Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gyártanak egyre kisebb...

Miért gyártanak egyre kisebb köbcentivel autókat? Mire jó ez? Pl ford focus 1.0 ecoboost

Figyelt kérdés
2023. ápr. 28. 14:38
 1/8 anonim ***** válasza:
71%

Kevesebb károsanyagot bocsájt ki és olcsóbb gyártani.


Minek kéne nagyobb motor, ha a mai technológiával már ekkora motornak is van elég ereje?

2023. ápr. 28. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
77%
Cserébe sokkal több probléma van vele, ami hozzájárul a környezet szennyezéséhez.
2023. ápr. 28. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
60%
Nem azért sok ezekkel a probléma, mert kicsi turbomotorok, hanem mert hulladék szar tervezés. Meg lehet csinálni tartósra azt is. Az utóbbi 10 év VW TSI motorjai például elég jók. Barmikor meg merném venni 200000 km-rel is, ha rendesen karbantartották.
2023. ápr. 28. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
89%

A jelenséget downsizingnak hívják és az autóiparra vonatkozó környezetvédelmi szabályozás változása miatt történik.

Az autógyártóknak meg van szabva a teljes EU-ban eladott flottájukra vonatkoztatva egy átlagos szén-dioxid kibocsátási érték, amit teljesíteniük kell, különben elég komoly büntetést kell fizetniük. A szén-dioxid kibocsátást a fogyasztás csökkentésén keresztül lehet csökkenteni: ha kevesebb benzint éget el az autó, kevesebb szén-dioxidot pöfög ki. Tehát olyan motor kell, ami az előírt mérés során keveset fogyaszt, viszont a teljesítménye akkora, mint a korábbiaknak.

Erre jelenleg a kis méretű turbómotorok a legjobbak. Az NEDC és WLTP mérési ciklusok során ezek a motorok kis turbónyomással, majdnem szívóként üzemelnek, alacsony fogyasztással, károsanyag-kibocsátással és teljesítménnyel. Ám mikor apa odalép neki, a turbó pumpálja a levegőt rendesen, van erő, le lehet nyomni a Focussal a szomszéd hülyegyerek Civicjét, azt' örül a kedves vevő. Igaz, ilyenkor a károsanyag-kibocsátás a közelében sincs a mértnek, de ez nem zavar senkit.

Így alakult ki az a trend, hogy a korábbi 1,5-1,8 liter közötti szívó négyhengeres benzinmotorokat 1,0-1,2 literes turbósok váltották fel. A csúcsteljesítményük nagyjából hasonló, de a szabvány mérési ciklusban a turbók sokkal jobban teljesítenek.

Abban, hogy jobbak-e vagy rosszabbak, mint a régi motorok, nem kívánok állást foglalni, mert véget nem érő vita lesz belőle. Van, aki hisz bennük és van, aki nem.

2023. ápr. 28. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

elegendő utánajárni, milyen teszteléseken esnek keresztül ezek a háromhengeres, ezres(vagy kisebb)turbós motorok, mielőtt a gyártósorra kerül, éseladhatóvá válik.

Aki megérti, hogy ezek a pici, de izmos motorok 0W16 olajra vannak készítve, és nem olyanra, ami otthon a sufniban van az Áfor korszakból.


Japánban természetes a kis, két-háromhengeres turnós motorok automata váltóval szerelve, meghibásodás nélkül üzemelnek. Ott már alap a 0W16, vagy a 0W20.

2023. ápr. 28. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
56%
lári-fári...környezet ide, környezet oda, azért szívesebben járnék egy hét literes GM-el, vagy Forddal...azért a nyolc henger röfögése sokkal szebb...
2023. ápr. 28. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
87%
Ereje van csak élettartama nincs.
2023. ápr. 28. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
37%
Egy 3hengeres, ezer köbcentis köbcentis is lehet megölhetetlen. Lásd: régi ezres swift. Annak míg megy a motorja addig a kasztni 2x lerohad. Persze azon nincs turbó, de nem mindegy hogyan, kik és mire tervezték.
2023. ápr. 28. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!