Hogyan kell előzni egy 115 lóerős 1.8 as diesel kocsival?
Nagyon sok előzésemet megkell szakitanom mert mire egy vonalba ér az én kocsim meg az előzőt kocsi ora már jönnek szembe.
5 ezerig lehet húzni de elvileg 3800-on adja le a maximális teljesítményt. 3-masban 110 körül akad ki a fordulat mérő.
És ez a 110 általában nem elég hogy másodpercek alatt megelőzek valakit.
Hogyan kéne csinálni? Előzés közben felváltani 4 esben hogy tovább tudjak gyorsulni? Vagy eleve 4 esrol indítani a gyorsítást?










Igen az vagy balfék.
1 hónapos jogsival ne előzz te még senkit.
Nem tudod felmérni se az autód tudását , se a magad nem tudását.










Én nem papolok a 90-es korlát miatt, mert gyakran magam sem tartom be. Biztonságosabbnak tartom gyorsan befejezni a manővert. De ha 110-zel meg kell szakítanod az előzést, akkor valóban messze nem voltak meg a biztonságos előzés feltételei, tehát rosszul méred fel a helyzetet. Én azt javaslom, hogy erősen vegyél vissza a magabiztosságból, és csak sokkal biztosabb helyzetekben menj bele előzésbe, amikor visszaváltás nélkül is be tudod fejezni! Amikor már rutinosan jól méred fel a helyzetet, akkor lehet gyakorolgatni a gyorsítást, kiismerni az autót, és ésszel kicsit bátrabbnak lenni. Nem érdemes türelmetlenül és agresszívan vezetni, csak rontja az ítélőképességed. Az előzés a legveszélyesebb manőver, amit ha rosszul mérsz fel a saját és mások életét is kockára teszed. Kicentizni soha nem érdemes, túl nagy kockázat.
Amúgy a teljesítménycsúcs fölé ne pörgesd az autót, mert onnan meredeken csökken az ereje! Legkésőbb 4000-nél válts fel! Nem ismerem a konkrét autó áttételeit, de egy dízellel valószínűleg elég 4.-be visszaváltani. Egyébként pedig előzés közben is váltani kell, ha a szituáció igényli.





14. Olvasd el a kreszben az előzésre vonatkozó szabályokat.
Azt sem tudod felmérni, hogy a szemből jövőket zavarni fogod-e.
Ha valaki a megengedett legnagyobb sebesség közelében autóznak, azt nem kell előzni. Sok év rutinnal is erősen megfontolom.
Ne at országúti patkányokat akard utánozni, hanem a biztonságot mindennél fontosabbnak tartó szabálykövetőket.
Akkor lazuljál csak, amikor már biztonságosan tudsz közlekedni és reális képed van arról, mit vállalhatsz be, noha szabálytalan, mit nem.















Nekem ami szemet szúrt az írásodban, az az, hogy "3-masban 110 körül akad ki a fordulat mérő."
Ugye nem padlógázzal, tiltáson akarsz előzni?
A visszaváltást úgy értik, hogy visszaváltassz 1-et vagy 2-t és gyorsítassz. Mert ugye amíg pl 90-nel mész 5.-ben, addig csak utazol, nincs szükség erőtartalékra. Amikor előzöl, akkor sem kell tiltásig pörgetni, csak picit tovább huzatod, de ugyanúgy váltogatsz felfelé. Normál esetben, mire te a másik autóval egyvonalban vagy, addigra már rég felváltottál vissza 5.-be
Illetve maga az előzés folyamata is fontos. Figyeled a szembejövő forgalmat, kinézel egy "lyukat", ahol tudsz majd előzni és mire elmegy az utolsó szembejövő, addigra te már visszaváltottál és gyorsítassz. Mikor az előzésre készülsz olyankor legalább kétszeres követési távolságot tarts, így jobban belátod a szembeforgalmat és van helyed "nekifutni" az előzésnek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!