Miért gyártanak egyre kisebb köbcentivel autókat? Mire jó ez? Pl ford focus 1.0 ecoboost
Kevesebb károsanyagot bocsájt ki és olcsóbb gyártani.
Minek kéne nagyobb motor, ha a mai technológiával már ekkora motornak is van elég ereje?
A jelenséget downsizingnak hívják és az autóiparra vonatkozó környezetvédelmi szabályozás változása miatt történik.
Az autógyártóknak meg van szabva a teljes EU-ban eladott flottájukra vonatkoztatva egy átlagos szén-dioxid kibocsátási érték, amit teljesíteniük kell, különben elég komoly büntetést kell fizetniük. A szén-dioxid kibocsátást a fogyasztás csökkentésén keresztül lehet csökkenteni: ha kevesebb benzint éget el az autó, kevesebb szén-dioxidot pöfög ki. Tehát olyan motor kell, ami az előírt mérés során keveset fogyaszt, viszont a teljesítménye akkora, mint a korábbiaknak.
Erre jelenleg a kis méretű turbómotorok a legjobbak. Az NEDC és WLTP mérési ciklusok során ezek a motorok kis turbónyomással, majdnem szívóként üzemelnek, alacsony fogyasztással, károsanyag-kibocsátással és teljesítménnyel. Ám mikor apa odalép neki, a turbó pumpálja a levegőt rendesen, van erő, le lehet nyomni a Focussal a szomszéd hülyegyerek Civicjét, azt' örül a kedves vevő. Igaz, ilyenkor a károsanyag-kibocsátás a közelében sincs a mértnek, de ez nem zavar senkit.
Így alakult ki az a trend, hogy a korábbi 1,5-1,8 liter közötti szívó négyhengeres benzinmotorokat 1,0-1,2 literes turbósok váltották fel. A csúcsteljesítményük nagyjából hasonló, de a szabvány mérési ciklusban a turbók sokkal jobban teljesítenek.
Abban, hogy jobbak-e vagy rosszabbak, mint a régi motorok, nem kívánok állást foglalni, mert véget nem érő vita lesz belőle. Van, aki hisz bennük és van, aki nem.
elegendő utánajárni, milyen teszteléseken esnek keresztül ezek a háromhengeres, ezres(vagy kisebb)turbós motorok, mielőtt a gyártósorra kerül, éseladhatóvá válik.
Aki megérti, hogy ezek a pici, de izmos motorok 0W16 olajra vannak készítve, és nem olyanra, ami otthon a sufniban van az Áfor korszakból.
Japánban természetes a kis, két-háromhengeres turnós motorok automata váltóval szerelve, meghibásodás nélkül üzemelnek. Ott már alap a 0W16, vagy a 0W20.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!