Érdemes lehet előre venni autós aksit 2 év után, nehogy váratlan meglepetés érjen, vagy ti hogy szoktátok? eláll a használatlan aksi akármeddig?
"Gyújtásra teszed, üresbe, nyitott ajtóval megtolod A oszlopnál fogva, bepattansz, berakod 2-esbe és ráengeded a kuplungot."
A mai másfél tonnás autóknál egy átlagember, aki nem extrán izmos, ezt nem tudja megtenni. Legfeljebb akkor, ha sík terepen indul és eltolja egy lejtőig.
"viszont neten azt írják hogy ha lemerült az aksi, akkor még betolással se megy az autó. nem tudom kinek higgyek"
Ha az akksi egy köztes állapotban van. amikor már nem tudja forgatni a motort, de még a gyujtáshoz van benne energia, akkor működik. De ha mélyen kisült pl. 6 volt alá, akkor nem.
A modern autók nem gerjesztik a generátort, amig nem jár a motor. Azért, hogy indításnál ne terheljen még az is.
"ti hogy szoktátok?"
Van a szivargyujtómban egy feszültségmérő. Azt nézem rajta, hogy mennyire megy le a feszültség, amikor beindul a benzinszivattyú. Abból látszik az akksi állapota.
Az első akksim 13 évig, a második 7 évig bírta. Nekem nem gond, ha reggel nem indul, legfeljebb feltöltöm. De amikor elkezdi ezt igényelni, akkor már nem érdemes vele szórakozni. Úgyhogy most új akksim van a legaljáról. (Electric Power)
Általában az akksi fokozatosan szulfátosodik, és ettől egyre kisebbé válik az indítóárama. Ezen segít a töltés és lehet érezni, ha lassabban kezdi a motort pörgetni. És akkor csere.
De néha, nagyon ritkán megszakad és akkor nem segít semmi.
De az emberek nem szoktak tartalék akksit tartani. Még akkor sem, ha fontos, hogy mindennap induljon az autó. Mert egy autó sok más okból is bedögölhet.
Ha már van egy korszerű töltőd, akkor a bikázónál olcsóbb egy alsókategoriás akksit venni és a régit töltőn tartani.
"Van a szivargyujtómban egy feszültségmérő. Azt nézem rajta, hogy mennyire megy le a feszültség, amikor beindul a benzinszivattyú. Abból látszik az akksi állapota."
#18-as jól írta én is így csináltam ezt. Amikor megvettem az autómat akkor kb 3 éves akku volt benne. Amikor egyszer egy hideg reggelen nehézkesen indult akkor vettem egy ilyen szívargyújtós töltöttség jelzőt ami USB csatlakozó is egyben. Persze én az akkura akkor rátöltöttem biztos ami biztos alapon és egy ideig nem volt gond. Amikor láttam hogy egy jó 24 óra állás után gyújtásnál a feszültség 12 voltra vagy picivel lejjebb ment akkor már igen csak nehezen tekert de beindult. Én kértem akkor kölcsön zsebbikát a szomszédomtól hogy pár napig legyen nálam biztonsági tartaléknak mert akkor volt az hogy nem volt időm autós boltba se elmenni mivel reggeltől estig dolgoztam. Akkor azt nem kellett használjam de minden éjszakára feltettem az akkut csepptöltésre biztos ami biztos alapon. Aztán amikor már nagyon szenvedett közel 9 óra állás után akkor vettem egy új akkut, de előtte azért rámérettem terhelővillával hogy tényleg az akkuval van-e a gond és a srác aki csinálta Ő mondta hogy akku már eléggé haldoklik úgy hogy vegyek újat. Annyit javasolt hogy a régit tegyem el pár napra és ne terheljem és ha van multiméterem 1 hét után mérjek rá, ha nagyon lement a kapocsfeszültség 10 volt körülire vagy méglejjebb akkor kuka pontosabban adjam le valahol. Vagy ha viszonylag jól tartja a kapcosfeszültséget akkor vagy tegyem el tartaléknak, esetleg bikázásra ha úgy alakulna, vagy akármi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!