Turbó vagy szívó benzines autó?
Leginkább a vezetésre lennék kíváncsi.
Mármint arra, hogy észre lehet venni valami különbséget a két típus között?
Előre is köszönöm a válaszokat!
#20: a turbómotor pont azér jó (már amelyik jó) mert a nevleges TELJESÍTMÉNYT le tudja adni széles tartományban.
Tehát a nyomaték szépen vissza van szabályozva, de 3500-6000 között kijön a teljesítmény.
A görbén nem teljesítménycsúcs van, hanem teljesítményplató.
Így gyakorlatilag váltasok után sem esik le a teljesítmény.
21: A forgatónyomatékra jellemzőbb a platószerű görbe, az említett szabályzás miatt. Ha van is teljesítményplató, az nem 3500 fordulatnál lesz, hanem 5000 körül.
A teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos, ezekből van származtatva, számolva. Tehát ha állandó lenne a nyomaték, akkor 6000 fordulaton duplája lenne a teljesítmény, mint 3000-nél. Ha 3500-nál elérné a maximum teljesítményt a motor, onnantól viszonylag meredeken, a fordulatszámmal arányosan esni kéne a nyomatéknak, hogy állandó legyen teljesítmény, ami egyáltalán nem előnyös.
Íme egy 1.4 boosterjet görbe:
Nézzük a vékony vonalakat, a gyári állapotot! A nyomaték 2300-4000 tartományban közel van a 220 Nm-hez, a teljesítmény viszont 5000 körül kezd igazán ellaposodni, és 3500 körül még csak 110 LE körül van.
Az 1.5 TSI görbéje még szemléletesebb, mert még platószerűbb a nyomaték 2000-3500 tartományban, és ahogy várható, itt lineárisan nő a teljesítmény, és csak 4800 körül éri el a névleges értéket, ahol igazából szökőévente jár a mutató.
#23: nem tudom, ugyanazt az ábrát néztúk? az 1.5 TSI 3500-nál eléri a 150LE-t, és 5400-ig kitartja (160-ig megy fel).
Eközben a nyomatékcsúcs 2500-on 330 Nm, és 5400-ig kb lineárisan csökken 210 Nm-ig.
Valóban ez a szemléletesebb ábra
Nem ugyanazt nézzük, mert te a vastag vonalat nézed, ami a rigotech programmal mért, ott nincs nyomaték plató. A vékonyakat nézd, az a gyári állapot.
Máshol 180 LE-ig meg szokták írni ezeket a motorokat.
Attól függ. Szívó legalább 6 henger és 3000 kobcenti fölött.
Alatta 4-5 hengeres turbós ami bejön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!