Robogósok! Mik a tapasztalatok?
Gondolkoztam azon, hogy vennék tavasszal egy 50 cm3-s robogót. B-s jogsim van, nem vezettem még semmilyen motort/robogót.
Aki rendszeresen közlekedik robogóval (nyilván nem most télen :D), mik a tapasztalatok? Mennyire bánnak az autósok "kedvesen" a robogósokkal? Mennyire könnyű megtanulni vezetni?
Az 50-s robogó nem igazán tartja a városi forgalmat, letolnak a francba, de ha nagy forgalom és nem tudnak dinamikusan haladni akkor az autók akkor teljesen jól ellehet menni közöttük, emelkedős úton viszont halál van.
Budapest-Pest megyébe mentem vele 32e km-t eddig, egyszer el is csaptak (balra indexelt, jobbra kanyarodott, mikor mellé értem telibevágott) és hozzáteszem 7 éves korom óta motorozom...
Amúgy rutintalanul motorozni... hát nem tudom, ha esetleg sokat bringáztál előtte van esélyed, ha nem, akkor hamar a földön fogsz kikötni, a sínek az úton meg szintén tuti halál.
Van egy ismerősöm aki nem rég rakta le kifejezetten motorra a jogsit, már 2x eltaknyolt vele és 3000km-t nem ment még vele...
De ettől függetlenül sokan járnak 50-s robogóval, tehát nem lehetetlen, csak megkell szokni.
Nulla kétkerekű tapasztalattal ültem robogóra annak idején (biciklit leszámítva persze), mész vele 20 métert és megszokod.
Ha nem közlekedsz paraszt módjára, akkor nem lesz bajod az autósokkal. Ahogy a biciklisek, úgy a motorosok is hajlamosak elszállni magukkal, úgy ne is várj sok jót, de ha normálisan közlekedsz, akkor semmi probléma.
Ha bringázni tudsz akkor nagy baj nem lehet.
Azt, hogy az autósok miként bánnak a robogósokkal......embere és helyzete válogatja.
Ha nem úgy állsz hozzá, hogy "jaj minden autós meg akar ölni", akkor élhető a közlekedés a robogós számára is.
Egyébként tuti recept nincs. ;)
Kis robogóval kizárólag városon belül lehet kínlódni, viszont olyan értelmetlen ez a köbcenti hogy soha nem adtam rá pénzt, nem hogy egy ilyet tankoljak.
125-ös már jobb döntés.
Azért érdemes "okosítani" az 50-es robogót, mert gyári állapotban letolnak az útról.
Én is azt mondom, hogy akkor kezdj robogózni, ha amúgy van már biciklis tapasztalatod.
Vezetni faék egyszerű, húzod a gázt, oszt megy.
De Azért ez egy ketkerekű jármű, aminek ráadásul aranytalanul könnyű az eleje, esős időben kegyetlenül csúszik, főleg a felfestéseken és a legdurvább a fém csatornafedél, es a villamossín.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!