál egy gázolajszűrő is, persze ehhez nem árt, ha a fentebb említett olajcsere periódushoz tartja magát az ember, mert ha a marha elhúzza az olajcserét 30 ezerig, akkor a gázolajszűrő meg 60 ezer lesz, ami rengeteg.

2023. jún. 13. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
77%

Én a turbó hűtésére nem fordítanék gondot tekintettel arra, hogy nincs pillango szelep ami elzárná teljesen a levegő útját így az autópályáról lefele egy motorfékes üzem is szépen visszahűti a rendszert, ellentétben a benzinesekkel.

Szóval dieselnél nem is olyan meleg a turbó, motorféknél szellőztetve van, tehát alapvetően visszahül az..


ELlenben a 4es által írt gázolaj szűrő az fontos,ráadásul jó minőségű.


Még ami kell , amikor megveszed olyat vegyel aminek javítható a befecskendzője.. Miért ?? mert tönkre fog menni és kész.. A bosch javítható, így ajánlott.. a delphi vacak de javítható. A denso nem javítható csak csere..

2023. jún. 13. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
Gázolajat kell tankolni, olajcserére figyelni, gázolajszűrőt minden olajcserénél érdemes cserélni.
2023. jún. 13. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
70%

Totál felesleges 10e kméterenként gázolajszűrőt cserélni.... Kb felesleges pénzkidobás.

Nálunk azért igen csak tiszta az üzemanyag.

Én is csak minden második olajcserénél cserélem pedig aztán nekem kemény 800 forint egy gázolajszűrő a mercibe.

2023. jún. 13. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Ez a télen háromszor izzítás egy olyan Urbán legend, amit soha nem lehet kiírtani. Ha jó a motor, tök felesleges, ha kopott, akkor meg sokat nem segít, ha indítózás nélkül csak izzítgatsz. Az meg a pláne, hogy mindenki meredten figyeli a visszajelzőt, és adja rá a gyújtást újra és újra, amikor elalszik, közben az nem is a valódi izzítást mutatja, hanem hogy meddig ajánlott izzítani, ami után lehet indítani. Indítás után pedig a legtöbb modern dízel szintén izzítani fog egy darabig, tehát igazán semmi értelme álló helyzetben erre túl sok időt pazarolni.
2023. jún. 14. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
Ugyanaz, mint a benzines. De tényleg. Ha egy benzinesre oda tudsz figyelni, hogy értelmesen használd, akkor a dízelt is ugyanúgy
2023. jún. 14. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
Ha részecskeszűrős, akkor figyeled, mikor regenerál! A pillanatnyi fogyasztásból egyértelműen látszik. Ekkor lehetőleg ne állítsd le! Kb ennyi. Indítás, menet, leállítás ugyanaz. Ugyanúgy elfordítod a kulcsot, vagy megnyomod a start gombot és indul. Használata, kezelése, vezetése ugyanaz, leállítás ugyanaz. A turbó hűtögetést szeretik sokan túllihegni, játszva a nagy szakértőt. Ha autópályán kiállsz, vagy felfelé a Kékesre hirtelen meg kell állni, egy fél percet érdemes ketyegtetni a motort. De ez ugyanúgy igaz turbós benzinesre is. A kedvencem, mikor valaki a városi tötymörgés után percekig járatja egy helyben, mert ő tudja hogy ezt így kell... a nagy lótúrót, semmi értelme, teljesen felesleges! Hidegen meg nem tapossuk, de ez is igaz minden belső égésű motorral. Én mondjuk ha dízel, ha benzin nem szoktam gyilkolni a technikát, nem padlógáz - satufék stílusban közlekedek.
2023. jún. 14. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!