Mennyi az a lélektani határ (megtakarításokat tekintve), ami felett belevágnátok egy autó megvásárlásába?
26 éves vagyok, még csak két éve dolgozom, és van körülbelül 7MFt-om amit nehezen félre tudtam tenni
Édesapám autószerelő, de sajnos ez pont hogy visszatart azzal kapcsolatban, hogy bármiféle autót is meg merjek venni, tekintve hogy miket látott (láttunk, ha segíteni kellett a műhelyben) az évtizedek alatt, és hogy mennyibe kerül egy autó éves fenntartása a legutolsó fillérig lebontva
Érdekelne emiatt, hogy Nektek mennyi volt az a lélektani határ ami felett bele mertetek vágni egy autóba?
Tartok attól, hogy még a segítsége ellenére is (együtt választanánk ki) sikerülne kifogni valami olyan autót ami később csak a bajt meg fejfájást okozná
Márka, típus, stb. szempontból nem válogatnék, egy egyszerű, megbízható, megfizethető árú, relatíve biztonságos kis közlekedőeszköz kellene, amivel a városban el tudok menni erre-arra, nagyobb utakat csak évente 1-2x szeretnék tenni vele (nem autópályára kellene ingázáshoz, vagy külföldi utakra)
Nekem is hasonló az anyagi helyzetem. 9-10 millió forint a megtakarításom, de 4-5 éve dolgozok màr. (Ebben benne van az autóm ára is)
Ezelőtt egy dízel bmw-vel jártam, mivel 4 millió forintot nem sokaltam érte annó, de a fenntartása rengeteget elvitt, rendszeresen beszart valami rajta, hiába jártam 5-6 literes fogyasztással.
Meguntam, hogy azért dolgozok, hogy egy 15 éves autóra költsem, és eladtam.
Gondolkoztam azon, hogy veszek egy 1 milliós szívó golfot vagy ilyesmi, de meguntam, hogy folyamatosan szerelgetni kell a régi autókat, így vettem egy teljesen elektromos i3-at 6,5-ért.
Nem tudom, hogy jó döntés lesz-e hosszú távon, de nagyon szeretem.
Itthon egy este alatt maxra tölt, és elmegyek vele sietve is 150km-t töltés nélkül. Ha figyelek a fogyasztásra, nyàron 200-at is.
Télen gondolom 100-130km között fog majd elmenni, de napi 70km-t megyek, nagyon ritkán 100-at, szóval nekem tökéletes választás volt.
Kb 1500ft-ból töltöm maxra, és nincsenek szervízköltségek motor és váltó téren, semmi.
Így a 2,5 milliós különbséget szerintem 3 éven belül visszahozza nekem az elektromos, utána tervezem majd cserélni egy nagyobb hatótávú fiatalabb elektromosra.
(Ha vidékre kell menni esetleg, vagy külföld, akkor meg kell tervezni az utat, mert 30 perc kb egy full töltés gyorstöltőn, ami kb 5-8 ezer ft-ba kerül. München van tervben szeptemberben, 3x kell megállnom majd oda is és vissza is, és az autópályatempóm max 100/110km/h lesz, így a 6,5-7 órás út olyan 9-10 órás lesz, és az útiköltség ígyis fele annyi lesz.
Ha sokszor járnék hosszabb utakra, nem vállalnám be, akkor választanék egy toyota hybridet. Chr nem néz ki rosszul szerintem.
Te nem tudod, hogy a szomszédodnak mennyi pénze van autóra, cserében ő sem tudja, hogy neked mennyi, amiért megéri vásárolni.
Van aki az 1.2-es Corsáért sokallja a 400ezret, és van aki szemrebbenés nélkül megveszi a 18 milliós Hondát.
Szóval lehetetlen egységes "lélektani határ"-t megállapítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!