Nagyobb sebességnél ráz a kormány,miért lehet ez?
Adott egy első gen.(BK) Mazda 3 2006-os 1.6 benzin. Amúgy semmi probléma nincs vele,de 130 felett,úgy 140-nél elkezd remegni,vibrálni a kormány,igaz nem túl durván,de csinálja. Ritkán megyünk vele ekkora sebességgel,de akkor is érdekelne,ez miért lehet. Centíroztatni kéne,esetleg futómű?
130-ig ezt nem produkálja,csak felette. Illetve intenzívebb fékezésnél szintén kissé rezonál a kormány,de ez is csak ha erőteljes.
Köszönök minden normális választ!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én komolyan nem tudom megérteni mit lehet ezen lepontozni és főleg, hogy miért kell időt húzni kérdezgetéssel.
Ha kiderül, hogy gumi okozhatja, akkor nem gumishoz viszed el? De.
Ha kiderül, hogy futómű okozhatja, akkor nem gumishoz viszed el? De.
Akkor? Miért nem mész el gumishoz, ahelyett, hogy itt heteket vársz a csodára és úgyis ott fogsz kikötni. Közben csak romlik a kocsid állapota. De te tudod.
Én nem pontoztalak le amúgy,
Az "add vissza a jogsid" válaszon kívül egyiket sem pontoztam le.
Legtöbben a gumist írtátok,úgyis az lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért a legtöbb gumis csak gumit szerel, futóművel nem foglalkozik. Inkább az van, hogy ahol a fő profil a futóműállítás, ott szoktak gumit is szerelni. Tehát mindenképpen olyan helyre vidd, ahol hirdetik a futóműállítást. És ne konkrét szolgáltatást kérj, hanem a problémát mondd el, hogy oldják meg.
De amúgy amit az egyik válaszoló mondott, hogy legelőször is cseréld fel az első és hátsó kerekeket, az se hülyeség. Ha a gumival van probléma, akkor nem kell a futóművezést fizetni. (Bár régebbi autó esetén az se árt, mert lehet más jellegű hiba is, még ha a rázkódást nem is a futómű okozza.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudod, mit csinál egy gumis, a nagy összetartással, vagy a hibás dőléssel? Semmit.
Ahogy mit is kezdene a futómű állító, a laser-padon egy rosszul kiegyensúlyozott kerékkel?
Szintén semmit.
Szóval ha a kereket kell kigyensúlyozni, akkor vidd a gumishoz, ha pedig összetartást/dőlést/utánfutást kell állítani, akkor a futóműveshez.
Ne keverd a kettőt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!