Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adott két autó a kilométer...

Adott két autó a kilométer különbség mennyi állapot romlást eredményezhet?

Figyelt kérdés

Néztem két autót

Az egyik 2018-as 42000km a másik 2017-es 84000km az árkülönbség viszont legalább 400EFt a 2017-es verzió javára. Viszont azon agyalok,hogy a kilométer már 2x annyi a 2017-esben. lehet ez a kilométer b..ság hülyeség?



2023. febr. 2. 13:54
1 2
 1/16 veterán vas ***** válasza:
73%

Azt mondod, az egyik autóban 42ezer, a másikban pedig 84ezer km. van?

Én pedig azt mondom, most éppen ennyit mutat a km.számláló. ;)


Érzed a különbséget?

2023. febr. 2. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
Milyen autóról beszélünk?
2023. febr. 2. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

2/


Opel Corsa E

2023. febr. 2. 14:18
 4/16 A kérdező kommentje:

1/


De ez ellenőrizve is lenne alkalom adtán szóval nem vaktába venném ha arra gondolsz,hogy tekergetve voltak.

2023. febr. 2. 14:19
 5/16 anonim ***** válasza:
#1 manapság már sokkal kevésbé tekergetik az autókat, mert nagyon egyszerűen le lehet őket kérni. Ilyen fiatal autókat meg végképp nem szoktak.
2023. febr. 2. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 veterán vas ***** válasza:
47%

Csak egy elképzelt történet a sokféle megoldás közül:

A 2018-as az első vizsgáig ment vagy 30 ezret, ami évente 10ezer.

Műszaki vizsga után a tulaj olyan munkát vállal, amivel havi 10ezret(!) gurul. Egy évig csinálja, majd a szerződés lejártakor rendbeteti az autót, többek között visszaállítatja az órát.

Amikor a következő vizsgán előírás szerint feljegyzik a km. állást, 40ezret, azaz a "standard"-nek mondható 1év/10ezerkm. átlagot mutatja.

Ne mond hogy elképzelhetetlen a sztori.

Inkább az meséld el, az ilyet, hogyan ellenőrzöd vissza?

2023. febr. 2. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

6/


Két helyen tárolja a kilométer adatokat az autó és sokszor csak az órában forgatják vissza.

2023. febr. 2. 14:46
 8/16 anonim ***** válasza:

#1 Jaj hagyjál már ezekkel. Nem 1980-at írunk, hogy a fúróba befogjuk a spirált és fél perc alatt visszatornázzuk az órát. Egy modern autóban nem lehet csak úgy írogatni a számlálót, természetesen megoldható, csak nem egyszerű. Magánszemély 100% hogy nem rendelkezik hozzá eszközzel, kereskedő sem valószínű, mivel gyári szoftver kell hozzá (Opel esetében OPCom) és nyilván nem fog minden márkához külön keríteni egyet. Ha van kontakt, akkor esetleg lehet fizetni valakinek, hogy nyúljon bele, de egy ilyenért olyan összegeket el lehet kérni, hogy többe kerül azt kifizetni, mint amennyivel többet el tud kérni az autóért, azaz nettó bukás. Akkor érné meg, ha pl. 400 ezret átírnák 200 ezerre, mert az már eladási árban sokat számít és megtérül, de mivel minimum 2 évente rögzítik már és publikusan lekérdezhető, ezért nem lehet túl sokkal visszatekerni, kis tekerésen meg mint már írtam nincsen haszon.

És akkor azt még nem is említettük, hogy az órán megjelenő adat átírása csak egy dolog, a különböző részegységek mind külön-külön rögzítik a kilométeróra állását. Azokat átírni még macerásabb, még drágább. A vásárlók többsége nyilván nem fog diagnosztikai géppel odaállítani, szóval a kijelzett szám átírása elég az eladáshoz, de utána ha szervizbe megy az ember és rádugják a gépet, azonnal kiderül és a szart is leperelik róluk.


Szóval manapság nagyon ritka az ilyen, mert anyagilag kapásból nem éri meg, a lebukás veszélye pedig nagyon nagy, következményei végzetesek (hatalmas pénzbüntetés, kártérítés, kereskedői engedély bevonása, akár börtön).


Kérdező: erre sajnos nincsen válasz. A 2018-as nyilván jobbnak tűnik, mert kevesebb az éves futása. De sokan meg azzal érvelnek, hogy a több futás autópályázást jelent, ami sokkal jobb az autónak (főleg a dízeleknél), mint a kevés futás/városozás és nyilván ebben is van valami, de itt meg ellenérv, hogy aki sokat megy, az nem fogja betartani az olajcsere periódust, mert senki sem cserél olajat 3 havonta. Az apróbb részletekről meg főleg nem tudunk semmit: mondjuk az olajcsere gyakorisága és a használt olaj minősége akár lehet rögzítve szervizkönyvben (persze az is hamisítható), de nem mindig, azt pedig már főleg nem tudjuk, hogy milyen volt a felhasználás módja, pusztították-e hidegen (főleg turbós motornál fontos) és hasonlók. Szóval ezt nem nagyon lehet így megmondani, hogy melyik a jobb. Én inkább a kevesebbet futottat venném, 40 ezer alatt nem nagyon lehet sok kárt okozni benne, szóval még ha nem is vigyáztak rá, akkor sincs leamortizálva a motor.

2023. febr. 2. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

"minimum 2 évente rögzítik"


maximum*

2023. febr. 2. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
0%

#8.

Nincs jelentősége, mert nem ladákról vagy trabantokról beszélünk, de már 1980-ban sem a spirál pörgetése volt a megoldás (mivel a mechanikus km.számlálók jelentős része "visszafelé" irányban reteszelt) hanem a tárcsák kívánság szerinti beállításával oldották meg az ideális óraállást.

Csak mondom. ;)

2023. febr. 2. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!