Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó vagy szívó benzines autó?

Turbó vagy szívó benzines autó?

Figyelt kérdés

Leginkább a vezetésre lennék kíváncsi.

Mármint arra, hogy észre lehet venni valami különbséget a két típus között?

Előre is köszönöm a válaszokat!


2023. jan. 5. 21:40
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
29%

#20: a turbómotor pont azér jó (már amelyik jó) mert a nevleges TELJESÍTMÉNYT le tudja adni széles tartományban.

Tehát a nyomaték szépen vissza van szabályozva, de 3500-6000 között kijön a teljesítmény.

A görbén nem teljesítménycsúcs van, hanem teljesítményplató.

Így gyakorlatilag váltasok után sem esik le a teljesítmény.

2023. jan. 6. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
27%
#19 kilencvenes évek eleji turbos jószág, szóval eléggé ismerem a viselkedését egy régi turbos gépnek. :)
2023. jan. 6. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
71%

21: A forgatónyomatékra jellemzőbb a platószerű görbe, az említett szabályzás miatt. Ha van is teljesítményplató, az nem 3500 fordulatnál lesz, hanem 5000 körül.

A teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos, ezekből van származtatva, számolva. Tehát ha állandó lenne a nyomaték, akkor 6000 fordulaton duplája lenne a teljesítmény, mint 3000-nél. Ha 3500-nál elérné a maximum teljesítményt a motor, onnantól viszonylag meredeken, a fordulatszámmal arányosan esni kéne a nyomatéknak, hogy állandó legyen teljesítmény, ami egyáltalán nem előnyös.

Íme egy 1.4 boosterjet görbe:

[link]

Nézzük a vékony vonalakat, a gyári állapotot! A nyomaték 2300-4000 tartományban közel van a 220 Nm-hez, a teljesítmény viszont 5000 körül kezd igazán ellaposodni, és 3500 körül még csak 110 LE körül van.

Az 1.5 TSI görbéje még szemléletesebb, mert még platószerűbb a nyomaték 2000-3500 tartományban, és ahogy várható, itt lineárisan nő a teljesítmény, és csak 4800 körül éri el a névleges értéket, ahol igazából szökőévente jár a mutató.

[link]

2023. jan. 6. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
72%

#23: nem tudom, ugyanazt az ábrát néztúk? az 1.5 TSI 3500-nál eléri a 150LE-t, és 5400-ig kitartja (160-ig megy fel).

Eközben a nyomatékcsúcs 2500-on 330 Nm, és 5400-ig kb lineárisan csökken 210 Nm-ig.

Valóban ez a szemléletesebb ábra

2023. jan. 7. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
72%

Nem ugyanazt nézzük, mert te a vastag vonalat nézed, ami a rigotech programmal mért, ott nincs nyomaték plató. A vékonyakat nézd, az a gyári állapot.

Máshol 180 LE-ig meg szokták írni ezeket a motorokat.

2023. jan. 7. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim válasza:
18%
Diesel🫢
2023. jan. 7. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim válasza:
57%

Attól függ. Szívó legalább 6 henger és 3000 kobcenti fölött.

Alatta 4-5 hengeres turbós ami bejön.

2023. jan. 7. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!