A Skoda DSG váltója is lassan reagál?
Pár éve vezettem új automata váltós Audit. Azt tapasztaltam, hogy ha rálépek a gázra az autó egy tizedmásodperccel később reagál csak.
A Skodánál (Octavia) is ez a helyzet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi, alakul, lassan sikerül kifejezni magam.
Igazából nem maga a váltás folyamata volt lassú, és persze jól is gyorsult, hanem az a rövid idő ami a pedál lenyomása és a reakció (motor felpörög, autó megindul) között eltelt. Aztán már nem volt gond a váltással.
Nem egy, hanem 2 vagy 3 autót kellett tesztelnem. Külön helyszínen, de ugyanolyan volt mindegyik.
Zsír újak.
Viszont most saját részre akarok venni egy Octaviat, egészen pontosan még csak azon gondolkozom, hogy vegyek, de az a "gondolkodós" dolog, amit az Audi váltojának tulajdonítok nem volt szimpatikus. De úgyis ki kell próbálni egy Octaviat akkor.
Köszi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tehát ha jól értem, minden esetben visszaváltásról van szó. Erre sajnos nem tudok mást mondani, mint hogy ez ilyen. Működéséből adódóan, egy duplakuplungos váltó nem tud azonnal bármilyen fokozatot kapcsolni. Egy bolygóműves sem, de ott sokkal több fokozatot tud folyamatos nyomatékátvitel mellett kapcsolni, nem csak szekvenciálisan, és ami fontos különbség, hogy a folyamatot azonnal el tudja kezdeni (ami amúgy végső soron mindig tovább tart egy DSG-nél) a kuplungok csúsztatásával, míg egy DSG nem.
Egy DSG eleve nem tud akármit kapcsolni azonnal, hanem csak olyan fokozatot, ami ellentétes tengelyen van az aktuális fokozattal, hogy ne legyen kiesés a hajtásban. Ezt a fokozatot azonban egy bolygóművel ellentétben először ki kell választania, majd szinkronizálnia kell, és csak ezután kezdheti meg a nyomatékot ráterhelni az új fokozatra. Ha belegondolunk, ez még így is elképesztő gyorsan végbemegy, de vannak fizikai korlátok, amiket nem lehet leküzdeni, vagy tényleg csak rohadt drágán, ettől lesz mondjuk egy verseny váltó olyan jó (megint csak a Porschét tudom emlegetni).
Ezt a kompromisszumot sajnos meg kell fizetni a DSG összes többi előnyéhez. Azért szerintem a VW csoportnak még így is bőven a jobbik fajtába sorolható duplakuplungos váltói vannak, ami normál személyautó szinten elérhető a kínálatból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
13as:
Nem jól érted. Nem vissza, vagy nem feltétlen vissza.
Mondjuk az autó gurul vagy akár álló helyzetben van és rálépsz a gázra.
Persze lehet, hogy mondjuk 90el mész és lepadlózod.
Köszönöm a részletes leírást.
15ös: nem mondta senki, hogy a gyorsabb váltásról van szó.
Olvass vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!