Ráköltenél egy 2007-es 3-as BMW-re kb 2,5 millió forintot?
Úgy tűnik, hogy az egyébként hibátlanul működő autóm gazdasági totálkáros kb.
266 ezer km van benne, így ugyan nincs hangja a vezérlésnek még, de már nyilván cserélni kell. Akkor már a kuplung is teljes csere a kettőstömegűvel, valamint a csapágyak, tömítések, stb. A futómű is felújítás érett. Munkadíjjal együtt kb 2,5 millió forint lenne a teljes nagyszerviz.
Költsem rá és legyen egy hosszú ideig újra üzembiztos, de eladhatatlan autóm, vagy adjam el 1 millió alatt bőven és vegyek egy másik használt autót, amire biztos szintén költeni kell?
Az a baj, hogy így nem adnám el nyugodt szívvel, de ha meg csak vezérlést cserélek, akkor is már felette vagyok ráfordításban a valódi értékének.
A másik autó egy 2017-es Mazda 6 lenne, ami kb 6,5 millió forint. Szép autó, de azért 4 millió a különbség a kettő között és 2,5 millió ráfordításból újra fasza kocsi lenne a BMW-ből is.
Nem tudom mit tegyek…



































Szerintem nem érdemes, nem ér ennyit maga az autó. Azt is számold bele, hogy a mazdát amikor eladod (mert elfogod gondolom nem 15 év múlva) mennyiért fogod tudni eladni.
Erre most rá költöd ezt az összeget ha mákodvam talán pont ugyan ennyiért tudod eladni, ha most azonnal eladod, de 2-4-5 év múlva jóval kevesebbet fog érni.





Mondjuk a BMW pont az az autó, ami megfelelően megőrzött állapot esetén elég jól megőrzi az árát.
Ha most veszel egy újabb autót mondjuk 6 millióért, ott legalább ennyit elbuksz az értékén pár év alatt, mint amiből ezt most rendberakod. Ráadásul lesz egy autód, amit nem biztos, hogy fogsz ennyire szeretni.
Egyébként nekem úgy tűnik, hogy kicsit túlliheged a dolgot. Ha nincs hangja a vezérlésnek, akkor minek cserélnéd? Előírja a BMW ennél a futásnál a cserét? Ha nem, és nincs hangja, felesleges hozzányúlni. Csak esélyt adsz, hogy elrontsák azt, ami jó. Kuplung szarul működik, lendkerék kottyan, zörög? Ha nem, felesleges hozzányúlni. Régi E36-om gyári lendkerékkel fut, és kb. egy százassal több van benne, mint a te autódban.
De tegyük fel, hogy igényli az autó azt a 2,5 misit. Milyen állapotban van egyébként? Karosszéria sérülés és rozsdamentes? Beltér megkímélt? Milyen a felszereltsége? Egy jó állapotú, jól felszerelt példányt én valószínűleg megtartanék. Nem BMW-zek már 5 éve, de a mai napig hiányzik az, amit azok az autók nyújtottak. Egyedül racionális okokból váltottam takarékosabb autóra. Majd ha egyszer sikerül házat venni, akkor talán újra visszaülök egy bajorba.
Utolsó nagyon jól látja a helyzetet, fent vannak a használtautó árak az egekben, az a Mazda 6, amit most 6,5-ért adnak, az ugrásszerű drágulás nélkül 5-5,5 lenne max. Annyiért nem agyalnék, de a 6,5-ből nagy eséllyel pár éven belül nagyon sokat fog veszíteni.
A másik, hogy megjelenésre nagyon tetszik az E90-es BMW. Egyáltalán nincs lelakva belül, a külső esztétikai hibákat pedig nem nagy költség javítani.
Az E90 formatervét rendkívül időt állónak tartom. Oké, ez szubjektív vélemény, de 5-10 év múlva egy szép állapotban tartott BMW-t megnéznek az utcán, mivel addigra ez a korosztály ki fog kopni szinte teljesen az utakról. Az 1995 és 2000 közötti karbantartott 3-as BMW-k legalább kétszer ennyiért mennek, szóval hosszú távon akár vissza is hozhatja a befektetett pénzt. Sajnálnám aprópénzért eladni vagy beszámoltatni. Max a fiam első autója lesz pár év múlva. Egy rohadás vagy rozsdafolt sincs rajta.
Közben találtam egy jó szerelőt, aki elvállalja. A szerviz elsődleges indoka egy olaj folyás, valamelyik tömítés, vagy szimmering megadta magát. Korábban egy fiatal lány és az anyja használta. Megégethették a kuplung tárcsát, cserélni kell most már. Ha pedig meg van bontva, akkor a vezérléshez is hozzá kell nyúlni, mert a motor kiszerelése dobja meg a munkadíjat. A kettős tömegű valóban nem feltétlenül indokolt, mert egy benzinesben nem kap akkora terhelést mint egy dízelben. Nincs hangja. Állapot függő lesz, hogy marad-e vagy csere.
Szóval döntöttem közben. Most marad a szinte teljes körű felújítás, az esztétikai hibák kijavítása, így 3-4 évvel legalább eltolom az autóváltást.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. (Senkit nem pontoztam le, még az anyagi helyzetem firtató kommentelőket sem 🙂)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!