Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az irtózatosan drága sportkocs...

Az irtózatosan drága sportkocsik árát mi indokolja?

Figyelt kérdés

Az amerikai sportkocsik olcsóbban adnak sok lóerőt, mint az európaiak. Egy Porsche ilyen téren drágább, mint az amcsi kocsik, de műszakilag meg egyéb területeken is jobb. Viszont egy 911 es csúcsmodell (Turbo S, esetleg GT modell) ad 500-1000 közötti lóerőt, sok sok pénzért. Viszont vannak ilyen 1000+ lóerős hiper sportkocsik, amik nagyságrendileg tízszer annyiba kerülnek, mint a 911 csúcsmodelljei, néha még annál is több a különbség. Mindeközben nagyságrendileg kétszer annyi lóerős a teljesítményük, mint a 911 nek. És ezek között van benzines is, mint a Porsche, de ha elektromos, vagy hibrid, akkor is él a kérdés.


A másik amit nem értek, hogy a baromira erős szedánok és SUV ok se közelítik meg a csúcs sportkocsik árát. Pedig azoknak is nagyon drága a karosszériájuk, baromi erős a motorjuk, a belterük is luxus. Ha akarnának csinálhatnának szedánokból is gondolom én kétszer ennyi lóerős példányt, de akkor is olcsóbbak lennének, abban tuti vagyok.


Miért vannak ezek így?



2023. jan. 16. 13:31
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
83%
Van egy BMW-s csatorna Youtube-on, épp a tegnapi epizódban volt szó egy Mustangról: "nézz alá, az egy E36 erős motorral". Nagyjából ez a lényege, hogy a futóművük nagyon alulmúlják a német, olasz vagy japán autókat. A teljesítményen és a formán kívül nem nagy durranások az amerikai kocsik.
2023. jan. 16. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
A hipersportkocsik az exkluzivitás,ritkaság miatt kerülnek annyiba.911-et 1000 számra gyártják,ha van pénzed akármikor vehetsz egyet de az efelett játszó autóknál újonnan sokszor a gyártó választja ki veheti meg,nem adják oda akármilyen jött-ment újgazdagnak.Azért lehet ilyen nagy az áruk mert sok gazdag ember van aki villogni akar hogy nekem van egy abból a pár száz darabból vagy befektetésnek veszi,gyűjteménybe.Tehát igény az van rá,főleg most a vírus és infláció miatt a gazdagoknak még több pénze lett.
2023. jan. 16. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Egy Porsche azért kerülhet többe mert a beltere minőségibb,talán az autó is valamennyire műszakilag,összeszerelés tekintetében illetve presztízse is nagyobb egy kommersz Fordnál.Bár a Mustangra a "butaság" sem teljesen igaz,a mostani Mustangoknak már komolyabb futóműve van,egy Shelby max minimálisan marad el a többi hasonló autótól.
2023. jan. 16. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

"A hipersportkocsik az exkluzivitás,ritkaság miatt kerülnek annyiba.911-et 1000 számra gyártják,ha van pénzed akármikor vehetsz egyet de az efelett játszó autóknál újonnan sokszor a gyártó választja ki veheti meg,nem adják oda akármilyen jött-ment újgazdagnak.Azért lehet ilyen nagy az áruk mert sok gazdag ember van aki villogni akar hogy nekem van egy abból a pár száz darabból vagy befektetésnek veszi,gyűjteménybe.Tehát igény az van rá,főleg most a vírus és infláció miatt a gazdagoknak még több pénze lett."


Logikus szöveg. De akkor ezek a kocsik műszakilag kb egy szinten vannak, akár rosszabbak is a 911 nél, csak mivel ritkább, erősebb, exkluzívabb ezért sok gazdag vesz egy ilyet gyűjtői darabként? Az ilyen hiper sportkocsiknál gyakori, hogy nem adják oda akárkinek? Ha van rá pénz, akkor se adják csak úgy? De gondolom olyan is van, hogy bárki megveheti, csak nem készül belőle sok példány, ezért ha meg akarja valaki venni, ne késse el, ugye? Tehát megveheted, ha van rá pénzed gond nélkül, csak a darabszám korlátozott.


Mert a kevés darabszám önmagában felveri az árakat.

2023. jan. 16. 14:04
 5/15 A kérdező kommentje:
Amúgy szedánból vagy SUV ból miért nincs annyi exkluzív drága példány? Egy 911 esnél még vannak drágább szedánok, mint a Rolls, Bentley, de leginkább sportkocsikból csinálnak ilyen 30-40 példányos exkluzív drabokat, legalábbis én így tudom.
2023. jan. 16. 14:06
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
Te mennyiért gyártanád le? :)
2023. jan. 16. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
Na nézzük, a mérnökcsapat nem 1500/ óráert ül ott és nem 3an vannak. A formatervezőből is egy viszonylag igényeset kell levadászniuk, ő se 1500ért fog dolgozni. Egy ilyen autónál a hagyományos ötvözeteket ellehet felejteni, drágább kell abból is, a beltér anyagai is sokszorosa mint egy daciában. Ezek mellé jön még hogy % után adózunk, tehát erre az áfa se annyi lesz mint egy 6 milliós autóra.
2023. jan. 16. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Piacgazdaság van.
2023. jan. 16. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
A fejlesztáési költségeket is ki kell fizetni, mivel ezekből jóval kevesebb készül így jóval több jut egy eladott autóra.
2023. jan. 16. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Egy szériaautó gyártásakor legalább 100 mérnök, 4-5 designer dolgozik rajta, utána le kell gyártani a présszerszámokat hozzá, amik elkpezelhetetlenül drágák, és csak azért lehet aránylag normál áron adni öket, mert az igen nagy számban legyártott mennyiség miatt bejön az ára.

Egy luxusautó (vagy bármi egyéb különlegesebb fajta) gyártási összköltsége legalább ugyanannyi, de általában jóval több, és ez sokkal kevesebb autóra osztik el, az elöállítási ár akár 100-szoros vagy még több is lehet.

2023. jan. 16. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!