A Skoda DSG váltója is lassan reagál?
Pár éve vezettem új automata váltós Audit. Azt tapasztaltam, hogy ha rálépek a gázra az autó egy tizedmásodperccel később reagál csak.
A Skodánál (Octavia) is ez a helyzet?
Tizedmésodperc? Olyan sok? :)))
Egy 20 évnél fiatalabb kéziváltós autó sem reagál azonnal, ahogy rálépsz a gázra.
Nem voltam egyértelmű és rosszul fogalmaztam. Elnézést.
Nem tizedmásodperc. Nem tudom mennyi, de érezhetően nem "azonnal" reagált, nem úgy mint egy manuális váltós autóban vagy mint pl. egy Volvo-ban vagy egy BMW-ben. Más automatákat nem nagyon vezettem, de érezhető volt a különbség pl a Volvo V60, XC60 vagy a BMW X4-ben, ha a gázra léptem azonnal reagált az autó.
Az Audi-nál (azt hiszem A4 volt) ott érezhetően nem azonnal. Ugyanúgy sport módban. Nem a gyorsulásról van szó, hanem amint ráléptem a gázra, akkor nem azonnal indult meg, hanem érezhető késéssel.
A kérdésem arra irányul, hogy ugyanolyan válórendszert alkalmaznak-e a Skodában, mint az Audinál. Mert feltehetően ha igen, akkor ugyanúgy viselkedik.
Köszi a válaszokat.
6-os: igazából nem a gyorsulásról beszélek, hanem ahogyan írod: gondolkodik, aztán reagál (felpörög a motor, meglódul az autó).
Az emelkedő más kérdés.
Kérdés, hogy milyen váltó volt az Audiban. Mert amúgy igen, ugyanazokat a DSG-ket és bolygóműves automatákat pakolják be konszern szinten mindenbe (DSG-ből egészen biztosan).
Ha az Audi nem DSG volt, hanem bolygóműves automata, az okozhat különbséget, mert a bolygóműves egyértelműen lassabban vált, bár ott is inkább maga a váltás folyamata tart tovább, nem az idő, amíg eldönti, hogy merre váltson, és mennyit. Bár ezalatt az idő alatt is a nyomatékátvitel folyamatos, mégis nem olyan határozottan kezd el gyorsulni tőle az autó. Mégis, egy hagyományos automatánál sokkal több ponton el lehet rontani egy váltó működtetését, mint egy duplakuplungosban, amitől aztán lagymatag lesz (különösen igaz a lockup-clutch működtetésére).
Én eddig bármilyen DSG-vel mentem, mindegyik elég reszponzív volt. A váltási minőség néha nem olyan jó, főleg a száraz kuplungosoknál, de érzetre továbbra is ez áll a legközelebb a manuális váltó közvetlenségéhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!