900 kilometeres külföldi utazás előtt mi az amit szükségszerű átnézetni az autón?
Gumik, folyadékszintek, ablaktörlő lapátok állapota. Legyen jó a szivargyújtó a komforteszközökhöz.
Meg a kötelező kiegészítők meglegyenek, hogy ne büntessen a rendőr... Eü csomag, háromszög, mellény
Futómű, gumik, hűtés rendszer, olajszint, ablaktörlő lapátok, ablakmosó folyadék.
De igazából ha a szervízben egy komplett átvizsgálást kérsz az a legegyszerűbb. Abban benne van minden fontos.
Ha ismered az autódat és rendszeresen karbantartott, jó állapotú kocsiról van szó, akkor nem kellenek különösebb rituálék.
Rendszeresen járok napi 500-600 km-es utakra, de a 900 is többször megvolt már. Nem olyan irdatlan nagy táv, ami egy jó állapotú kocsinak megkottyanna. Hozzáteszem, az én autóm már nem fiatal. De nem szoktam előtte rákészülni.
Átlagos használatú autónál tulajdonképpen nincsen semmi extra amit át kellene nézetni külön a kötelező szerviz időszakok között.
Nyilván olyanra érdemes ránézni mint olajszint, guminyomás, folyadékszintek, világítás. De ezek meg azok a dolgok amiket amúgy is néha illik megnézni.
Amit én kiemelnék: PÓTKERÉK.
Egyrészt megnézném, hogyan kell kiszedni-felrakni. Nyilván nem cserélném ki, csak ellenőrizném minden megvan-e.
Fordom van egyszer kerestem a csavarkulcsot, kiderült hogy a emelő szettel van össze integrálva. Később ismerősömnek kellett kereket cserélni és rögtön tudtam mi a teendő. Hozzátenném neki is lapos volt a pótkerék, mert soha nem ellenőrizte.
Nem egyszer állam meg segíteni defekteseknek, mindegyik pislogott, hogy hiába a pótkerék a 20+ éves BMW-ben ha 20+ éve volt utoljára felfújva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!