Honnan tudhatnám meg biztosan, hogy képes ennék autót vezetni?
Elmúltam 30, de még mindig nincs jogosítványom. Ez különösebb gondot nem okoz, Budapesten élek, és nincs rá szükségem a mindennapokban, viszont felmerül rendszeresen, hogy azért jól jönne. Most lenne is időm foglalkozni vele.
Viszont a gond, nem tudom, van-e értelme belefognom. Szellemi szinten talán nem gond az egészet megértenem, viszont van egy izombetegségem, ami miatt kevésbé bírom a fizikai megterhelést, hamarabb elfáradok, főleg ha hosszabb ideig tart és alacsony intenzítású (értsd: ha pl. percekig kell csavaroznom, elfárad a kezem, görcsölni kezd). Nem tudom, egy autó vezetése mennyire megterhelő (pl. folyamatosan a korményon tartani a kezemet stb.)
Ha nem bírnád, akkor valószínűleg az önálló életvitelre is képtelen lennél.
A kormányzáson és az indexen kívül, gyakorlatilag minden automatizálható egy középkategóriás autóban is, így van két szabad kezed, amit tudsz váltogatni a kormányzásra.
"Azok mindenkinek elfáradnak egy ideig van izomláz benne vezetés után."
Ez érdekes... napi 1000 km levezetése után, vagy mikor a nulláson dugó van és másodpercenként kell kuplungolnom, se volt még soha izomlázam a vezetéstől.
A mai autók már elég kényelmesek. Még a legolcsóbb belépő szintű városi kisautóban is van szervokormány, fékrásegítés. Tehát még parkolási manővereknél sem kell belekapaszkodni a kormányba, vagy izomból taposni a féket mint annó a Ladákon.
De szerintem is az a legjobb, ha elmész a háziorvosodhoz és kikéred erről a véleményét. Úgyis neki kell majd papírt adnia, hogy alkalmas vagy-e vezetésre, vagy sem. Erről ő dönt, az ő felelőssége.
A szellemi szint meg nem egy nagy dolog. Nem kell hozzá agysebész diploma vagy 140-es IQ. Ha valaki egy általános iskolát el tudott végezni, ez is menni fog. A nagy része teljesen logikus és józan paraszti észre alapoz.
Ha autómata váltósat veszel akkor tulajdonképp minimális a fizikai megterhelés. Manuálisnál sem nagy, de ott többet kell használni a jobb kezedet és a bal lábadat. Automata váltósnál csak a jobb lábadat használod, illetve váltani is csak 1x kell, meg 1x ha tolatni akarsz.
Szervo miatt a kormányt is könnyű tekergetni. Nem szabadna hogy gondot okozzon.
Autóvezetésnél a legállandóbb statikus terhelés a gázpedál nyomva tartása. A többi vagy időszakos és dinamikus (pl. kuplungkezelés) vagy változtatható (pl. kormányfogás).
Ha a hasonló statikus terhelések okoznak gondot, akkor próbáld ki, hogy egy kis gumilabdát folyamatosan és enyhén nyomva tartasz mondjuk 10 percig, miközben a lábfejed letámasztott sarokkal "gázpedál kezelő" állásban van. Vagy még jobb egy elektromos varrógép pedálja.
Ha ez kórósan nehezen megy, izomfájdalmat okoz, akkor a vezetéssel is lesznek problémáid.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!