Mennyi az a lélektani határ (megtakarításokat tekintve), ami felett belevágnátok egy autó megvásárlásába?
26 éves vagyok, még csak két éve dolgozom, és van körülbelül 7MFt-om amit nehezen félre tudtam tenni
Édesapám autószerelő, de sajnos ez pont hogy visszatart azzal kapcsolatban, hogy bármiféle autót is meg merjek venni, tekintve hogy miket látott (láttunk, ha segíteni kellett a műhelyben) az évtizedek alatt, és hogy mennyibe kerül egy autó éves fenntartása a legutolsó fillérig lebontva
Érdekelne emiatt, hogy Nektek mennyi volt az a lélektani határ ami felett bele mertetek vágni egy autóba?
Tartok attól, hogy még a segítsége ellenére is (együtt választanánk ki) sikerülne kifogni valami olyan autót ami később csak a bajt meg fejfájást okozná
Márka, típus, stb. szempontból nem válogatnék, egy egyszerű, megbízható, megfizethető árú, relatíve biztonságos kis közlekedőeszköz kellene, amivel a városban el tudok menni erre-arra, nagyobb utakat csak évente 1-2x szeretnék tenni vele (nem autópályára kellene ingázáshoz, vagy külföldi utakra)
Nekem egy 2006-os 1.9-es Zafira-m van illetve egy 2011-es 1.2-es Corsa, ugyan annyiért vettem mind a kettőt, 1.500.000Ft volt egy.
Idáig, a 30.000km alatt semmi baj sem volt.
Az pedig, hogy mi mikor fog tönkre menni, senki sem tudja megmondani, még autószerelő sem.
Én 5000 Euroért vettem 2 hònapja egy 2009-es 307-es Peugeot-t, full-full extrásan, eredeti szervizkönyvvel és egy tonna számlával. Az autó konkrétan olyan, mint az új, igaz, 60 ezer km volt benne.
Mindenki mondja, hogy adjam el, meg csak a baj, francia, 3f, …
Szerelö szerint muzeális darab. Pedig csak egy autót kerestem. 🤷🏻♂️
Ha szükséges, mert mondjuk munkábajáráshoz kell vagy van pici gyerek, akkor nincs lélektani határ; venni kell.
Viszont ha csak keveset használod, értsd ezalatt évi max. 10 ezer km futás, akkor 1 millió felett nemigen vennék kocsit.
Én ez az eset vagyok, van pici gyerekem, közel van a munkahelyem, évente kb. 8-10 ezer km-t megyek kocsival. Így vettem egy éve egy 2007-es G Astra kombit, szigorúan benzineset, 1.4-es motorral. Pici a hibalehetőség, szívóbenzines, viszonylag kevés elektronika. Ami fontos volt nekem, hogy klíma legyen benne. Eddig vettem bele egy akksit(bár még a régi is jó volt), meg a kötelező olajcsere, fékbetét, stb., de ezek minden kocsinál vannak.
Ha villantós kocsi kell, mert mondjuk azzal akarod kompenzálni valamilyen hiányosságodat, akkor sem vennék leharcolt, külföldről behozott 20 éves béjemvét, ájudit, stb. Azt meghagyom a vastag fux és gagyi réjben napszemüveg mellé a kokeróknak és sorstársaiknak.
Akkor vennék egy szép Honda Accordot, Toyota Camry-t, Avensist.
Ha meg nincs szükség egyáltalán kocsira, akkor meg nem vennék csak azért, hogy legyen, mert egy autónak rengeteg költsége van még akkor is, ha nem kell szervízeltetni.
15:38 (Bőrarc), kicsit átgondoltam a dolgot a napokban az autókat illetően, és nekem valószínűleg nincs is szükségem kocsira, mivel elbuszozok/sétálgatok a városomban anélkül is
Valamiért volt egy pillanatnyi "de jó lenne, ha lenne" elmezavarom, de valójában tényleg k****a sok pénz elmenne rá feleslegesen, csak hogy az év 3/5 vagy 4/5-öd részében csak az utcán álljon és féljek kimozdulni vele
Ehelyett inkább kiadtam egy szeretett hobbimra (és rég áhított tárgyra amire 5 éve még csak vágyakoztam, de a megtakarítás egy részét rá tudtam áldozni)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!