Mi van ha egy autónál 5. sebességből üresbe váltok?
"és amikor megyen 5.ben, megszeretnék állni pl. egy sorompónál, akkor mindig egy fokozatot váltok vissza, míg megnem álltam?"
Vannak ennek hívei, de szerintem felesleges.
Én leveszem a gázról a lábam. Annyira fékezek, amennyire kell. Ha az autó annyira lelassult, hogy már rángatna (1000-1200), akkor kiveszem üresbe és felengedem a kuplungot. Közben megszakítás nélkül fékezek és megállok.
Szerintem annak, hogy az ember 3-at 4-et kuplungoljon és közben váltogassa a sebességet, nincs értelme. Egyrészt minden kopik. Másrészt a váltások ideje alatt nincs is motorfék, így valószínűleg nem lesz több az üzemanyag megtakarítás sem.
Semmi. Ugyan az, mintha 6.-ból, vagy bármelyik másik sebességi fokozatból raknád üresbe. Megszűnik a kapcsolat a hajtás és a motor között. Az autó addig gurul, amíg van lendülete.
Nem értem pontosan mire gondolsz, minek kellene történnie.
és amikor megyen 5.ben, megszeretnék állni pl. egy sorompónál, akkor mindig egy fokozatot váltok vissza, míg megnem álltam?
Az oktatók kifejezetten így kérik, 5-4-3-2-majd megállsz, de őszinte leszek , inkább tényleg lassíts le 1000 fordulatig aztán lökd ki üresbe és lábfék. Megmondom a helyzet az, a váltót levenni, javítani, szétszedni bonyolult, drága az alkatrész, nem szabad túlságosan igénybe venni, inkább a lábfék kopjon, egy tárcsa betét kombó negyed annyi idő és munkadíj mint egy váltó kulisszázás vagy bármi más a váltóban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!