Annak mi a logikája, hogy autóban a biztonsági öv használata is kötelező, a motorozás meg, mint műfaj engedélyezett?
Akik lázadoznak a biztonsági őv ellen az azt nem értik, vagy nem tudják, hogy nem csak magunk miatt kell bekötni az övet. Persze megy a szöveg, hogy az én életem..., meg, hogy van mikor jobb kiesni az autóból, csak akkor már nem jártsz jobban mint egy motoros, azon legalább van bukó, viszont enélkül az autós puszta fejjel viszi ki a szélvédőt, meg még amit eltalál utána, és esetleg örökre le is bénul.
Hogy miért nem csak magunk miatt kell bekötni az övet? Azért mert ha egy balesetben belénkjönnek, és nincs bekötve az söfőr, vagy akár bármelyik utas, és meghal, vagy akár súlyos sérüléseket szenved. Akkor a másik autó sofőrjének, egyből súlyos sérülést okozó balesetért vagy haláért fogják felelősségre vonni, pedig lehet nem is ő volt a hibás, és ez lehetsz te is kérdező!
Az 1 megtett kilométerre (vagy 100 ezerre vagy 1 millióra) jutó súlyos vagy halálos balesetek száma sokkal nagyobb a motorkerékpároknál mint az autósoknál. Ezért a kérdező felvetése jogos.
Az, hogy a motorozásnál mégsem követelnek ugyanolyan szintű biztonságot, mint az autóknál, több oka van:
Hagyomány: réges-régen a motor az autónál olcsóbb közlekedési eszköz volt. Családok jártak pl. oldalkocsis motorral. Ez ma már nem szempont. Aki nagy motort tud venni, az tudna autót is. Legfeljebb a robogós városi közlekedés indokolható gazdaságossággal.
Pénz: a nagymotorok nélkül is meglenne a világ, de csökkenne a német GDP és a motorkerékpárgyártók tiltakoznának.
Választók: ha egy kormányzópárt csökkentené az "egyéni szabadságot" és betiltaná a nagymotorokat, választókat vesztene. Így meg van esély, hogy aki a nagymotorosok közül életben marad (a nagy-nagy többség) az esetleg rájuk szavaz.
Köszönöm utolsó válszoló, szerintem te értetted meg egyedül a kérdés lényegét.
Mert nem azt kérdeztem amúgy, hogy az autóban miért kell bekötni az övet. :)
Úgy, hogy a motorozás önmagában nem veszélyes.
A biztosítók alapvetően két csoportba sorolják a motorosokat:
1) akik először ülnek motorra, kifejezetten a sportos vagy terepes stílust keresik és keveset mennek vele valóban nagy veszélyt jelentenek magukra
2) azonban a tapasztalt motorosok akik hosszú, kontinentális túrákra indulnak nagyon ritkán okoznak vagy kerülnek balesetbe
Vagyis a motorozás, mint közlekedési forma semennyire nem lóg ki veszélyben a munkahelyre autózás, barátokhoz biciklizés vagy céges autóval áruszállítás kockázataiból. A valódi veszélyt az jelenti, ha valaki sporteszközként vagy extrémsportra akarja használni a közúti motorkerékpárt.
A 90 km/h-val közlekedő motorost viszont nem fogod látni, hiszen ő is ugyanannyival közlekedik mint te, így nem fogjátok egymást utolérni közúton, még a 150 km/h-val repesztő Valentino Rossi dublőrt egyből észreveszed, hiszen akár háromszor is elmegy melletted egy hegyi útszakaszon. Így kialakul az a tévképzeted, hogy az utakon minden motoros egy őrült száguldozó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!