Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi van ha egy autónál 5....

Mi van ha egy autónál 5. sebességből üresbe váltok?

Figyelt kérdés
életembe egyszer vezettem autót és nem is érték hozzá, szóval ne kövezzetek meg légyszi
2022. nov. 27. 14:32
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
akkor ha tanulni vezetek oktatóval, akkor a fokozatonként visszaváltást, amikor meg megvan a jogsim és nem buktatnak meg, utána az "egyből üresbe" módszert használjam inkább, hogy ne koptassam az alkatrészeket?
2022. nov. 27. 22:03
 12/15 krwkco ***** válasza:

"egyből üresbe"

Olvasd el mégegyszer a 7-est és a 10-est.

2022. nov. 28. 02:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Már régen tanultam vezetni. Az oktatóm azt tanácsolta, hogy ha lehet használjunk motorféket. Ezzel a mai napig egyet is értek. De nem ragaszkodott hozzá, hogy szigorúan egyesével kellene visszaváltogatni. Ha tudom, hogy meg kell állnom és nincsenek addig km-ek, megyek 90-100-as tempóval, akkor nagyjából úgy csinálom, hogy 6.-ból 4.-et kapcsolok, hogy legyen motorfék. Közben nyomom az üzemi féket is. Ahogy a fordulat beesik 1500 alá, kiveszem a váltót üresbe, nem váltogatom, kuplungolom végig a fokozatokat. Aztán már csak az üzemi féket nyomom, végül megállok. Városban hasonló, csak ott 4.-ből kapcsolok 2-at a motorfék miatt.

Ugyanígy felváltásnál sem kötelező egyesével kapcsolgatni. Autópálya-felhajtónál, vagy főleg országúton a faluhatár vége táblánál gyakran 4.-ben kihúzatom, kigyorsítok és utána egyből 6.-at kapcsolok, mikor már csak a sebességet akarom tartani. 5.-et kihagyom, nem kapcsolok alibiből két másodpercre egy 5.-et is, csak azért hogy meglegyen a sorminta. Felesleges.

Nem egy-két éve vezetek, nem is csak városban futkosok. Eddig ez a módszer semmilyen műszaki hibát nem okozott. Váltómnak soha nem volt még baja. Fékbetétet legutóbb 130.000 km után kellett cserélnem, ami nem mondható extrém kevésnek.

2022. nov. 28. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 krwkco ***** válasza:

#13

Lehet így is csinálni.

De azt tudni kell, hogy a visszakapcsolással intenzivebbé motorfék nem jelent plusz üzemanyagmegtakarítást. Mert az csak az időtől függ, amig 0 a benzinhasználat. Csak a fékbetét kopik kissé kevésbé. Viszont a nagy fordulaton történő visszaváltás jobban koptatja a szinkrongyűrűket és a kuplungot.

Ha én vissza akarnék kapcsolni 6-ból 4-be, akkor hagynám, hogy a 6-os motorfékezzen egy darabig és csak alacsonyabb fordulaton kapcsolnék. Ezzel továbbra is megmarad, hogy csak később kell üresbe rakni de kisebb lesz a váltót koptató fordulatszámkülönbség.

2022. nov. 28. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

#14, én sem gondoltam, hogy ettől termelni fogja az üzemanyagot.

Nálam 6.-ben gyakorlatilag alig van motorfék. Ha 6.-ban hagynám kigurulni, féknyomás nélkül, km-eket kellene gurulnom. Ha előre tudom, hogy hol kell megállnom, és nincs mögöttes forgalom, akiket a kigurulásommal feltartanék, akkor persze ez is járható út. 4.-be visszakapcsolva kb 3000-es a fordulatszám, nem mondanám még extrém magasnak. Váltsák között sem várom meg direkt, míg visszaesik a fordulat alapjáratra.

355e km van az autómban, új korától nálam van. A szinkrongyűrűkhöz még nem kellett hozzányúlni. A kuplung sem elkopott, hanem a kettőstömegű cseréjének alkalmával, kuplungból is kapott újat az autó, ha már le volt véve a váltó. De még egyáltalán nem volt világvége állapotban. Az, hogy a kettőstömegű 280.000 km-t elgurult, szintén nem idő előtti csere. Kopóeszköz, teljesen rendben van szerintem, hogy ennyit kibírt.

2022. nov. 28. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!