Ezek a fék- és lengéscsillapító diagnosztikai eredmények mennyire számít jónak?
Tudom, hogy ott van az alkalmas szó, nem is ez a kérdés, hanem a korából kifolyólag ez szinte tökéletes vagy hamarosan foglalkozni kell vele?
Típus: Mercedes W211
Kora: 15 éves
Kilóméter: 271.000 km
Az első tengelyen a fékerő eltérés elég magas. Azt nem mondanám, hogy foglalkozni kell vele, mert 20%-ig számít jónak és 30% fölött ér bukást műszaki vizsgán, a tiéd pedig 12%, szóval a következő fékbetét-féktárcsa cseréig biztosan nem. Aztán könnyen lehet, hogy pont ezek okozzák az eltérést és a csere meg is oldaná, de mindazonáltal amikor cserélve lesznek, akkor lehet be lehetne iktatni egy kis extra karbantartást, például a nyeregvezetők takarítása/cseréje, fékmunkahenger takarítása/felújítása, ilyesmi. De mint mondtam, lehet a tárcsa/betét csere eleve megoldja, amíg pedig az nem esedékes, addig nem is kell vele foglalkozni.
A lengéscsillapítók tökéletesek.
Köszönöm Mindkettőtöknek!
Azért is kérdeztem, mert pl. ezek a lengéscsillapító %-os értékek valaha 100 %-on voltak új korában? Mert ahhoz képest elég kevés a 60%:)
#3 Soha sem 100%. A lengéscsillapítók értékét az adott autótípus össztömegével kalibrálják, azaz telepakolva súllyal. Ez a valóságban nyilván nem így van, főleg a hátulja az autónak sokkal könnyebb, ott nincs semmi súly, ezért a kalibrációs értékhez képest az autó egy picit pattogni fog, ez a pattogás köszön vissza a mérésben alacsonyabb értékként.
Vadiúj, jó minőségű lengéscsillapítókkal elől 65-75% közötti értéket szoktunk kapni, hátul pedig általában 60-70% között, de például a dobozos furgonoknál előfordul, hogy 20% alatt, azaz műszaki vizsgán bukást érő érték jön ki a vadiúj lengéscsillapítóval is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!