Tuningolni szeretnék egy Renault Megane 2 (facelift előtti verzió) típusú kocsit, amin gyakorlatilag a főbb elemek csereérettek. Mi a fő vonal, amiket elsőként az optikai tuninghoz elengedhetetlenek? Megbízható márkák? Érdemes belevágni?
Először is azzal kezdeném, hogy ezt az autót tavaly nyáron vásároltam egy kereskedőtől lejárt műszakival, viszont "jó állapotban" triviális hibákkal, amelyeket orvosolva simán átcsusszan a műszakin, tehát az eladó főleg azért nem műszakiztatta le, mert a covid miatt 2 éves haladék volt, így rengeteg pusztulat közlekedhetett az utakon. A lejárt műszaki ellenére belevágva megjavítattam valamennyi hibáját, majd újabb és újabb rejtett hiba került a felszínre, ami több, mint 2 milliós kiadást jelentett a számomra. Ekkor már annyira a szívemhez nőtt az autó, hogy elengedni nem tudtam még a gazdasági totálkár ellenére sem, hiszen az értékét jóval meghaladja a ráfordítás összege.
Végül elvittem márkaszervízbe is az autót, így a jelenlegi állapota alapján komplett fékcsere, lengéscsillapító, axiálcsukló, kuplung és némi motorikus javításra szorul (alul ismeretlen olajfolyás jelei vannak).
Az autóról utólagosan kiderült, hogy mielőtt a kereskedőtől megvettem, az előző tulaja szerint a kereskedőnek az állapota miatt bontásra ítélt autónak adták el, ami soha az életben nem kerülhetett volna forgalomba. Én ezt azonban nem tudtam, ezért is öltem bele azt a rengeteg pénzt és alakult ki egyfajta érzelmi kötődés hozzá.
Bár az eszem azt súgja, hogy ne javítassam meg, hanem vegyek egy új autót, azért azt is mérlegelni kellene, hogy ezt a kocsit is jelen állapotában a realitásokat nézve a kutya nem vinné el, még alkatrésznek sem, hiába a rengeteg gyári új alkatrész benne, illetve a javítások és az érvényes műszaki, ami valószínűleg a körülményeket figyelembe véve alibi műszaki lehetett és azzal is árvertek, ami komoly aggodalomra ad okot.
Ahhoz, hogy értelmet adjak ennek az esztelen költekezésnek, azt gondoltam ki, hogy talán érdemes lenne tuningolni az autót, ha már ennyi fejfájást okozott és a kasztni is rohadásmentes, mert azt is megjavítattam, tehát az alapok jók lehetnek.
Elsőként a műszaki állapotával kezdve a fékeket Rotinger T5-re cserélném, lengéscsillapítókból pedig valami középkategóriát gondoltam (Bilstein, Kayaba, Sachs), de a TA-Technix márkával is szemezgettem.
A kuplungnak különösebben nincs látszata, de valami megbízhatóbb Luk, vagy Valeot néztem és a gyári Renault alkatrészt(ebben az autóban még nincs kettőstömegű). Itt a funkcionalitás a lényeg.
Az első fényszórók és hátsó lámpák közül a következőket néztem:
Fehér, fekete, króm mindegyik modellből kapható ahogy néztem.
A külső megjelenését fóliáztatással dobnám fel, aminek az alapja a Renault F1 R25 vagy R26 világbajnoki autó festése adna alapot, esetleg 1:1-ben lekoppintva.
Ehhez várnék bármilyen építő jellegű megjegyzést, hogy milyen márkákat érdemes beszerezni, esetlegesen ajánlott szakikat, konkrét alkatrészeket, illetve azt is meghallgatom, ha inkább lebeszélne valaki a projektről ész érvekkel.
Jelenleg még képlékeny a dolog, mert több tényezőt is figyelembe kell vennem, mint pl. a lehető legolcsóbb megoldásból lecserélni a fékeket, lengéscsillapítót és eladni úgy, hogy akár más gondja legyen a jövőben, de mégis biztonságos állapotban adjam tovább. Az is egy opció, hogy ezzel már nem csinálok semmit, viszont akkor sem maradhat a nyakamon és belekezdeni egy teljesen új projektbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!