Tönkre mehet ha néha ránt egyet az autó váltáskor?
Ha tudod hogy nem jol csinalod, miert nem gyakorolsz forgalmon kivul, hogy ne az eles helyzetben idegessegedben meg zavarodban osszevissza kapkodva kelljen?
Serulhet a kuplungtarcsa, lendkerek, feleslegesen terheled a fogaskerekeket, differencialmuvet, noveled a fogyasztast.
"Van hogy néha gyorsan engedem fel a kuplungot, és még gázt is adok,ekkor ránt egy nagyot az autó. Pár ilyen esettől...?"
Ennyi belefér. Nem lesz belőle gond. Főleg, ha az autóban nem kettőstömegű a lendkerék. Annak egy kicsit megrövidítené az élettartamát.
Majd belejössz.
Ezeknek még bele kell férni, de nyilván nem hosszútávon. Meg kell tanulni normálisan váltani és kuplungolni, nincs mese. Egyes és kettes felengedése porcelánbolt kategória, ott tényleg fejeled a kormányt, ha lelépsz róla. De még a hármas is tud rántani ha ész nélkül csinálod.
Visszaváltáskor meg a kettes válaszoló által leírt jelenség van életben, minél nagyobb a különbség, annál nagyobbat ránthat. Megoldás lehet a rev matching, hívjuk magyarul fordulatszám-egyeztetésnek, ami azt jelenti, hogy visszaváltáskor amikor üresben van az autó, de már a kívánt sebességbe raktad (pl 3-ból 2-be), akkor FINOMAN megnöveled a fordulatszámot és úgy engeded fel a kuplungot. És így elkerülhető a rántás, de ez gyakorlást igényel, autónként más, ne a forgalom közepén gyakorold, mert van elég dolog amire figyelni kell, stb. Tehát igényel némi rutint már és magabiztosságot, viszont elkezdheted gyakorolgatni egy üres parkolóban. Tehát nem arra való, hogy a városban 50-ről 70-re akarsz felgyorsulni és elkezdesz rev matchelni, hanem pl előzés előtt, kanyarból kigyorsítás, stb.
#5-höz annyit tennék hozzá, hogy a végén van a hangsúly, tehát kigyorsítás esetén érvényes ez a technika, amikor a cél hogy erőtartalék keletkezzék amelyet a lendkerék forgási energiája biztosít.
A visszaváltás egy másik funkciója uis. a lelassulás pl. utkereszteződés előtt kanyarodáshoz, ilyenkor is visszakapcsolás van, praktikusan 3-ból 2-be, de nem cél az erőtartalék. A módszer itt eleve az hogy visszaváltás előtt a sebesség kellően csökkent értékű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!