Dízel autóknál miért lehet jobban hallani a turbót vàltáskor?
Figyelt kérdés
pl van egy 1.9td ès egy 1.8t motorral szerelt autó. mind a kettőn üres rendszer van,nagyobb turbo,intercooler,chip. azt figyeltem meg,sokkal jobban hallani egy dízel autónàl a “huhogàst”,mint egy benzinesnèl. nekem egy 1.8t-m van,és ennél is lehet hallani a turbo lefújásàt vàltàskor ha eléri a kellően magas fordulatot,de pl ismerősömnek 2.0tdi passatja van, és nekem úgy tűnik,mint ha sokkal hangosabb lenne a turbo lefújàsa. ez miért van?ha kb ugyanolyan teljesítményű mind 2 kocsi?2023. márc. 16. 19:04
1/2 anonim 



válasza:





Benzinmotoron van fojtószelep, dízelen nincs. Illetve amelyiken van, azon sem zár be járó motornál. Tehát szívó oldalról a rendszer mindig nyitott (éppen ezért lefúvószelep sincs, tehát dízelmotoron nem fogsz lefúvást hallani).
2/2 anonim 



válasza:





Érdekes, mert két dízel autóm is van. A régebbiben tuti hogy van fojtószelep, már cserélnem is kellett, mert zárt állásban megszorult a mechanikája, a kis szervomotor nem tudta visszanyitni. Szétszedéskor derült ki, hogy a benne lévő műanyag fogaskerekek porladtak szét 15 év alatt. De ez most nem is lényeg.
Váltáskor, amikor elveszem a gázt, szusszan egyet a motor. Nem olyan feltűnően, mint ezek az utólagos bohóc-tuningcuccokkal, de hallható. Utastérben nem hallom, csak lehúzott ablaknál gázelvételkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!