Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tuningolni szeretnék egy...

Ferrari02 kérdése:

Tuningolni szeretnék egy Renault Megane 2 (facelift előtti verzió) típusú kocsit, amin gyakorlatilag a főbb elemek csereérettek. Mi a fő vonal, amiket elsőként az optikai tuninghoz elengedhetetlenek? Megbízható márkák? Érdemes belevágni?

Figyelt kérdés

Először is azzal kezdeném, hogy ezt az autót tavaly nyáron vásároltam egy kereskedőtől lejárt műszakival, viszont "jó állapotban" triviális hibákkal, amelyeket orvosolva simán átcsusszan a műszakin, tehát az eladó főleg azért nem műszakiztatta le, mert a covid miatt 2 éves haladék volt, így rengeteg pusztulat közlekedhetett az utakon. A lejárt műszaki ellenére belevágva megjavítattam valamennyi hibáját, majd újabb és újabb rejtett hiba került a felszínre, ami több, mint 2 milliós kiadást jelentett a számomra. Ekkor már annyira a szívemhez nőtt az autó, hogy elengedni nem tudtam még a gazdasági totálkár ellenére sem, hiszen az értékét jóval meghaladja a ráfordítás összege.


Végül elvittem márkaszervízbe is az autót, így a jelenlegi állapota alapján komplett fékcsere, lengéscsillapító, axiálcsukló, kuplung és némi motorikus javításra szorul (alul ismeretlen olajfolyás jelei vannak).


Az autóról utólagosan kiderült, hogy mielőtt a kereskedőtől megvettem, az előző tulaja szerint a kereskedőnek az állapota miatt bontásra ítélt autónak adták el, ami soha az életben nem kerülhetett volna forgalomba. Én ezt azonban nem tudtam, ezért is öltem bele azt a rengeteg pénzt és alakult ki egyfajta érzelmi kötődés hozzá.


Bár az eszem azt súgja, hogy ne javítassam meg, hanem vegyek egy új autót, azért azt is mérlegelni kellene, hogy ezt a kocsit is jelen állapotában a realitásokat nézve a kutya nem vinné el, még alkatrésznek sem, hiába a rengeteg gyári új alkatrész benne, illetve a javítások és az érvényes műszaki, ami valószínűleg a körülményeket figyelembe véve alibi műszaki lehetett és azzal is árvertek, ami komoly aggodalomra ad okot.


Ahhoz, hogy értelmet adjak ennek az esztelen költekezésnek, azt gondoltam ki, hogy talán érdemes lenne tuningolni az autót, ha már ennyi fejfájást okozott és a kasztni is rohadásmentes, mert azt is megjavítattam, tehát az alapok jók lehetnek.


Elsőként a műszaki állapotával kezdve a fékeket Rotinger T5-re cserélném, lengéscsillapítókból pedig valami középkategóriát gondoltam (Bilstein, Kayaba, Sachs), de a TA-Technix márkával is szemezgettem.


A kuplungnak különösebben nincs látszata, de valami megbízhatóbb Luk, vagy Valeot néztem és a gyári Renault alkatrészt(ebben az autóban még nincs kettőstömegű). Itt a funkcionalitás a lényeg.


Az első fényszórók és hátsó lámpák közül a következőket néztem:

[link]


[link]


[link]


Fehér, fekete, króm mindegyik modellből kapható ahogy néztem.


A külső megjelenését fóliáztatással dobnám fel, aminek az alapja a Renault F1 R25 vagy R26 világbajnoki autó festése adna alapot, esetleg 1:1-ben lekoppintva.


[link]


Ehhez várnék bármilyen építő jellegű megjegyzést, hogy milyen márkákat érdemes beszerezni, esetlegesen ajánlott szakikat, konkrét alkatrészeket, illetve azt is meghallgatom, ha inkább lebeszélne valaki a projektről ész érvekkel.


Jelenleg még képlékeny a dolog, mert több tényezőt is figyelembe kell vennem, mint pl. a lehető legolcsóbb megoldásból lecserélni a fékeket, lengéscsillapítót és eladni úgy, hogy akár más gondja legyen a jövőben, de mégis biztonságos állapotban adjam tovább. Az is egy opció, hogy ezzel már nem csinálok semmit, viszont akkor sem maradhat a nyakamon és belekezdeni egy teljesen új projektbe.



2023. ápr. 22. 10:18
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm, ez az első értelmes válaszod! :)


Könyörgöm ne akadj már fenn azokon a lámpákon... :D


Belinkeltem valamit, ami javít a kinézetén, mert akár befolyásolhatja az eladhatóságot is. Ezt így kell gondolni, semmi egyebet ne keress benne. Egyáltalán nem a lámpákat nézegettem, ahogy fent is írtam.


Problémás a fék, lengéscsillapító és még egyéb komoly probléma, ami elsődleges javítást igényel és mellette ott van a lámpa, ami szintén cserés. A kérdésemben azt írtam fogalmaztam meg, hogy ezek szükségesek bele, de jobb minőséget kellene belerakni, mint a gyári, mert az katasztrófa. Oké, hogy az volt a legjobb valamikor, de marhára elavult technika mára... Például egy Rotinger márkát nem ismerek, tuningként tüntetik fel sok helyen, mert erősebb, jobb minőséget képvisel, hosszabb élettartam, de mit tudhatok róla? Hát kb. semmit!


Ezért is tettem fel kérdésként, hogy ajánlatos-e, vagy bárki tud írni olyan márkát, amiket érdemes beszereltetni. Még csak nem is én végezném, hanem szakemberre bíznám, mert pontos beállítást igényel, nekem pedig erre nincsenek komoly berendezéseim. Még a tanulmányaim sem ide vágnak, ha tudni akarod.


Ez a kis takarékos motor megevett 9 porlasztót, kapott motorcserét és 4 új izzítógyertyát, meg néhány méter cső volt cserélve a motortérben + olajcsere és a kötelező szűrők. Vízpumpa és vezérlés cserélve. A generátort például nem venném ide, de ha a motorteret vesszük, akkor még az is rá lett költve. Ettől függetlenül a takarékos kis motor eszik 4,6 litert. A fogyasztása miatt takarékos, nem amiatt, amennyit rákölt az ember. :) (2 millió felett már nem számoltam, hogy mennyit költöttem rá a fél év alatt)


Ha valaki abból indul ki, hogy vesz egy szalonautót, nem költ a kocsira (még olajcsere sem), akkor az takarékos lesz, mert 0 forintot költött rá?


Nálam a takarékos motor azt jelenti, hogy a fogyasztása kedvező. Nemcsak önmagához képest, hanem átlagban is. Erre ez úgy gondolom, hogy stimmel.


Tudod az a baj ezzel a kocsival, hogy a bontószökevény jelzőt nem én aggattam rá, hanem sajnos később szembesítettek vele. Úgy képzeld el, hogy 82 86 101 106 lovas alkatrészekből tevődik össze, amiket még értelmezni sem tudok, hogy mégis hogyan történhetett. Kb. az a jó benne, amit én magam vettem bele gyári újat. A porlasztókkal pl. azért fürödtem be, mert valamilyen ok folytán megölte őket és ezekből 5-öt fizettem ki, egy teljes garnitúrát ki sem kellett. Az volt a baj, hogy nem nézte a kutya sem, hogy mi miatt van... Ilyenek ezek az autószerelők.


Annyira nincs szakember, hogy neten hirdettem a kocsim javításra, hátha hamarabb foglalkozik vele valaki, de katasztrófa. Helyesírás 0, szövegértés dettó, de még amit írnak az is kb. úgy néz ki, mintha a felmenői az istállóban lévő állatokkal párosodtak volna és úgy keveredtek. A másik baj, hogy persze tőkeerő az nincsen, tehát 70% anyagköltséggel jól lerántunk, alvázszámot nem kérünk, de rendszámot majd a pénz után amit elutaltál azért küldj és adunk 3-5 év garit.


Úgyhogy sajnos igencsak ki vagyok akadva a szerelőkre, autókereskedőkre, és némely szélhámos vizsgaállomásra is. Lassan úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem az adott autó használatiját, alkatrészeit, beszerzek szerszámokat és megcsinálom én magam a javításokat, mert akkor nyugodt lehetek benne, hogy az legalább alapos munka, még ha tovább is tart.

2023. ápr. 25. 23:36
 12/21 anonim ***** válasza:

Modernkori szemét, abból is a selejt, ismerősömnek volt megánja, sose láttam, mindig busszal járt a srác, és sírt hogy hónapok óta van a motorja igen, a dízelkereplő miszlikbeborítva és senki nem csinálja meg, végül darabokban adta el a kocsit 300ért. :D


Számoljunk, 4,5 litert eszik a takarékos motorosm, és beleöntöttél még 2 milliót,

Én a nem takarékos motorommal megetetek 7,5-10,5 litert, de egyszer összeraktam 2 éve fillérekből, és megy, megy megy indul pöccre. melyik is a gazdaságosabb? :D :D


A 34 éves autómban a gyári fényszórón jó a foncsor, meg a búra hibátlan. :D

Sose kéne ilyen.


Neked sem kéne. tényleg, szabadulj meg tőle, különben megeszi az életedet, ja már megette.. de felőlem azt csinálsz amit akarsz. Én inkább veteránozok, mint ilyenekbe fogjak, kevesebb szopással jár egy 30 pluszos autó életbentartása, mint ezeké. :D :D :D

2023. ápr. 26. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Ez sem annak indult, ezt senki nem tudhatta előre. A dízel ebben a típusban az egyik legmegbízhatóbb motor, Renault - Nissan fejlesztés és még ezeket nyúzzák némely 2014 utáni autókban is. Kifogtam egy olyan darabot, amivel meggyűlt a bajom és el is vette a kedvem sajnos.


300-ért én pl. már csak büszkeségből sem adnám el, mert a kilakatoltatása került csak annyiba színre fújva. Gyári vízpumpa + vezérlés szereléssel 150e ft és még sorolhatnám a dolgokat. Ha ezt is darabokra szedném, hát talán milliót kiárulnám belőle, de egyben nem igen tudnám eladni, ha a realitásokat nézem.


Az egyik kérdés az pontosan ez volt, hogy ha tuning felejtős, akkor például alkatrésznek nyeljem be ahogy van a kárt, vagy költsek rá alapokat és elmondjam eladáskor, hogy minden új benne (még akkor is, ha sz*r), tehát költsek rá egy kicsit, hogy eladhatóvá varázsoljam.


Ezzel az autóval nem az a gond, hogy nem javítaná meg senki, hanem az, hogy a német autókra szakosodott csak BMW, Merci, Audihoz ért, a franciát pedig csak valahogy összerakja. A franciás mindenből gyárit rakna bele, de ahhoz meg öreg az autó, neki persze megéri. Van olyan, aki hagyná a fenébe, mert túl sok a hibája és ha meg is oldja, akkor is újra előjön a következő (már előre látja, hogy minden rossz és tartósan nem lehet megjavítani, hogy megbízható legyen hónapokra vetítve sem).


A dízellel van bajod, vagy a franciákkal, esetleg mindkettővel?

2023. ápr. 26. 00:24
 14/21 A kérdező kommentje:

Engem jobban zavar, hogy a fogyasztás mennyire valós. Oké, hogy a kijelző 4,6 litert ír, de gázolajszag van, vagyis valahol simán benne van, hogy elfolyik. A tankból eltűnik, motorba nem jut és hoppá, máris nem annyi, amennyi. Pontosan utána még nem számoltam a tankolást követően, de lehet meglepődnék. Ha a tank és a km alapján számol, akkor viszont valós.


Ezt pl. azért nem értem, mert volt, amikor 3,4-3,5 litert evett 100-on és nem igen lehetne valós adat. (szerintem nem az)

2023. ápr. 26. 00:29
 15/21 anonim ***** válasza:

Igazából fogd fel úgy hogy ez a "Nem veszünk dízel rönót!"tanfolyam tandíja, és szabadulj meg tőle ahogy csak lehet.



Én rühellem a dízelt bármiből, meg a fhlansziákat is, most jön az hogy elfogult vagyok biztos, de az a helyzet hogy az élet egyelőre engem igazol. :)

2023. ápr. 26. 02:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Mizu?
2023. ápr. 26. 05:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Azért nem szabad általánosítani, mert szerintem ha megadják a kellő törődést legyen az akár benzin vagy dízel, az meghálálja. Amelyiket a tulaj hagyja, nos azon látszik is...


Személy szerint dízel autón tanultam meg vezetni és ezek a berögződött dolgok nehezen kitaníthatók. Később aztán oktatót váltottam, akinek benzines autója volt és nagyon megszenvedtem a váltást, de azzal vizsgáztam le. Miután meglett, azóta benzines autóba nem voltam hajlandó beülni. Ez annak tulajdonítható, hogy az oktató járműveket annyira lestrapálják, hogy csak na. Alig fogott a kuplungja, két pedálra kellett figyelni, könnyebben lefulladt, váltó sem volt valami jó és szerintem mindent elárulok vele, ha azt mondom, hogy 1000 éves suzuki volt...


Régebben viszont volt Renault autónk nem is egy, sőt rokonságon belül az újabbak is azok (prémium kategória), céges autóknál nálunk nagyon beváltak a kényelem, megbízhatóság és fogyasztás terén, valamint az irányíthatóság messze a legjobb amit csak vezettem (VW,Audi,Merci,Suzuki, Ford,Seat,Renault,Skoda tapasztalatok alapján).


A kuplung is sok dologtól függ, főként a beállítás terén, de pl. nekem egy baleset miatt rengeteg lábműtétem volt, lúdtalpam lett és ezt azért írom le, mert nekem valós könnyebbséget okoz dízel autót vezetni, mert nem érzésből kezelem a pedálokat, hanem egy tanult skill fejlődött ki bennem (inkább a motort figyelem) és nem a lábamra hagyatkozom.


Én például ezért is tartom jobbnak a dízel autókat, persze megszokhatnám a benzinest is, de nem vesz rá a lélek. Ha a váltást nézzük, akkor pedig egy automata váltós autónál mindegy is, hogy benzines vagy dízel.


Ennek ne tulajdoníts túl nagy jelentőséget előítéletesen, hogy hát ez egy sz*r dízel kotla, csak egy kifogott sz*r kotla sajnos. Ebben viszont maximálisan igazad van, hogy a tanulópénzt megfizettem és érdemes volna benzines felé kacsintgatnom, mert ott eleve már a porlasztók miatt is beljebb lennék.


Egyébként lehet tudni, hogy miért nem veszel/vennél franciát vagy dízellel mi a problémád? Ebből is szeretnék tanulni, hogy mire érdemes figyelni vásárláskor, mit keressek következő alkalommal, mert úgy nincs értelme a tanulópénznek sem, ha újra és újra elkövetem ugyanazt a hibát.

2023. ápr. 26. 19:50
 18/21 anonim ***** válasza:

francia azért nem kell mert szerelhetetlen volt már 1986-ban is az összes, egy karodon 2 csuklódnak és 3 könyöködnek kéne lennie hogy tudj rajtuk dolgozni.

a dízelnek meg a szaga, a hangja, a menetdinamika hiánya, mindene undorító számomra. Najó, mozdonyban szép hangja van. :D :D

2023. ápr. 26. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

Tehát akkor francia sajátosság, hogy gyakorlatilag semmit tudsz te magad elvégezni, értsd ez alatt még egy kicseszett izzót sem, mert pl. a megane-nál le kell bontani hozzá az első lököst, hogy kicseréld.


Azt hittem, hogy ez csak típusfüggő, de tény, hogy nagyon össze van zsúfolva minden, nem úgy mint a régi autóknál, amihez hozzá mertem nyúlni.


A dízelnek van egy szaga, benzin kellemesebb nyilván, de a menetdinamikán nem vettem észre. Kellemes csalódás volt ilyen szempontból és bejött, de mindig is ehhez voltam szokva. Régen komolyabban gokartoztam és az overálom, bőröm illatától konkrétan már hánytam olyan szinten benzinszagú volt az egész felszerelésem. Szóval azért töményen az se jobb :D


Akkor pl. újabb Renault modellekkel sem érdemes szemezgetni akkor sem, ha benzines?

2023. ápr. 26. 21:05
 20/21 anonim ***** válasza:

Kb egy féle Rönó az amivel szemezni tudnék, a régi 5 turbo. :D :D :D

De azt se kelljen szerelni. :D :D :D


Amúgy mai modern fostömlők mind szerelhetetlenek. :)

Már a japán is. :)

2023. ápr. 26. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!