Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó vagy szívó benzines autó?

Turbó vagy szívó benzines autó?

Figyelt kérdés

Leginkább a vezetésre lennék kíváncsi.

Mármint arra, hogy észre lehet venni valami különbséget a két típus között?

Előre is köszönöm a válaszokat!


2023. jan. 5. 21:40
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
40%
Hibrid
2023. jan. 6. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 A kérdező kommentje:

Igazából egy 2018-as Suzuki SX4 S-crossról lenne szó, amely 140LE/220NM, manuális.

Ez ugye turbós autó, de nézegettem szívós autókat is.

2023. jan. 6. 09:30
 13/27 anonim ***** válasza:
72%

#10 azért a turbolag jelentősen túl van misztifikálva. :)

1500-as fordulaton pont úgy megy mint az ugyanilyen szívó, de 2500-nál meg már erősen éled a dolog, de ki az aki 1500-ról kezdi tolni ha action van? :D :D :D

2023. jan. 6. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
72%
Ma már nem nagyon van, de aki vezetett 80-as, 90-es évek eleji turbós autót, ott érezhető volt a turbólyuk. 3500-4000-es fordulaton kezdett megjönni a kakaó. A mai kisturbósoknál nem nagyon van turbólyuk, de felül el is fogynak.
2023. jan. 6. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
0%
#14 ne kezdd el nekem megmagyarázni légyszíves, hogy hogy viselkedik az autóm, köszi. :D :D
2023. jan. 6. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
19%
Nyugodtan vedd meg a Suzukit, nagyon jó az 1.4 boosterjet. Már közepes fordulaton akkora ereje van, mint egy klasszikus 2.2 literes jó szívónak magasabb fordulaton, és 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt azoknál. Nagyon jól vezethetők ezek a közepes méretű turbós benzinesek. Nálam a Suzuki a beltér és a futómű miatt lett második helyezett, Skoda lett helyette. A VW utóbbi 10 év 1.4 TSI motorjai is jók. Az 1.5-ből nem mind, bár ott sem megbízhatósági gondok vannak, inkább apró, karakter/vezethetőség/rezonancia problémák. Talán még a Kia/Hyundai T-GDI-ket merném bevállalni.
2023. jan. 6. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
38%

#12: Azok jó motorok, ha odalépsz neki megy mint a barom, igaz csak Vitarában próbáltam.

Az ugyanennyi LE szívómhoz hozzá képest egy lomha fos.

Igazából az csak nagyon magas fordulaton, 5500-6000 kötül tudja leadni a névleges teljesítményt, míg a turbós már 3000 körül kitolja a 140LE-t, szelesebb tartományban elérhető.

Igazából a teljesítménygörbe ami fontos, a nyomaték nem ad sok információt az áttételek és a kerrékméret ismerete nélkül.

2023. jan. 6. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
66%
#17 A kis ccm turbók is 5500 környékén adják le.
2023. jan. 6. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
#15 milyen autód van?
2023. jan. 6. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
73%
Bizony, ha 3000-nél lenne a teljesítménycsúcs, akkor az igen rossz motor lenne, szűk lenne a használható tartomány, magasabb fordulaton elfogyna az ereje. Minél lejjebb van a nyomatékcsúcs, és feljebb a teljesítménycsúcs, annál jobb. Ez jelzi, ha egy motor tág tartományban jól használható, azaz alacsony és magas fordulatszámon is megfelelő erőt, azaz forgatónyomatékot tud kifejteni.
2023. jan. 6. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!