Szerintetek egy 2009, 2010-es Porsche 911 az még ,,menő”?
Nem régi? Vagy sportkocsiknál egy 10 év az nem számít réginek?
Mit gondoltok ha megláttok két 20 éves egy 2010-es Porsche 911-el?
Pár dolgot nem ártana helyre tenni a fejekben! A "menő" alatt mindenki mást ért, sokan belekapaszkodnak ebbe a szóba, hogy lehessen min konfrontálódni, deha a "menő" alatt azt értjük, hogy "klassz", "vagány" stb, akkor nagyjából értem a kérdést.
Node mit is kell helyre tenni?
Azt, hogy a Porsche 911, bár egy utcai személygépkocsi, alapvetően nem azok a vonatkoztatási rendszerek érvényesek rá, mint egy "hótközönséges" mezei szgk-ra, hogy értékveszt és csak értékveszt, majd X idősen az új 1-2-3%-áért jó, ha meg tudnak tőle szabadulni.
A Porsche 911 nem erről szól.
A sportkocsigyártás egyik igazi ikonjáról beszélünk, mely lassan 60 éve (1964 óta) a legismertebb és egyik legelismertebb sportautó.
Csak egy kis kapcsolódó infó:
"Egy Porsche mindig is álom lesz, nem csak új, hanem használt formában is. A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok." - tehát egy régi Porsche 911 sosem lesz "ciki", sokkal inkább elismert klasszikus. Nem való akárkinek, természetesen. Azt láttam a válaszoknál, hogy egyesek belementek az altípusokba. Valóban, a 996, mint első vízhűtéses 911 széria a kissé esetéen tojáslámpáival nem a legsikeresebb modell, de megvan neki is a tábora és a piaca.
A 2009-2011 időszak pedig már a 997.2 vagy ha úgy tetszik a 997 facelift.
No ez az igazi mérföldkő, amit a 991 csak tovább csiszolt.
A 997.2-nél jelent meg a PDK duplakuplungos váltó, az aktív sportfutómű (PASM) és a hangolható kipufogó. Ezutóbbi a 997 első szériában is elérhető volt.
A mai Porschék is ugyanezen rendszerek továbbfejlesztett változatain alapulnak. PDK és PASM. Csak más a ksztni, kicsit, erősebbek a motorok, betört a turbó ide is, stb.
De pl a 25 éve leállított 993-as széria, mint utolsó léghűtéses, hiába elavult technikailag, igazi különlegesség az autóbolondok körében és drágább, mint újkorában.
A 997.2 a következő ilyen modern klasszikus, ez még kicsi kasztni, szívómotoros (egészen a 991.1-ig szívómotor van). Erre atémára is van egy cikk:
A típus nemcsak, hogy tartja az értékét, hanem növeli is. Egy-egy Porsche találkozón ezek éppúgy, mint a léghűtésesek, igazi különlegességek.
Egy 911 esetén, bármelyik széria is legyen, nem kell attól félni, hogy lemegy az ára vagy a presztízse.
"Te nem leszel menő. Az autó sem menő, mert egy 911-re nem ezt a szót használjuk, arra ott vannak a kotla BMW-k. De szóhasználattól függetlenül igaz, hogy az autó miatt te semmivel nem leszel jobb. Sőt, minél jobb és drágább autóban ülsz, annál jobban kinevetnek majd, amikor "menőzni" próbálsz és feltekeredsz egy fára. Meg fater, aki fizeti az autót, annál nagyobb pofont fog adni ott a helyszínen, ami csak még több nevetésre ad majd okot a nézelődőknek, beleértve azokat a csajokat, akiknek imponálni akarsz, full sikertelenül."
Akármelyik ember aki meggazdagszik, első dolga sportkocsit venni. Jó nyilván nem mindenki, csak a 80%. Szóval azért cinikus, hogy ha mondjuk valaki sportoló és az egyhavi fizetéséből vesz Ferrarit, akkor az hű de menő, de a kérdező aki összekuporgatott egy régi 911 esre, az már gáz.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a társadalom még pozitívan is áll, legalábbis sok esetben, csak legyen elég pénzed hozzá, ergo ha eléggé gazdag vagy, akkor menő, ha összekuporgatod rá, és még használt is, az ciki. De a társadalom fele szerint menő a drága kocsi.
Előző vagyok. Számomra egy Porsche 911 menő, de ha nem vagy kőgazdag, akkor felejtsd el az autóval menőzést. Költsd másra a pénzt, de ha kőgazdag lennél, akkor érdemes már kocsival menőzni, ha a kisujjadból megveszed.
De az nem jó, ha összekuporgatod a kocsi árát és menőzni megveszed, amire spórolsz 10 éve. Jobb helye is van a delládnak.
#{11} válaszadó vagyok.
Érdemes megnézni a használt hirdetéseket, hogy a 911-es széria példányai milyen áron cserélnek gazdát. Értéküket tekintve eleve kiszorulnak a "kis pénzből menőzni akaró>>hülyegyerek<<" célcsoportból. A 911 egy igazi nemes darab, lehet modern, klasszikus, vintage kategória is. Elég sajátos és speciális autó, nem lehet semmivel sem egy napon említeni.
Érdemes szétnézni:
A legutóbbi az egy nemzetközi csoport "Porsche for sale" néven.
A 911-eseket nagy becsben tartják, függetlenül az évjárattól. Az értékét pedig alapvetően az állapota, karbantartottsága határozza meg, nem a kora.
A sokak szerint lesajnált 996-os, ami az első vízhűtéses 911 volt, annak is a szépen megvigyázott példányai "érdekes" árakon cserélnek gazdát.
A Porsche sportautói abszolút érzelmi kötődés alapú döntés alapján kerülnek megvásárlásra. Aki csak menőzni akar a pénzével, az manapság SUV autókat vesz. Az alacsony építésű, korlátozottan kihasználható sportautó az mindig is csak egy ínyencség és a megszállottság tárgya marad.
Nem kell hozzá úgynevezett "kőgazdagnak" lenni. Egy középréteg-béli ember fenn tudja tartani, a szervizelése, alkatrészköltsége a német prémiummárkák szintjén van. Sok olyan ember van, aki befektetésként tekint rájuk, hiszen annak is nagyon jó választás. Van, aki összespórolja a rávalót, jól megválogatva megveszi az ár/érték arányban ideális példányt és néha napján kihozza a garázsból és széles vigyorral élvezi azt az élményt, amit csak egy Porsche tud adni. Nem véletlenül vannak Porsche találkozók, a tulajdonosoknak baráti körei, közöségei, márkatársi összetartás stb. És különösen a 911 tulajok szinte családtagként tekintenek egymásra. Márkaklubok vannak, ahol ez szintén tapasztalható. Az utóbbi években hazánkban is egyre több ilyen kezdeményezés van. Igazi fanatikusoknak, benzinvérűeknek már nem kell külföldre menniük, hogy átélhesség ezt a speciális fílinget. Több klub is van nálunk már Porsche tulajokkal.
Ha valakit tényleg érdekel a téma és nem csak valami közönséges frusztrált prosztó irigykedést akar névtelenül kiélni, az fel tudja venni a kapcsolatot és tájékozódhat. A Porsche tulajok nagyon nagy örömmel mutatják be a kincsüket és órákig/napokig képesek róla beszélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!