Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó vagy szívó benzines autó?

Turbó vagy szívó benzines autó?

Figyelt kérdés

Leginkább a vezetésre lennék kíváncsi.

Mármint arra, hogy észre lehet venni valami különbséget a két típus között?

Előre is köszönöm a válaszokat!


2023. jan. 5. 21:40
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
11%
Turbo benzines is van.
2023. jan. 5. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
84%

Észre persze, bár kérdés mit mihez hasonlítunk. Átlag kis motornál az átlag ember annyit vesz észre a turbos benzinesnél, hogy " dízelesen húz " alacsony fordulaton is, míg szívónál forgatni kell, hogy legyen nyomaték is.


Nagyobb motoroknál is hasonló a difi, csak ott nyilván egy nagy szívómotor sem lesz olyan veszélyesen vérszegény már kis fordulaton a méretáből adódóan.

2023. jan. 5. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
27%
Csak a csiga <3
2023. jan. 5. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
15%
szívó de csak 2.4 vagy nagyobb
2023. jan. 5. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
15%
ha lóerőben ugyan az mindkettő, akkor nem.
2023. jan. 5. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
82%
Ha lóerőben ugyanaz mindkettő.... Ajánlom akkor két lóerőben " ugyanakkora " motor teljesítmény és nyomatékgörbéjét nézd meg, csak úgy érdekességképp.
2023. jan. 5. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
32%
Persze, az egyik MEGY, a másik annyira nem. :D :D
2023. jan. 5. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
81%
2.0tfsi 150le van most, régen ugyanennek a turbó nélküli verziója volt, igazából csak pályán venni észre különbséget, de ott nagyon.
2023. jan. 6. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
92%
Persze. A turbós sokkal nyomatékosabb. Szerviz szempontjából szoktak még rettegni, rendszerint azok, akiknek sosem volt még turbós autója, de a szomszéd sógorának a kollégájának a nénikéjétől ezt meg azt hallott, hogy a gatyádat kell rá kéthavonta kifizetni. Ebből annyi igaz, hogy 250-300e km-enként valóban előjöhet egy felújítás. Gyári középrésszel nagyságrendileg 100e Ft: 3-4 tank benzin ára... Ezt átlagos futásteljesítmény mellett 17-20 évente kell rálocsolni. Nem hiszem, hogy a mai árak mellett ez akkora tétel lenne, hogy ez döntene nyomorba bárkit is. Összehasonlítva egy gumicsere is legalább ennyibe kerül és nem 20 évente! Attól mégsem retteg senki.
2023. jan. 6. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
81%

A turbós nyomatékosabb.


A mai turbók már alulról húznak. A kisturbósok viszont felül elfogynak. A változó geometriájú az nem. Illetve van olyan, hogy egy kicsi és egy nagy turbó van, azoknál is teljes fordulattartományban működnek. Persze a változó geo és a 2 turbó csak komolyabb, drágább autókban van.


A régi turbósoknál (inkább csak sportkocsikban volt), jelentős turbólyuk volt, ott alul szintén nem nagyon mentek a kocsik, mert a nagyobb turbók miatt magasabb fordulattartományban jött meg a töltőnyomás.


Szívókat jobban kell pörgetni. Főleg a kisebb lökettérfogatúakat. 2litertől már kezd jobb lenni a dolog, ott már viszonylag jobb a nyomaték.


Persze az is számít, hogy mekkora az autó tömege. Van olyan régi 1.6-os szívó, ami simán odaver egy mai kisturbósnak, mert a kocsi 150-250kg-al is könnyebb lehet.

2023. jan. 6. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!