Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell előzni egy 115...

Hogyan kell előzni egy 115 lóerős 1.8 as diesel kocsival?

Figyelt kérdés

Nagyon sok előzésemet megkell szakitanom mert mire egy vonalba ér az én kocsim meg az előzőt kocsi ora már jönnek szembe.

5 ezerig lehet húzni de elvileg 3800-on adja le a maximális teljesítményt. 3-masban 110 körül akad ki a fordulat mérő.

És ez a 110 általában nem elég hogy másodpercek alatt megelőzek valakit.

Hogyan kéne csinálni? Előzés közben felváltani 4 esben hogy tovább tudjak gyorsulni? Vagy eleve 4 esrol indítani a gyorsítást?


2023. ápr. 11. 20:18
1 2 3 4
 11/34 A kérdező kommentje:
8 tudok villám gyorsan váltani meg kezelni a kocsit csak nem nagyon elözgetem még és az autó gyorsulási képességeit se ismertem még ki külön külön fokozatonként
2023. ápr. 11. 20:58
 12/34 anonim ***** válasza:
100%
Remélem soha nem találkozunk az úton! Ha neked 85-90 lassú, akkor nem kellene vezetned.
2023. ápr. 11. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 anonim ***** válasza:
92%

Igen az vagy balfék.

1 hónapos jogsival ne előzz te még senkit.

Nem tudod felmérni se az autód tudását , se a magad nem tudását.

2023. ápr. 11. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 A kérdező kommentje:
És ha soha nem előzők akkor elárulnád hogy az anyamba fogom valaha is megtanulni?🤦‍♂️
2023. ápr. 11. 21:34
 15/34 anonim ***** válasza:
79%
#14 Hát akár előzöl, akár nem, nem magadtól. Ezt nem tanította az oktató, tapasztalat. Attól, hogy van jogosítványod, nem vagy mindentudó, ültess be magad mellé valakit, aki tud segíteni. Én a gyerekemnek oda sem adnám a kocsit, amíg nem győződtem meg róla, hogy normálisan KÖZLEKEDIK, nem csak VEZET(get)NI tud.
2023. ápr. 11. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/34 anonim ***** válasza:
100%

Én nem papolok a 90-es korlát miatt, mert gyakran magam sem tartom be. Biztonságosabbnak tartom gyorsan befejezni a manővert. De ha 110-zel meg kell szakítanod az előzést, akkor valóban messze nem voltak meg a biztonságos előzés feltételei, tehát rosszul méred fel a helyzetet. Én azt javaslom, hogy erősen vegyél vissza a magabiztosságból, és csak sokkal biztosabb helyzetekben menj bele előzésbe, amikor visszaváltás nélkül is be tudod fejezni! Amikor már rutinosan jól méred fel a helyzetet, akkor lehet gyakorolgatni a gyorsítást, kiismerni az autót, és ésszel kicsit bátrabbnak lenni. Nem érdemes türelmetlenül és agresszívan vezetni, csak rontja az ítélőképességed. Az előzés a legveszélyesebb manőver, amit ha rosszul mérsz fel a saját és mások életét is kockára teszed. Kicentizni soha nem érdemes, túl nagy kockázat.

Amúgy a teljesítménycsúcs fölé ne pörgesd az autót, mert onnan meredeken csökken az ereje! Legkésőbb 4000-nél válts fel! Nem ismerem a konkrét autó áttételeit, de egy dízellel valószínűleg elég 4.-be visszaváltani. Egyébként pedig előzés közben is váltani kell, ha a szituáció igényli.

2023. ápr. 11. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 anonim ***** válasza:
100%

14. Olvasd el a kreszben az előzésre vonatkozó szabályokat.

Azt sem tudod felmérni, hogy a szemből jövőket zavarni fogod-e.

Ha valaki a megengedett legnagyobb sebesség közelében autóznak, azt nem kell előzni. Sok év rutinnal is erősen megfontolom.

Ne at országúti patkányokat akard utánozni, hanem a biztonságot mindennél fontosabbnak tartó szabálykövetőket.

Akkor lazuljál csak, amikor már biztonságosan tudsz közlekedni és reális képed van arról, mit vállalhatsz be, noha szabálytalan, mit nem.

2023. ápr. 11. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/34 anonim ***** válasza:
53%
#16 Az sem mindegy, hogy te 5.-ből vagy 6.-ból akarsz-e 4.-be visszaváltani. Lovagoltok itt a számokon, én meg olyan 70 lóerős családi autón tanultam meg vezetni, amin nem is volt fordualtszámmérő. Volt fülem, meg eszem, hogy amikor 5 ember + teli csomagtartó van, akkor nem fog úgy húzni, mintha ketten ülünk benne. Azt meg, hogy hol van a teljesítménycsúcs alapból motorja válogatja, hát hogy van az, hogy az én 95 lóerős motorkerékpáromat a piros lámpánál a haver 48 lóerős motorja legyorsulja, de amint 5000 felett van a fordulatom (13 ezernél tilt), úgy kilövök, mint a rakéta? Na? Szegény itt kérdez, mondtok neki okos dolgokat is, de azért teleszórjátok a hülyeséggel a biztonság kedvéért. Amíg a műszerfalat bámulja meg a sebességfokozaton gondolkodik, az alatt két balesetet el lehet kerülni.
2023. ápr. 11. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 anonim ***** válasza:
100%
18: Leírta, hogy 3800-nál van a teljesítménycsúcs, és 110 körül leforog a motor harmadikban (5000 f/perc). Innen egyszerű matek, hogy 84 km/h körül van teljesítménycsúcson a motor 3. sebességben. Tök mindegy, hány sebességes az autó, 90 körül el kell váltani 4.-be. Mivel a váltás is idő, semmi értelme 80-nal 3.-ban indítani az előzést. Na meg amúgy sem kéne annyira kiszámítani az előzést, hogy az utolsó lóerőt is ki kelljen facsarni az autóból.
2023. ápr. 11. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 anonim ***** válasza:
72%

Nekem ami szemet szúrt az írásodban, az az, hogy "3-masban 110 körül akad ki a fordulat mérő."

Ugye nem padlógázzal, tiltáson akarsz előzni?

A visszaváltást úgy értik, hogy visszaváltassz 1-et vagy 2-t és gyorsítassz. Mert ugye amíg pl 90-nel mész 5.-ben, addig csak utazol, nincs szükség erőtartalékra. Amikor előzöl, akkor sem kell tiltásig pörgetni, csak picit tovább huzatod, de ugyanúgy váltogatsz felfelé. Normál esetben, mire te a másik autóval egyvonalban vagy, addigra már rég felváltottál vissza 5.-be

Illetve maga az előzés folyamata is fontos. Figyeled a szembejövő forgalmat, kinézel egy "lyukat", ahol tudsz majd előzni és mire elmegy az utolsó szembejövő, addigra te már visszaváltottál és gyorsítassz. Mikor az előzésre készülsz olyankor legalább kétszeres követési távolságot tarts, így jobban belátod a szembeforgalmat és van helyed "nekifutni" az előzésnek.

2023. ápr. 11. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!