Első autónak mit ajanlatok?
Max kb 1 millióig egy szép autóra gondoltam, de nem tudom mi legyen
19F
(Szép alatt pl retro kinézet vagy egy 2009 feletti audi a szériás kinézetet értek)
Olyat, ami nem drágább 1 milliónál, jó állapotban van és neked tetszik!
Utóbbit neked kell tudni, senki nem tudja eldönteni helyetted. Az állapotot szemrevételezni, felméretni kell. Ezt senki nem fogja helyetted megtenni. Az árkeret adott.
Megnyitod a hasznaltauto.hu-t, beírod a paramétereket, kiválasztod azokat, amik tetszenek, felhívod, elmész megnézni. Kb ez a módja. Az hogy első, vagy huszadik autó véleményem szerint teljesen lényegtelen. Csak azért mert első, második, harmadik autó, nem vennék szándékosan rosszabbat, ha az anyagi keretbe belefér, mintha tizediknek venném.
Ilyen használt autót vehetsz most 1 millió alatt: itt a friss márkalista - HelloVidék
Ez még 21-es, szóval az árak változhattak azóta:
Mit válasszak első autónak egymillió forintért? | Vezess
2-3 éve ez a kérdés még nem lett volna _annyira_ irreális.
Ma már az.
Következő a helyzet, amikor autót veszel ilyen 1-2 millió forintokért:
Van a te kereted autóvásárlásra. Ennek kb a 70%-át elköltheted magára az autóra. Maradékból 10-15% (minimum, de akár több is) elmegy az átírásra, biztosítás megkötésére és kifizetésére. További 15-20% biztosan elmegy az első szervizre, mert alapszabály hogy egy autót éppen eladó embernek nem hiszünk el SEMMIT: olajat cserélünk egyből, szűrőket cserélünk egyből, ami még elfáradt mondjuk a futóműben (és mivel magyar utakon járunk, ez egy fix pont átvizsgálásnál) azt is cseréljük, ha van bármilyen elöregedett/repedt cső, vezeték stb azt is cseréljük, hamar kijön a százezres számla vagy akár jóval több is, attól függően hogy milyen autót vettél.
Ha te prémiumautót akarsz - ugye Audi - abból alapból ott tartunk hogy 1 millióért, még ha csak a vételárra van is valóban ennyid, nemhogy 2009 utánit nem kapsz de 25 éveset is csak átlagos állapotban, és nagyon könnyen belefutsz olyanba amire a gatyád ráköltöd szinte azonnal, vagy azért mert műszakilag vannak problémái és elhanyagolták a karbantartását a múltban, vagy azért mert már öreg és rohad.
Tehát 1 misiért hacsak nem szeretnéd a költségvetésed nagy részét autóra költeni a jövőben, valami egyszerűbb autót néznék. Ráérsz te még prémiumot meg szépet venni amikor majd egy nullával nagyobb összegért nézel autót.
Na persze nem kell egyből a régi Swiftet szajkózni, annál azért kapni autóbb autót 1 lepedőért. A lényeg, hogy nézd meg, az adott típus milyen ársávban mozog, és olyat válassz aminél 1 millió forint már az ársáv felső részét, de legalábbis az átlag feletti részt képviseli. Pl ha van, ha már Audit mondtál, Audi A3-ból az első generáció belefér a keretedbe hiszen 1m körül a normális állapotúak (de azért nem a patikák) vannak belőle, csak az már 20+ éves, egyébként nem rossz autó.
Ha rádobsz a keretedre 1-2 százezret, akkor már reális lehet a Fiat Grande Punto is, ami szerintem a maga kategóriájában egy nagyon jó dizájn, amúgy meg egy viszonylag egyszerű és megbízható technika, nem véletlenül gyártották jóval több mint 10 évig, és nem véletlen közkedvelt nálunk is fejlődőbb országokban is.
Aztán ha már olaszok, akkor van az Alfa Romeo 147 is, ez már egy lényegesen igényesebb és érzékenyebb, drágább fenntartású autó mint a Punto, nagyon szeretni kell ahhoz hogy sokáig jól működjön főleg ha Twin Spark benzinmotorral szeretnéd megvenni (az 1.9 JTD dízel stabilabb, de sok belőle a csatacsipszes tuner példány amit kerülni kell jó messziről), szóval ha ilyet akarsz akkor szeretned kell az autókat, bele kell ásnod magad a típus bajaiba, és figyelned kell rájuk (magyarul ki kell nyitnod a pénztárcád még akkor is, ha még semmi baja az autónak). Cserébe Alfa Romeo, lehet ezeket szeretni ha hajlamos rá az ember.
Értelmesebb, de nem szép autókból aztán ott van a Suzuki Swift, na már nem a legrégebbi ős Swift hanem a vasaló a kétezres évek elejéről, azzal csak az a baj hogy mivel mindenki tudja hogy megbízható, ezért sokan teljesen elhanyagolják, 1 misi körül pedig leginkább ezek az elhanyagoltak vannak. Ki lehet fogni jót, de azt ki kell fogni.
Fordokat jó messzire kerüld el, ami öreg az jó volt egyszer de már szét van rohadva, ami 2000-es évek terméke az meg szimplán hulladék, de tényleg. Alapvetően nem rossz autók, az első Focus például még kifejezetten jó is, csak mindennel is lehet és van bajuk.
Ugyanez igaz az ennyiért kapható Peugeot, Citroen termékekről, valahogy a 2000-es évek eleje, '90-es évek vége náluk tényleg a sztereotípiák alapköve volt.
Volkswagen konszernre visszatérve ott a Golf IV, kapsz belőle ennyiért olyat ami okés, csak szerintem egy rendkívül túlimádott típus, borzalmasan öregszik a belseje a sok soft touch anyaggal, a benzinesek zabálnak és közben nem mennek (ez nyilván az egész konszernre igaz ebből az időből), az 1.9 TDI meg méltán híres, csak a legtöbbet már leélték, szétreszelték és/vagy fényévben kéne már mérnie a kilométer számlálónak, annyi van benne.
Meg persze Toyota Corolla, annak ugyanaz a baja mint a Swiftnek, hogy az emberek tojnak rá mert "ez bírja". Aztán amikor már nem bírja akkor adják el, és te akkor veszed meg.
Második keresés:
1millióig, 2009 utáni bármi: kb 120 db. És akkor ebben bennevan az, ami tört, totálkáros, motorcsere kell, 600ezret futott, nemhogy szép meg retro...
BMW, 2009 utáni, max 1.000.000 ft. Találat: nulla db.
Ti ennyire analfabéták vagytok a keresőt is használni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!