Műszaki vizsgán átengedik azt az autót aminek láthatóan fel lett vágva és ki lett szedve a részecskeszűrője (DPF)?
Igen, nekem legalábbis simán átment az előző autóm. Bár azt mondják, hogy azért, mert euro 4 normánál még nem volt kötelező, ezért így is belefért a határértékbe. Való igaz, hogy azokból a motorokból még volt DPF nélküli kiadás. Lehet, hogy újabb autóknál már probléma. De sajnos minden megoldható, tisztán látszik abból, milyen állapotú autók mászkálnak még az utakon.
1: Szoftveresen minden megoldható, így jellemzően semmilyen visszajelzés nincs ilyen esetben.
Jó sok hülyeség van itt is.
Először is tegyük tisztába, hogy a különböző károsanyag kibocsátásért felelős berendezések egyáltalán nem kötelezőek. Sem műszaki vizsgához, sem EURO besoroláshoz, semmihez. Az EURO besorolás, illetve ennek következtében a műszaki vizsgán a követelmény az, hogy a károsanyag kibocsátás X szint alatt legyen. Ezt a gyártó úgy éri el, ahogy akarja. Példa: Opel Z16XEL motorban van EGR szelep, ellenben a Z16XER motorban nincsen, pedig a kettő között kizárólag annyi különbség van, hogy utóbbi szelepvezérléses, ez pedig javít annyit a károsanyag kibocsátásán, hogy nem volt szükség az EGR-re a norma teljesítéséhez, ezért nem is tettek bele.
Ebből adódik a válasz a kérdésre, hogy a DPF hiánya önmagában egyáltalán nem probléma, kizárólag az számít, hogy a károsanyag kibocsátási normának megfelel-e. Erre az esély alapvetően nagyon kevés, de egyáltalán nem nulla. Ha szerencséd van, akkor a tiédben egy kicsit "túl van méretezve" az utókezelés, ezért még a DPF hiányával együtt is teljesíti a normát. Ha ez a helyzet, akkor minden további nélkül átmehet. Nem éppen DPF, de nekem annak idején az F Astrából a katalizátor hiányzott, mégis átment a vizsgán, mert anélkül is hozta az előírást. Nem, nem fizettem kenőpénzt és még csak nem is hanyag helyre vittem, hanem egy szigorú márkaszervizbe, aki még az ablaktörlő lapát gumijának apró szakadása miatt is dobott már vissza autót, illetve az enyémen szó nélkül letépték az ablak sötétítését, szóval náluk tényleg nincs kecmec, mégis átment.
#1 mondott még egy jót, hogy ilyen esetben a check engine is ég, mivel a szenzorok azonnal észreveszik a hiányát, de ez kiiktatható az ECU-ból.
Ha nem vagy biztos a dologban, akkor én a helyedben elvinném egy előzetes vizsgára, dugják bele a mérőműszert, hogy mit mutat. Ha azt mondják rendben van, akkor már vizsgázhat is. Ha nem, akkor kelleni fog egy új DPF.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!