Miért nem gyártanak már farmotoros autókat?
Nekünk volt Skoda 105S. Nem volt benne nagy csomagtartó, mivel az elöl levő csomagtartóba szükségszerűen belelógtak a kerékdobok és egyéb alkatrészek, így elég alaktalan volt. Dobozokat, bőröndöket nehéz volt optimálisan elhelyezni benne.
Papíron 400 l volt a csomagtartó térfogata, de ebbe bele volt számítva a hátsó ülés és a motor közötti csomagtartó is.
Ja, és úgy 130 000 km-t bírt ki az autó.
4-es vagyok, 11-re válaszolok:
Nekem is volt 120-as Skodám hobbiautónak, 2010-es évek elején.
Szerettem, mert fura. De csak azért. Az eleje folyamatosan elúszott így nemhogy túlkormányzott de leginkább alulkormányzott volt, hiszen az elrendezésnek köszönhetően a súlyelosztás borzalmas, ezért lett bevált praktika hogy fixen tartottak az emberek valami nehezet a csomagtartóban elöl. Én télen hókocsiztam vele szórakozásból, tök jól lehetett vele jégen csúszkálni pont azért mert hátul volt a tömeg, csak meg kellett szokni hogy könnyen átpördülsz vele.
A hűtés is nehezebben megoldható, a 120-as már ugye elöl tartotta a hűtőradiátort, és onnan ment hátra a borzalmasan hosszú hűtéskör. Azért is forrtak fel ezek olyan gyakran, mert annyira hosszú volt, ha jól emlékszem valami 11+ liter hűtőfolyadék kellett bele. Nálam is forrt, a hűtéskör teljeskörű felújítása után már nem volt baj, de légteleníteni is egy szopás.
Aztán ott van még az, hogy a vékony "tűzfalon" kívül nem volt rendesen elszigetelve a motor az utastértől, tehát egy kicsit mindig lehetett érezni a szagát bent és fűtött is, ami télen jól jött, de nyáron nagyon nem.
A csomagteret meg én nem nevezném olyan hatalmasnak. Egy szigeteletlen, előnytelen formájú luk volt, bővítésre nincs lehetőség mint hátul ha lehajtod az üléseket normális autókban, persze ha jól emlékszem valami kis luk ott is volt az ülések mögött de azt nem nevezném praktikusnak semmiképpen.
Nem jó konstrukció, ezt bárki minimális műszaki érzékkel be kell hogy lássa. Ma már érdekes mert ritka, de nem előnyös.
Érdekes megközelítések. ;)
-a faros skodáknál a csomagtér 280 liter, az ülések mögötti tér újabb 120 liter volt.
Alsó-középkategóriás autók esetében 400 literes csomagtér nem elegendő?
/apropó a pótkerék érvelés sem helytálló, mert annak az elhelyezése csomagtértől független/
-azért forralta vizet, mert sok volt az a 11 liter.
A napokban egy másik kérdés kapcsán írta valaki, hogy minél nagyobb a hútófolyadék mennyisége, nehezebben melegszik.
Akkor most melyik állítás igaz?
-"légteleníteni is egy szopás"
Szerintem az egyik legkönnyebben légteleníthető autó volt.
A jobb oldali ablaktörló lapát magasságában volt egy mini csap, ami a hűtórendszer legmagasabb pontja volt. Minden hókuszpókusz nélkül, kb. 2 perc elég volt a tökéletes légtelenítéshez.
Persze, a faros skodák fölött is eljárt az idő, azóta készültek jobban vezethető, erősebb, megbízhatóbb autók.
De ettől még nem kell leszólni, hiszen voltak abban az időben sokkal gyatrább konstrukciók is. ;)
@24 -
"Alsó-középkategóriás autók esetében 400 literes csomagtér nem elegendő?"
- Nem mindegy, hogy az a 400 liter hogyan 400 liter, illetve bővíthető-e egy nagy térré ahol tudsz nagy tárgyakat szállítani. Nem kell agysebésznek lenni ahhoz hogy ezt megértsd.
"azért forralta vizet, mert sok volt az a 11 liter" - nem ezt írtam, szerintem eleget szívtam a sajátommal hogy átlássam. Ha egy rendszer hosszabb, értelemszerűen több lehetőség van a problémára, és mivel nem csak a motortérben keresendő a hiba, hanem az autó elejétől a végéig akárhol lehet, így már a hibakeresés is nagyobb meló önmagában, mint egy frontmotoros autónál.
-"légteleníteni is egy szopás" - Igen, ott a csap - sosem volt elég egyszer lefutni ezt a kört. Vicc helye - nem véletlen volt a motortér két oldalán PONT akkora párkány, ahova elfért pár nagy desztvizes flakon :)
Nézd, természetesen a szociautók között a Skoda nem volt egy kifejezetten rossz autó. A szociautók között, hangsúlyozom. Nosztalgiából szeretjük őket, de hogy mint autó mindegyik - még a Lada is - a kora színvonalán visszamaradott és gyenge minőségű, az egyszerűen egy vitathatatlan tény, csak nálunk akkor ez volt és kész. De már akkor is tudta mindenki hogy nem ez a mérce, mert aki tudott igyekezett kintről szerezni magának nyugati autót.
Nincs azzal semmi baj, ha valaki nosztalgiázik, mondom hogy nekem is volt, nyilván nem azért mert odateleportált a garázsomba hanem mert engem is érdekelt, és a maga módján szerettem is. De azt, hogy a farmotoros elrendezés előnyös lenne, vagy hogy a Skoda / akármelyik másik szociautó jó autó lett volna akár a maga korában globálisan nézve, épeszű ember nem tudja aláírni.
"a maiak már szinte kizárólag orrmotorosok."
Mármint az elavult, fosszilis energiahordozó zárt térben történő elégetésével hajtott jérművek, így gondoltad, ugye?
Mert a villanyautók számottevő hányada hátul hajt, hátul van a motor is. Tesla modellek (extraként kérhető a négykerékhajtású változat), Hyundai Ioniq5 stb...
A hahun hátsókerékhajtású elektromos autókbó azért elég sok van:
És ugye senki nem gondolja, hogy orrmotor, kardánhajtás játszik... a motor rá van nőve a hátsó hídra.
@26, nagyon ingerült vagy, pedig a hülye is gondolhatja hogy almát almával vetünk össze, tehát a villanyautó egy teljesen más dolog. Hát még te, igaz?
A nagyon fejlett és világmegmentő villanyautók akkumulátorainak gyártási lábnyomával, és az akkumulátorok tönkremenetele után azok újrahasznosításával kapcsolatban nem merült még fel benned kérdés? Erre a "zöldek" azt szokták mondani, hogy jaj hát az majd meg lesz oldva ez még új. Már nem új. Több mint 10 éve van sorozatgyártásban, és marhára aktuális a kérdés.
Ami árammal megya trolit, és a villamoshajtású vasúti járműveket leszámítva, az nem autó, az legfeljebb autójellegű termék. :D
Olyan mint Rum helyett a "tengerészital". :D :D :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!