Az irtózatosan drága sportkocsik árát mi indokolja?
Az amerikai sportkocsik olcsóbban adnak sok lóerőt, mint az európaiak. Egy Porsche ilyen téren drágább, mint az amcsi kocsik, de műszakilag meg egyéb területeken is jobb. Viszont egy 911 es csúcsmodell (Turbo S, esetleg GT modell) ad 500-1000 közötti lóerőt, sok sok pénzért. Viszont vannak ilyen 1000+ lóerős hiper sportkocsik, amik nagyságrendileg tízszer annyiba kerülnek, mint a 911 csúcsmodelljei, néha még annál is több a különbség. Mindeközben nagyságrendileg kétszer annyi lóerős a teljesítményük, mint a 911 nek. És ezek között van benzines is, mint a Porsche, de ha elektromos, vagy hibrid, akkor is él a kérdés.
A másik amit nem értek, hogy a baromira erős szedánok és SUV ok se közelítik meg a csúcs sportkocsik árát. Pedig azoknak is nagyon drága a karosszériájuk, baromi erős a motorjuk, a belterük is luxus. Ha akarnának csinálhatnának szedánokból is gondolom én kétszer ennyi lóerős példányt, de akkor is olcsóbbak lennének, abban tuti vagyok.
Miért vannak ezek így?
"A hipersportkocsik az exkluzivitás,ritkaság miatt kerülnek annyiba.911-et 1000 számra gyártják,ha van pénzed akármikor vehetsz egyet de az efelett játszó autóknál újonnan sokszor a gyártó választja ki veheti meg,nem adják oda akármilyen jött-ment újgazdagnak.Azért lehet ilyen nagy az áruk mert sok gazdag ember van aki villogni akar hogy nekem van egy abból a pár száz darabból vagy befektetésnek veszi,gyűjteménybe.Tehát igény az van rá,főleg most a vírus és infláció miatt a gazdagoknak még több pénze lett."
Logikus szöveg. De akkor ezek a kocsik műszakilag kb egy szinten vannak, akár rosszabbak is a 911 nél, csak mivel ritkább, erősebb, exkluzívabb ezért sok gazdag vesz egy ilyet gyűjtői darabként? Az ilyen hiper sportkocsiknál gyakori, hogy nem adják oda akárkinek? Ha van rá pénz, akkor se adják csak úgy? De gondolom olyan is van, hogy bárki megveheti, csak nem készül belőle sok példány, ezért ha meg akarja valaki venni, ne késse el, ugye? Tehát megveheted, ha van rá pénzed gond nélkül, csak a darabszám korlátozott.
Mert a kevés darabszám önmagában felveri az árakat.
Egy szériaautó gyártásakor legalább 100 mérnök, 4-5 designer dolgozik rajta, utána le kell gyártani a présszerszámokat hozzá, amik elkpezelhetetlenül drágák, és csak azért lehet aránylag normál áron adni öket, mert az igen nagy számban legyártott mennyiség miatt bejön az ára.
Egy luxusautó (vagy bármi egyéb különlegesebb fajta) gyártási összköltsége legalább ugyanannyi, de általában jóval több, és ez sokkal kevesebb autóra osztik el, az elöállítási ár akár 100-szoros vagy még több is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!