Tanuló vagyok. Váltáskor szokott rántani az autó. Azért ránt, mert túl gyorsan engedem fel a kuplungot?















Igen. Eltérő fordulaton forog a motor és a kerekek, ezért ha hirtelen ugrasz le a kuplungról, akkor nagyon rövid idő alatt egyenlítődik ki ez a különbség és ez egy rövid, de erőteljes lassulásban/gyorsulásban fog megnyilvánulni.
Ha finomabban engednéd fel a kuplungpedált, akkor lenne ideje kiegyenlítődni a fordulatszám-különbségnek.















Érdekelne, hogy minek jársz vezetni, ha egy gyakorlati problémát itt akarsz-szombat este- elméleti szinten megoldani?
Mert sokan, sokféle módon elmesélhetjük, hogy miként kell jól kuplungolni, de ettől te még nem fogod jobban csinálni.
Ha te nem érzed, akkor mi hiába mondjuk..............





Ajjaj..
Akármelyik sebességfokozatban van éppen a váltó, kinyomott (kiemelt) kuplungnál járhat a motor alapjáraton és max. fordulatszámon is, úgyhogy a hangja nem jelent abban pillanatban semmit.
Akkor kezdődnek (Nálad) a gondok, amikor felengeded a kuplungot és fogni (hajtani) kezd.
Na akkor nem mindegy a motorfordulat, és ez a gázpedál állásától függ, azaz előre mit "készítettél"oda motorfordulatszám gyanánt..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!