Ráköltenél egy 2007-es 3-as BMW-re kb 2,5 millió forintot?
Úgy tűnik, hogy az egyébként hibátlanul működő autóm gazdasági totálkáros kb.
266 ezer km van benne, így ugyan nincs hangja a vezérlésnek még, de már nyilván cserélni kell. Akkor már a kuplung is teljes csere a kettőstömegűvel, valamint a csapágyak, tömítések, stb. A futómű is felújítás érett. Munkadíjjal együtt kb 2,5 millió forint lenne a teljes nagyszerviz.
Költsem rá és legyen egy hosszú ideig újra üzembiztos, de eladhatatlan autóm, vagy adjam el 1 millió alatt bőven és vegyek egy másik használt autót, amire biztos szintén költeni kell?
Az a baj, hogy így nem adnám el nyugodt szívvel, de ha meg csak vezérlést cserélek, akkor is már felette vagyok ráfordításban a valódi értékének.
A másik autó egy 2017-es Mazda 6 lenne, ami kb 6,5 millió forint. Szép autó, de azért 4 millió a különbség a kettő között és 2,5 millió ráfordításból újra fasza kocsi lenne a BMW-ből is.
Nem tudom mit tegyek…





És mi lenne ha eladnád a pénztemető bmw-t és vennél valami fenttarthatóbb használtautót helyette?
Az öreg "prémium" autoknak igen magas a fenttartási költsége
Éppen ezért érdemes a pénztárcánkhoz megfelelő autot választani...
Amugy a Mazda6 is eléggé rossz választás mert idősebb korban(10 év felett) szinte mind rohad nem kicsit.
A magyar emberek nagy része egyel nagyobb, drágább autot tart/akar tartani mint amire tellik neki.
A te is jó példa vagy erre kedves kérdező:)





Jesszusom. #11-es.. Miből vontad le a következtetést, hogy nincs rá keret? A kérdés az volt, hogy megéri-e, nem az, hogy tudom-e finanszírozni. A 6,5 milliós Mazdát sem az utolsó forintjaimból, vagy hitelből venném. De nyilván a 4 millió forint különbség nem kevés.
Remélem nem elemző munkakörben dolgozol, mert a szövegértés és az ebből levont következtetés nem az erősséged 😂
A 2,5 millió a motor és a teljes futómű felújítását is tartalmazza, plusz 1 millió munkadíjat számoltam. Ebbe bele lőttem az elméleti maximumot és némileg a lehetséges váratlan hibákat is.
Egy szerviz 3,7 milliós árajánlatot adott. Nyilván az agyrém és lehúzás. Bárdi oldalán összeraktam a listát közepes minőségű alkatrészekkel és 1,5 millió lett a kosár értéke. Ehhez jön a munkadíj. Ami abszolút szerelő függő.





A bárdi rohadt drága. 30-40%-kal olcsóbban meg tudod venni máshol. Vagy ha van szerelő ismerős, nekik 40-50% kedvezményük van a Bárdiban.
Ha jól sejtem, ezek jelentős része megelőző karbantartás lenne. Esetleg megfontolandó, hogy ezekre mind szükség van-e.





Unix-ot és Lángot is néztem. Azoknál nagyobb összeg jött ki.
Szinte az egész megelőző jellegű javítás, a kettős tömegű pl lehet nincs rossz állapotban, de ha már meg van bontva, akkor lehet érdemes cserélni. 260 ezer km van benne, a csapágyak, tömítések, görgők, szíjak, a lánc valószínűleg elég strapa már. Ha megtartom, akkor szeretném üzembiztos állapotban tudni, akár külföldre is.
Amit meg tudok csinálni, azt Autodoc-ról rendelem. Pl fékek.
Nincs szerelő ismerősöm és sajnos nekik semmi sem elég. Nem dolgoznak hozott alkatrészből, elteszik a 40%-os kedvezményt, mellé a brutál magas óra díjat. Az Autodoc-os ár valóban töredéke lenne, de megbízható szerelő ismerős hiányában ez most nem játszik.





Ha ewnnyire tele vagy pénzel akkor miért nem veszel egy új autót?:)
Aki 10 en éves bmw vel nyomul és azon agyal hogy mi mennyibe kerül az biztos hogy rossz autót vett
Vegyél egy új skodát opelt stb
7-8 milláért adnak egyet azt azzal nem lesz ilyen gond.
Minek a majom ha nincs lóvé banánra?:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!