Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tuningolni szeretnék egy...

Ferrari02 kérdése:

Tuningolni szeretnék egy Renault Megane 2 (facelift előtti verzió) típusú kocsit, amin gyakorlatilag a főbb elemek csereérettek. Mi a fő vonal, amiket elsőként az optikai tuninghoz elengedhetetlenek? Megbízható márkák? Érdemes belevágni?

Figyelt kérdés

Először is azzal kezdeném, hogy ezt az autót tavaly nyáron vásároltam egy kereskedőtől lejárt műszakival, viszont "jó állapotban" triviális hibákkal, amelyeket orvosolva simán átcsusszan a műszakin, tehát az eladó főleg azért nem műszakiztatta le, mert a covid miatt 2 éves haladék volt, így rengeteg pusztulat közlekedhetett az utakon. A lejárt műszaki ellenére belevágva megjavítattam valamennyi hibáját, majd újabb és újabb rejtett hiba került a felszínre, ami több, mint 2 milliós kiadást jelentett a számomra. Ekkor már annyira a szívemhez nőtt az autó, hogy elengedni nem tudtam még a gazdasági totálkár ellenére sem, hiszen az értékét jóval meghaladja a ráfordítás összege.


Végül elvittem márkaszervízbe is az autót, így a jelenlegi állapota alapján komplett fékcsere, lengéscsillapító, axiálcsukló, kuplung és némi motorikus javításra szorul (alul ismeretlen olajfolyás jelei vannak).


Az autóról utólagosan kiderült, hogy mielőtt a kereskedőtől megvettem, az előző tulaja szerint a kereskedőnek az állapota miatt bontásra ítélt autónak adták el, ami soha az életben nem kerülhetett volna forgalomba. Én ezt azonban nem tudtam, ezért is öltem bele azt a rengeteg pénzt és alakult ki egyfajta érzelmi kötődés hozzá.


Bár az eszem azt súgja, hogy ne javítassam meg, hanem vegyek egy új autót, azért azt is mérlegelni kellene, hogy ezt a kocsit is jelen állapotában a realitásokat nézve a kutya nem vinné el, még alkatrésznek sem, hiába a rengeteg gyári új alkatrész benne, illetve a javítások és az érvényes műszaki, ami valószínűleg a körülményeket figyelembe véve alibi műszaki lehetett és azzal is árvertek, ami komoly aggodalomra ad okot.


Ahhoz, hogy értelmet adjak ennek az esztelen költekezésnek, azt gondoltam ki, hogy talán érdemes lenne tuningolni az autót, ha már ennyi fejfájást okozott és a kasztni is rohadásmentes, mert azt is megjavítattam, tehát az alapok jók lehetnek.


Elsőként a műszaki állapotával kezdve a fékeket Rotinger T5-re cserélném, lengéscsillapítókból pedig valami középkategóriát gondoltam (Bilstein, Kayaba, Sachs), de a TA-Technix márkával is szemezgettem.


A kuplungnak különösebben nincs látszata, de valami megbízhatóbb Luk, vagy Valeot néztem és a gyári Renault alkatrészt(ebben az autóban még nincs kettőstömegű). Itt a funkcionalitás a lényeg.


Az első fényszórók és hátsó lámpák közül a következőket néztem:

[link]


[link]


[link]


Fehér, fekete, króm mindegyik modellből kapható ahogy néztem.


A külső megjelenését fóliáztatással dobnám fel, aminek az alapja a Renault F1 R25 vagy R26 világbajnoki autó festése adna alapot, esetleg 1:1-ben lekoppintva.


[link]


Ehhez várnék bármilyen építő jellegű megjegyzést, hogy milyen márkákat érdemes beszerezni, esetlegesen ajánlott szakikat, konkrét alkatrészeket, illetve azt is meghallgatom, ha inkább lebeszélne valaki a projektről ész érvekkel.


Jelenleg még képlékeny a dolog, mert több tényezőt is figyelembe kell vennem, mint pl. a lehető legolcsóbb megoldásból lecserélni a fékeket, lengéscsillapítót és eladni úgy, hogy akár más gondja legyen a jövőben, de mégis biztonságos állapotban adjam tovább. Az is egy opció, hogy ezzel már nem csinálok semmit, viszont akkor sem maradhat a nyakamon és belekezdeni egy teljesen új projektbe.



2023. ápr. 22. 10:18
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:

lehető legolcsóbb""


A normális ész, tunningba nem fog bele péznékűl

2023. ápr. 22. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:

"előző tulaja szerint a kereskedőnek az állapota miatt bontásra ítélt"

Ezt az előző tulaj gondolta, vélte, nem akart vele foglalkozni, költeni rá.

De semmi nem indokolja, hogy sose kerülhetett volna forgalomba.

Van valamiféle műszaki előírás, amely szerint egy autó többé nem javítható, kuka?

2023. ápr. 22. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
100%
nagyzene , nagykipufogó , sötétablak , nagyfelniéskínaigumi , körbespójler , nagyszárny , spótlégszűrő , versenycsík , menőmatricák pl nofear ,
2023. ápr. 22. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
3 király,
2023. ápr. 22. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
79%

MEgán mint tudingótó.. :D :D

Megán mint megvásárolandó használtautó... :D



Jó vicceid vannak így reggel. :D :D :D



Fogadok dízel. :D :D :D

2023. ápr. 22. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
59%
Biztos Dízel
2023. ápr. 22. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

Az autót az állapota miatt nem javította meg az előző tulaja, mert folyamatosan csak költött rá, de nem egyszer komoly problémák miatt megállt, elfüstölt és elege lett, majd úgy volt vele, hogy mindegy mennyiért, csak eladja. Ezt utólagosan tudtam meg, mivel én már egy kereskedőtől vásároltam meg, aki gyakorlatilag jól átvert.


Én például a Renault márkához való kötődésem miatt vettem meg az autót, viszont azért választottam ezt az autót, mert "újrakezdő" vezetővé váltam egy betegség miatt és le kellett tennem a jogsit (alkalmatlan lettem volna az állapotom miatt). Vehettem volna új autót is úgy, hogy már jobban vagyok, de úgy gondoltam, hogy egy használt autóval, ami kicsi, alacsony fogyasztással bír, sokkal jobb választás és nem kell annyira félteni, amíg újra megjön a rutinom.


Egy autónál a márka, típus, üzemanyag igazából teljességgel irreleváns. Kizárólag az állapot az, ami miatt jó alap lehet vagy sem. Ez attól függ, hogy az előző gazdái megadták-e azt a gondoskodást, mint például én próbáltam, de ez már kicsit késő...


5 és 6-os figyelmébe ajánlom, hogy


Az autót több szerelő minősítette hivatalosan is nem csak pénznyelővé, hanem eleve gazdasági totálkárossá, mert rengeteget kell rá költeni. Ekkor mondják rá azt a biztosítók, hogy hagyd a francba és irány a bontó.


Személy szerint én a rengeteg kiadás miatt is nehezen válnék meg tőle, mert ez nem egy megtérülő dolog. A másik tényező, hogy a jobb hátsó sárvédőjén lévő lyukat karosszériással szakszerűen javíttattam, így jelen állapotában a kasztnival nincs gond. Az alapja ép, amire lehet építkezni, inkább elektronikai kuka és az üzemanyagrendszer a problémás, na meg egy ismeretlen eredetű olajfolyás.


Rengeteg Megane2 van, mint tuning, amelyeket főként a formavilág miatt szeretnek átépíteni.


#5

Inkább a helyesírásodon dolgozz, mert úgy vettem észre, hogy nem az erősséged. A hozzászólásod teljességgel haszontalan, irreleváns. Ha nem értesz valamihez, inkább tartsd magadban, mert Te magad vagy egy nagy vicc a válaszoddal együtt.


#6

Valóban dízel. Ennek mi köze bármihez? Van, aki bevásárlókocsit vezet, az maximum egy százast kér... A válaszokkal a kérdéssel foglalkozzunk és ne feltételezgetve húzzuk le a másikat. Ezért nem kellett volna fáradozni az írogatással, csakhogy a válaszaid számát növeld.

2023. ápr. 25. 21:32
 8/21 anonim ***** válasza:

Szóval van egy bontószökevényed, amin több dolog szar mint amennyi nem, és ami nem szar még rajta az rövidesen az lesz, beleöntöttél egy rakás lóvét, értelmetlenül, de még neked áll feljebb, és a tyúninglámpa az kell bele, meg egy teljes matricázás a dízelkereplőre. :D


Én nem értek hozzá, 20 éve autókat építgetek egyik autóm sem tuningmentes, mindent sajátkezűleg saját magam csinálok, de biztos te vagy az okos. :D

2023. ápr. 25. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

Még mindig van baj a szövegértéssel, de nem is kicsi...


Beleöltem egy rakás lóvét úgy, ahogy mondod, de nem is azért, mert tuning autót akartam építeni egy bontószökevényből. Ezzel abszolút nem is számoltam, csak akartam egy autót, amit biztonságosan használok a mindennapokban. Ezt kell megérteni!


Ez nyilván nem jött össze, viszont egyszerűen nem tudom elengedni az autót, mert megszerettem a problémái ellenére is sajnálatosan. A hibái ettől függetlenül komoly problémákat jelentenek. Az volt a kérdésem, hogy érdemes-e belevágni ebbe az autóba vagy engedjem el az egészet és nézzek más projekt után. Értelmet akartam adni annak, hogy megtartsam és foglalkozzak vele, vagy mi legyen a sorsa, mert tanácstalan vagyok.


Ha tudni akarod, akkor képzeld el, hogy a tuning lámpa még olcsóbban ki is jön, mint egy alap gyári. Lámpát mindenképp cserélni kell, mert a jelenlegin beégett a foncsor, magasságállító motor beadta a kulcsot, polírozás pedig nem segít (volt már).


Te szépen leírtad, hogy "dízelkereplő, tudingotó" - csak éppen mi köze hozzá? Fejtsd már ki kérlek, hogy ez hogyan hat építő jellegűen vagy mi köze van bármihez is? Gondolom nem tudod, csak írod a hülyeségeket.


Nem izomautót terveztem belőle csinálni, ezzel nem lehet versenyezni és egyébként sem akarnék. Ha arra vágyom, akkor átülök egy gokartba és egyenlő technikával hadd szóljon... Ott jön ki a vezetői képesség, nem a 18 éves taknyoknál, akik kapnak egy BMW-t és akit lehet megelőznek záróvonalon, bevág eléd ahol tud, stb.


Attól, hogy dízel, nos ebben egy takarékos kis motor van, ami nem arra van kitalálva. Ha 20 éve építgetsz autókat, abból még nem következik, hogy értesz hozzá és az sem, hogy egyet is befejeztél volna. A "szakértelmed" erősen inog, persze szubjektív a dolog.


Ha annyira értesz a tuninghoz, akkor azzal is tisztában kellene lenned, hogy ez alatt sok tényezőt értünk és nem egy teljes egészet. Létezik olyan ember, aki csak a teljesítményre helyezi a hangsúlyt, de van, aki csak a kinézetre (külalak, optika, beltér, stb.). Rengeteg fajtája van.


Ha értelmetlen válaszokat adsz, akkor igenis nekem áll feljebb, mert nem a kérdéshez tartozik. Nem értem a megnyilvánulásaidat. Trollkodni jöttél, vagy mi a célod?


Azt hittem, hogy vannak segítő szándékú emberek az oldalon, de rá kell jönnöm, hogy sajnos túlságosan is naív voltam.


Elnézést kellene kérnem, hogy fel mertem tenni egy kérdést egy olyan weboldalon, amit erre találtak ki? Egyáltalán tudtad értelmezni, hogy mi a problémám a megnyilvánulásaiddal? (Nem vicces, siralmas)

2023. ápr. 25. 23:02
 10/21 anonim ***** válasza:

Zanzásított válasz: engedd el ezt a kotlát, semmi értelme.


Veled meg ott van a probléma hogy a komoly, és sanszos hogy életveszélyessé váló problémák ellenére te csak a tyúninglámpákat nézegeted.



Ha nem fejeztem volna be egy autót sem soha, akkor már éhenhaltam volna, mert nem csak magamnak csinálgatom őket, hanem ebből is élek.



Takarékos motor? mennyit is költöttél csak a "takarékos kis motor" szervizelésére? :D :D

2023. ápr. 25. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!