Régebbi autók miért voltak magasabb építésűek?
Szerintem a légellenállás miatt. Aztán más kijavít, ha nincsen igazam. Nekem tetszenek a gyárilag alacsonyabb autók, viszont nagyon nem praktikus, mert mindenhol felakad az eleje…
2005-ben édesapám vett egy 407-es Peugeotot, és a 4 év alatt 4x volt az elsö-alsó müanyag léc cserélve és 3x a gyárilag az autóhoz rendelt müanyag motorburkoló. Tényleg jo volt autópályán a maga 7literes fogyasztásával, de anno a román hegyekben borzasztó volt vele menni. Nem tudtuk, hogy a föutakon ekkora kráterek lesznek.
Viszont unokatesóm egy Peugeot 207 sw Escapade (207-es crossos, emelt hasu változatát) vette, sosem volt gondja. Az a 10 centi sokat számit ott alul ezekszerint…
A '80-as években még a lakott telepöléseken is sok hepe-hupás, szilárd burkolat nélküli út volt, azokon még száraz időben sem lehetett alacsony hasmagasságú autókkal, felakadás-veszély nélkül közlekedni.
Természetesen azóta fejlődött az autógyártás is, de az utak is szilárd burkolatot kaptak, ma már csak kevés helyen kell arra is tervezni, hogy "ha földes úton megy"... de pl az említett Lada, Dacia ezért magasabb építésű
Köszönöm az eddigieket.
#1, nekem is van egy 407-esem. Ilyen szempontból valóban borzalmas, párszor odavertem az elejét, alját.
Azért ez igen csak autó függő.
Merci már 50es évek óta alacsony autókat (is) gyárt.
A "régiek" között is volt sok alacsony hasmagasságú autó.
Talán nem láttál még Fiat 850 kupét, Mazda MX5-t és hasonlókat?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!