P0171-es hiba kód Skoda Octavia 1.6BFQ motorkodunál valakinek van ezzel tapasztalata?
Szép jó napot vagy estét.
Van egy 2007-es Octavia tour-om 1.6 75kw BFQ motorral és a probléma a következő. Nálam is megvan az alapjárat ingadozás főleg ha dinamikusabban mentem vele minden teljesen üzem meleg akkor jelentkezik vagy nekem sikerül előidézni egy megállás utáni álló helyzetben lévő gázfröccsel. Elvileg a fojtótoszelep tiszta. Az autó LPG-benzines, de mint két üzemanyaggal csinálja a hibát.
Legnagyobb gond az, hogy 2000-es fordulatom vagy +/-500rpm egyenletes gyorsitaskor rángat a motor. Legjobban hidegmotornal érezni de üzemmeleg állapotban is fennáll a hiba. Legjobban a 2. Es 3.fokozatban érezhető érdekes, hogy 4.ben aligalig, de 5.ben abszolút nem. Legkésőbb 2500-as fordulatnál ez a jelenség megszűnik és vígan húz a motor akár a revlimiterig. Ha 2000rpm alol piciivel vagy 2000es rpm-ről padlógázzal gyorsitok akkor mar csak enyhe megtorpanást érezni és nem dadogást.
Kipróbáltam azt, h a MAF szenzort lekötöttem és úgy használtam hát a hiba ugyan az volt. Volt szerelőnél azzal a hibával, hogy 3hengerezett inditaskor, visszadurrogot. Ez megoldodott. 3 hengernel a befecskendező elvolt tomodve aztmondta ez azert mert keveset volt benzinnel használva az auto és belerohadt a benzin és valami forrasztas eltörött vagy valami kontakthiba volt a motorvezerlon. Ez 2 hónapja volt h megcsinalta. Én már nem tudom, hogy mit csináljak. Szerintem ez a 2000es fordulat körüli rángatás az alapgond és ebből lett az amit az eléb leirtam. Lambdaszondak jók, gyertyak faszák, még megprobalkozok a fojtószelep ház kitakaritasaval, vagy valahol tomitetlenseg lehet. Apropó az auto szerintem tulozva fustol vízpára jellegűt. Mostanában főleg rövid távon van hasznalva, fagy is nem képes bemelegedni rendesen semmi. Tudom, h normális a fehér gőz felhő, de hát nekem úgy tűnik, h ez több a szokottnál. Hűtőfolyadek nem tűnik el es tiszta, az 710-es :D olajbeontonel van ez a kis habocska de ha rövidtávon van hasznalva, olajat semmit nem fogyaszt es rendben van.
A hiba kódot a torque proval olvastam ki és pending fault. Van h magátol eltűnik és nem mindig, de időnként vissza jön. És egyszer a fojtoszelep nyitásra irt nekem -0,39%-ot amikor ugy 15%rol folyamatosan vettem vissza mutattott 10, 9 ,7 aztan meg ezt a minuszos értéket. Fogyasztása az autónak nem több es nem kevesebb mint amit megadtak neki. Rovidtavon normalis kozlekedesel ugy 8-9 hosszabb uton 100as tempo körül orszaguton meg 6 körül az alapjáraton ha sikerül neki megadott alapjarati fordulatszamra lecsokkenie akkor 0,6-0,7 l/h es 630rpm asszem. Szerelőhöz aki rendes számítógéppel kiolvasná, persze nem tudok eljutni... Időm meg nem volt, a kis csovecskeken lukat keresni.
Ja elfelejtettem írni, hogy 2 hónapja csak benzinnel használom az autót és most jut eszembe, hogy par hete egy előzésnél 4. Fokozatban cca 100kmh körül nem egész 4000 fordulaton az autó elvette a gázt, mint ha elvágták volna de aztán valahogy visszajött az erő.
Egyébként szivócső nyomás ilyen taknyos, nyálkás, esos, havas időben 0 fok körül -0,8 bár körül mutat es alapjáraton az uzemanyag korrekciora +25% körül ír mindig. Azt olvastam, hogy az sok, még csak most ismerkedem az adatokkal.
Az ilyen hibáknál célszerű 4 új gyertyával kezdeni, és csak utána belemélyedni. Egyrészt lesz egy biztos kiindulási pont, másrészt nagyon gáz, amikor egy szerviz 30k-ért ezt javasolja.
+25% üzemanyag korrekció és a P0171 (szegény keverék) az teljesen egybevág. Tehát az elektronika úgy érzékeli, hogy sok az el nem égetett oxigén a kipufogógázban, és növeli a befecskendezett mennyiséget. A kérdés, hogy mi a valóság. Ha füstöl, benzinszagú a kipufogógáz, és kormosak a gyertyák, akkor rosszul érzékel a lambdaszonda (akár repedés is lehet a leömlőn és fals levegőt kap). Meg lehet azt is csinálni, hogy sorban kiszeded a gyertyákat, és amelyiknek elüt a színe a többitől, annak az égésével (injektorjával, kompressziójával) lehet valami hiba.
Alapvetően, amíg nincs benne 4 új gyertya, addig teljesen fölösleges gondolkodni rajta, mert ha a rossz gyertyák miatt kimarad az égés, akkor ugyan úgy el nem égetett oxigén kerül a kipufogóba, amitől tovább növeli a befecskendezést, ami még jobban elkormolja a gyertyát, és még rosszabban jár tőle a motor...
Úgy néz ki teoretikusan, hogy az egr-el lesz problema. Cseh forumon leltem ilyen hibat. Egy ficko irja, hogy a maf szenzornak 2-4g/s kozott kell mukodnie na nekemar 57 fokos huto folyadek homersekletnel
beesik 2 g/s alá. Először a bejuto levego keresztmetszet felére csokkentette es ugy helyre allt minden. Ha vissza elvette azt amivel felig letakarta elojott a hiba, majd lefalazta az egr-t es megszunt a hiba es irtak utana h a 75kw 102 lovas euro 4es motoroknal ez okozza a rangatast gyenge gyorsitasnal alacsonyabb fordulaton es az alapjarat problémát. Ez még csak teória számomra, nem próbáltam ki amit csinált, de úgy érzem ez lesz a gond. Belinkelem azt a forumot hát ha másnak is elofordult ez. [link] karlostdi a felhasznalo aki irta, google forditoval lelehet forditani, bar nekem ez nem volt szükséges.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!