Egy Trabantban mi kerül 1 millióba?
A németek elkezdték felvásárolni a "retró" járműveket. Trabant, Wartburg, Simson... mindet aranyáron lehet árulni, mert a német kérdés nélkül kifizeti. Ráadásul korukból adódóan eleve ritkák, a gyári állapot még ritkább, a JÓ gyári állapot meg "tű a szénakazalban" kategória. A ritkaság is még rátesz egy jó nagy lapáttal az árra.
10 évvel ezelőtt 80 ezer környékén dobálták felénk a Simsonokat, most meg 500 ezer az ALJA.
Neked semmi.
Megjegyzem, nekem sem, de a veterán korú autók gyűjtői között lehet van, akinek megér annyit, bár az, hogy annyiért feltették a hirdetést, nem jelenti azt, hogy meg is veszik.
A Trabantokat az utóbbi időben a németek elkezdték "haza vinni", aminek komoly árfelhajtó hatása lett, viszont nem mindegy az hogy milyen állapotban is van az a Trabant, csak ezt nem minden eladó tudja, és olyan roncsokat is hirdetnek irreális áron, ami jelenleg inkább bontóba való.
Az évtizedek haladtával változik a helyzet, az '50-es, '60-as évek megmaradt autóit már tízmilliókért lehetne megvenni, némelyik árából több prémium kategóriás új autót is vehetne a veteránozó, de náluk más a szemlélet, és aki azt nem látja át, nem is fogja megérteni, hogy mi kerül egy Trabantan egy millióba, de van Wartburg másfél millióért, Skoda öt millióért, Triumph húsz millióért, stb - a mostani technológiához mérten, mind elavult, de ritka, és drága.
Egy-két dolgot tisztáznék.
Én szívesen birtokolnék egy Trabantot, és nem is azt várom, hogy 10 rugóért adják, de 1 milkó az szerintem kicsit sok. Nekem (3 havi keresetem sem fedezné).
Arról már hallottam, hogy a németek mostanság rákaptak a Trabikra, de akkor miért nem német oldalon hirdeti? :)
Emellett két problémám van még. Egyik, hogy hiába a(z elvileg) patika állapot, egy ilyen korú autónál, ami fénykorában sem volt a megbízhatóság mintapéldánya, eléggé lutri a dolog, lehet 1 hét után lerobban.
Másrészt meddig lehet még vele közlekedni? Mert a Trabant minden csak nem környezetbarát.
Egy negyven éves trabi amit alig használnak még mindig környezetbarátabb mint az akkugyártás, meg a sok elektronikai hulladék az 5 éves korukban kidobált mai villanyszemetek maradékaként. nem beszélve a gyártási folyamatokról.
Szóval egy 40 éve legyártott trabi csak annyit szennyez amennyit füstöl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!