Egy elektromos autónak minimális a szervizköltsége? Gondolkozom vásárláson.
8 millió ft max a keret, ami szóba jöhet, az egy i3 vagy egy Mazda cx-30.
Napi max 70-80km-t megyek, így télen is bőven elegendő ez a hatótáv. Hosszabb útra van a családban benzines autó szerencsére.
Tölteni tudnám otthon, nem szereltetnék fel fali töltőt, simán 230v-be dugnám, amíg alszok, mindkét autó maxra tölt úgyis.
Persze utána járok majd, hogy bírja-e a vezeték, az aljzat, biztosíték, hálózat, stb. Kezdő vagyok a témában nagyon.
Ha jól számolom, az itthoni áram kb 40ft-kw, így egy full töltés 1200ft-ba kerül? Ez létezhet? És ezzel el tudok menni 150km-t minimum?
Jelenleg heti 3x használom csak az autót, később ez lehet talán max heti 5, így átlagosan havi 800-1500km-t megyek max, így rengeteget tudnék spórolni.
Szerviz téren mire lehet számítani? Az i3 téren 2018-tól felfele gondolkozok, mazdánál 2020/21, és van sok 50.000km alatti futású.
Gondolom ezekkel jó esetben a vásárlást követően 2-3 évig semmi gondom, költségem nem lenne.
troll kerdes... Megint 8 millio a keret...
Csak ugye senkinek nincs annyi penze, vagy ha van akkor nem elektromosat vesz.
"Ha jól számolom, az itthoni áram kb 40ft-kw,"
Ha otthon töltögeted akkor nagyon hamar nem lesz ennyi, csak havi 210kW/h- ig ennyi, de az felett már 70Ft/kWh
Lattam egy videot amiben az elektromos autok kulonfele elekronikai hibairol volt szo, hogy gondol egyet es be sem indul. Ezutan elgondolkodtam hogy megbizhatoak e egyaltalan.
Altalanos szervizkoltseg az tenyleg alacsonyabb mert nem kell olajcsere, fekbetet is szinte orok elet
"Ha jól számolom, az itthoni áram kb 40ft-kw, így egy full töltés 1200ft-ba kerül?"
Tehát naponta töltenél 30 kWh-t. Oké, csak számold bele, hogy meddig van rezsicsökkentett ár! Ha heti 5-ször használod, ez 600-650 kWh/hó csak az autó fogyasztása, otthon fel sem kapcsoltad a villanyt. Ilyen felhasználásnál már piaci árat fizetsz.
Amúgy igen, olajcsere, gyertyacsere, üzemanyagszűrő csere értelemszerűen nincs, ezt megspórolod. De ott is vannak forgó-mozgó kopó alkatrészek. + elektromos hiba is előfordulhat, hiszen az elektronikák sem örök életűek. Na meg ott a kezdeni nagyobb beruházás egy hasonló kategóriás hagyományos autóhoz képest. Hosszú távon szerintem ezek nagyjából kiegyenlítik egymást. Nagyon okos nem lehet az ember. Csak más ütemben fizeted ki.
CX-30 nem létezik elekrtomosban.
Amire a kérdező gondol az MX-30. Az viszont nincs 8milláért... 😃
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!