Hengerfejből leköszörülnek lesíkoltatnak, kisebb lesz a sűrítőtér, az mit okoz? Hogyan befojásolja a motor energiájat, teljesítményét?
Jajj bocs félre erhető a kérdés, gondolatom,
Arra gondolok , hogy tuningolás szempontjából szednek le a hengerfejből,
Parkolóban láttam Simsont,
Olyan furanak tűnta he ger, hengerfej, azt rájöttem ,hogy biztos a hengerfejből van leszedve, és 8mm tőcsavarok votak.
"biztos a hengerfejből van leszedve"
Az önmagában nem növeli a teljesítményt. Nagyobb lesz a kompresszió és emiatt magasabb oktánszámú benzin kell. De az ilyen benzin energiatartalma ugyanannyi, mint a "normál" benziné. Az egy ütem alatt beszívott levegő (és ezzel arányosan a benzin) mennyisége nem fog nőni. És az elérhető fordulatszám sem. Ezért a teljesítmény a sűrítőtér csökkentésével nem nő.
Ha ezt teljesítmény fokozása miatt csinálták, akkor ott más változtatásnak is kell lenni.
#4
"...Ezért a teljesítmény a sűrítőtér csökkentésével nem nő..."
Ez nem igaz. A kompresszió végnyomás emelése emeli a teljesítményt és a motor hatásfokát is.
(Lényegében ezen alapszik a turbófeltöltés teljesítménytöbblete is.)
Más kérdés, hogy egy Simson méretű és teljesítményű motornál ez pont nem sokat jelent.
"Lényegében ezen alapszik a turbófeltöltés teljesítménytöbblete is."
A turbofeltöltés azért növeli a teljesítményt, mert több levegőt nyom be a hengerekbe, mint az 1 atmoszféráról történő szívás. A több levegőhöz több benzin adható és ezzel többlet energiára tesz szert a motor.
Ha a kompresszió csak azért nő, mert kisebb a sűrítőtér, akkor ott nincs többletenergia.
#6
Többlet energia a hatásfok növekedéséből van.
különben miért is fogyasztana szignifikánsan kevesebbet egy turbós motor.
"különben miért is fogyasztana szignifikánsan kevesebbet egy turbós motor."
A turbós motornak azért jobb a hatásfoka, mint az azonos teljesítményű szívónak, mert kisebbek lehetnek a hengerei. És ezzel csökken a tágulás során a hengerfalnak leadott hő mennyisége. Továbbá a sűrítéshez hulladékenergiát használ. És ezen felül a turbós motorok szelepvezérlése, automatikusan változó előgyujtása, befecskendezése (jobb porlasztás, direkt befecskendezés) általában korszerűbb. A sűrítőtérben a végső nyomás a turbós motoroknál sem lehet lényegesen nagyobb, mert akkor magasabb oktánszámú benzin kellene. Nem a nagyobb végnyomás adja a jobb hatásfokot.
"megemelik (pl. hengerfej síkolással, vékonyabb hengerfej tömítéssel, egyéb módokon) mondjuk 11-re, akkor az 6-8% teljesítménynövekedést fog eredményezni."
Erre tudnál valami forrást, linket írni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!