Új autóra mennyit kell költeni?
Igazából az érdekelne hogy ha az ember vesz pl. 7 millióért egy új Vitarát, akkor arra mennyit kell elkölteni az első 50.000 kilométeren mondjuk?
Nyilván vannak a fogyó és kopó alkatrészek... Olaj, fékbetét stb
De van arra valamilyen gyártói garancia hogy x ezer kilométerig ingyen megcsinálnak mondjuk egy komolyabb futómű felújítást, ha szükséges lesz? Vagy tuti hogy nem is lesz szükséges?
A fentiek hogyan alakulnak egy drágább autónál? Mondjuk egy 20-30 milliós német prémiumnál?





Csak szerviz és olajcsere, ez nagyon drága.
De a fék nem kopik el annyi alatt.
Nem kell futóművet se állítani.





Kb 5 ev alatt a 2. uj Daciam van.
Az elso egy 2018as logan mcv.
Vettem ra kb 190e-t garancia kiterjesztest a 3 helyett 5 evre, illetve igy 5 evig vagy 100e-ig ingyenes a kotelezo szerviz. Pl olajcsere evente meg egyebek. Rettenetesen megerte.
Amire koltottem:
3000km-nel kb 20-30e-t csereltettem olajat, ez ajanlott uj kocsinal a bejaratas utan, de nem kotelezo.
Fizettem egyszer kb 15e-t klima tisztitasra es kb 5e-t arra, hogy bekapcsoltak egy funkciot a szamitogepen.
Egyebkent ennyi. Meg iden van egy ingyenes szervizem. Nagyon faxa. Volt egyszer garancias ugyintezesem is mert rantott idonkent egyet az auto. Frissitettek a szoftvert, azota okes minden.
A fekre jeleztek egysze, hogy 30%-os. Azota nem szoltak. Lehet kamu volt. Sogor szerint legalabb 40. De ha cserelni kellene akkor az kb 100-150 markaszervizben.
A 2. Autonk egy Jogger. Par honapos. Ott mar lesznek gondok koltsegben, es sztem ez nem csak Dacia specifikus tema.
A garancia kiterjesztest itt is meg fogom venni kb 100e-t. Viszont a szerviz sztori itt mar kb +300e lenne. Ez meg nem gond, de olajat most mar 2 evente vagy 30e km-nel cserelnenek. Magyarul hiaba veszem meg a szervizt elore, ha olajcsere kell, akkor 2 evente onkoltseges.
Eves szinten lehet kalkulalni szervizre 50-100e korul igy. A garancia miatt muszaj szakszervizbe vinned.
Valaki a kocsijara koztes olajcseret kert volna. 80e-vallalta volna a pesti szerviz. Szanalmas. Mashol videki szervizben fele ennyiert megcsinaltak neki vegul. Ekkora a szoras.
Igy is megeri az uj kocsi ha jo aron veszed. A logant anno 3.3m-t vettuk. Nwhyon jo ar volt. A jogger nagycsalados tamogatassal kb 6.5m korul. Ez mar kevesbe jo ar de meg e'megy.... cserebe kb premium a loganhez kepest. Az ut szelen egyik se fog hagyni meg joideig. Nekem.ez a fontos.





Nekem kia volt, 30 ezrenkent 120e Ft volt, a köztes szervizeket én csináltam.
Tehát nem volt sok, 600e ft-bol minden megvolt az első 150e km-re, plusz én olyan 250ezret költöttem fekekre, és 200at gumira. a következő 30 ezer meg 2 millió felett.





A rendszeres, tervezett karbantartások a Te költségeid.
A hibák kijavítása a gyártóé.










Anyag és szerelési hibákra ott a gyári garancia. Az neked semmibe nem kerül. Amire fizetsz azok a kopó alkatrészek és az időszakos karbantartások.
2018-ban vettem egy új Astrát. Azóta már biztos emelkedtek az árak. Tavaly járt le a garancia. Bevallom azóta nem márkaszervizbe hordom. Tehát két éve voltam vele márkaszervizben. Akkor egy olajcseréért, pollen és levegőszűrő cseréért fizettem 100.000 Ft-ot, amiben benne volt 20% "marketing-kedvezmény", mert náluk vettem az autót.
A legelső köztes olajcserére emlékszem még, mert mellbe vágott. 5 liter olaj, 1 olajszűrő, 20 perc munkadíj, szintén kedvezménnyel 48.000 Ft. És akkor még defláció volt, nem volt háború a szomszédban, állítólag dübörgött a gazdaság... Most biztos hogy ez is jóval több.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!