Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Annak mi a logikája, hogy...

Annak mi a logikája, hogy autóban a biztonsági öv használata is kötelező, a motorozás meg, mint műfaj engedélyezett?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy kicsit értelmetlenül tettem fel a kérdést, de a lényeg az, hogy az autósoknak megmondják, hogy a kocsin belül kössék be magukat, a motorosok pedig eleve sokkal nagyobb veszélyt jelentenek önmagukra nézve, az meg engedélyezett? Főleg mikor simán mennek 150-nel a hazai szar minőségű utakon is. Ebben hol a logika? Vagy a motoros lobbi a büntetésvégrehajtásba is begyűrűzött?

2023. jún. 12. 08:47
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
A motor kicsit másabb, ott ha 100-al ütközöl hiába az öv a motorból nem marad semmi, tehát így értelmetlen lenne a biztonsági öv. No meg a motorosokon kötelező a védőfelszerelés.
2023. jún. 12. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Elég csak 60-al egy fának menni öv nélkül, egyből kint fogsz kezet a fával a szélvédőn keresztül. Motorosoknak külön sisak és védőruha van, többet nem lehet ott tenni, hülyén nézne ki ha bekötnék magukat.. :D
2023. jún. 12. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Én nem arra gondoltam, hogy kössék be magukat! Nyilván annak semmi értelme. Hanem hogy miért engedik egyáltalán a motorozást, ha már rendkívül veszélyes? (főleg most az országútira gondolok)
2023. jún. 12. 08:56
 4/13 anonim ***** válasza:
32%
Akkor igazan veszelyes, ha h.lye vagy. Ilyen alapon az utcan setalast is be kene tiltani mert barmikor eluthetnek, fejedre eshet egy tetocserep vagy agyonvaghat a villam.
2023. jún. 12. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Akik lázadoznak a biztonsági őv ellen az azt nem értik, vagy nem tudják, hogy nem csak magunk miatt kell bekötni az övet. Persze megy a szöveg, hogy az én életem..., meg, hogy van mikor jobb kiesni az autóból, csak akkor már nem jártsz jobban mint egy motoros, azon legalább van bukó, viszont enélkül az autós puszta fejjel viszi ki a szélvédőt, meg még amit eltalál utána, és esetleg örökre le is bénul.

Hogy miért nem csak magunk miatt kell bekötni az övet? Azért mert ha egy balesetben belénkjönnek, és nincs bekötve az söfőr, vagy akár bármelyik utas, és meghal, vagy akár súlyos sérüléseket szenved. Akkor a másik autó sofőrjének, egyből súlyos sérülést okozó balesetért vagy haláért fogják felelősségre vonni, pedig lehet nem is ő volt a hibás, és ez lehetsz te is kérdező!

2023. jún. 12. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
45%
#3 Szerinted egy több mint 100 éves közlekedési fajtát, hogy lehetne már betiltani? Ennyi erővel a bicajozást is belehetne, mert az is ugyanúgy veszélyes, azzal is lehet olyan sebességgel esni, hogy ottmaradsz mert lefejeled a patkát, és ez tény! Intezíves ismerősnek volt nem is egy ilyen betege. Ezenfelül meg jóval több felelőtlen autós van az utakon aki 150+ al száguldozik. Azon az útszakaszon ahol járok, 110-es sebességgel lehet haladni, és szinte mindenki megelőz.
2023. jún. 12. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
91%
Ez is olyan finggal boxolás, semmi értelme az ilyen kérdéseknek.
2023. jún. 12. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 krwkco ***** válasza:
86%

Az 1 megtett kilométerre (vagy 100 ezerre vagy 1 millióra) jutó súlyos vagy halálos balesetek száma sokkal nagyobb a motorkerékpároknál mint az autósoknál. Ezért a kérdező felvetése jogos.

Az, hogy a motorozásnál mégsem követelnek ugyanolyan szintű biztonságot, mint az autóknál, több oka van:

Hagyomány: réges-régen a motor az autónál olcsóbb közlekedési eszköz volt. Családok jártak pl. oldalkocsis motorral. Ez ma már nem szempont. Aki nagy motort tud venni, az tudna autót is. Legfeljebb a robogós városi közlekedés indokolható gazdaságossággal.

Pénz: a nagymotorok nélkül is meglenne a világ, de csökkenne a német GDP és a motorkerékpárgyártók tiltakoznának.

Választók: ha egy kormányzópárt csökkentené az "egyéni szabadságot" és betiltaná a nagymotorokat, választókat vesztene. Így meg van esély, hogy aki a nagymotorosok közül életben marad (a nagy-nagy többség) az esetleg rájuk szavaz.

2023. jún. 12. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm utolsó válszoló, szerintem te értetted meg egyedül a kérdés lényegét.

Mert nem azt kérdeztem amúgy, hogy az autóban miért kell bekötni az övet. :)

2023. jún. 12. 10:25
 10/13 Pszichológus atya ***** válasza:
37%

Úgy, hogy a motorozás önmagában nem veszélyes.

A biztosítók alapvetően két csoportba sorolják a motorosokat:


1) akik először ülnek motorra, kifejezetten a sportos vagy terepes stílust keresik és keveset mennek vele valóban nagy veszélyt jelentenek magukra

2) azonban a tapasztalt motorosok akik hosszú, kontinentális túrákra indulnak nagyon ritkán okoznak vagy kerülnek balesetbe


Vagyis a motorozás, mint közlekedési forma semennyire nem lóg ki veszélyben a munkahelyre autózás, barátokhoz biciklizés vagy céges autóval áruszállítás kockázataiból. A valódi veszélyt az jelenti, ha valaki sporteszközként vagy extrémsportra akarja használni a közúti motorkerékpárt.

A 90 km/h-val közlekedő motorost viszont nem fogod látni, hiszen ő is ugyanannyival közlekedik mint te, így nem fogjátok egymást utolérni közúton, még a 150 km/h-val repesztő Valentino Rossi dublőrt egyből észreveszed, hiszen akár háromszor is elmegy melletted egy hegyi útszakaszon. Így kialakul az a tévképzeted, hogy az utakon minden motoros egy őrült száguldozó.

2023. jún. 12. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!