Gyári izzók vannak az autótokban, vagy már kicseréltétek másikra?
#20: Nem kizárt, hanem tény. Amihez nem értesz, ne beszélj bele. Tippeket állítasz szembe tényekkel.
Mivel már vagy 8x cseréltem benne izzót, és mindig a bal égett ki először. Nem laza a foglalat, nincs kontakthiba. Csatlakozás nem égett, nem forrósodik.
A rövidebb vezeték miatt sokkal nagyobb a bekapcsolási áramlökés.
Veled ellentétben, én tárolós szkóp és egy mérősönt segítségével kimértem egy H4 izzó bekapcsolási áramlökését: majdnem 60 amper!
Azaz a hideg ellenállása az izzószálnak kb. 0,2 ohm. Mivel ezeket a szarokat a lehető legvékonyabb vezetékkel kábelezik, ami még károsodás nélkül elviseli az izzó áramfogyasztását, számottevő a vezetéken is a feszültségesés.
Most csak a te kedvedért kimértem, a két oldal között 120 mV feszültségkülönbség volt. A 12 volton névlegesen 55W teljesítményű izzó kb. 5 ampert vesz fel. Ennek alapján egy vezetéken 0,024 ohm különbség van a két oldalra menő vezetékek ellenállása között. De ezt lehet duplán számolni, mert pozitív és negatív szál is van, tehát 0,048 ohm az eltérés.
Mielőtt beírnád, hogy a testelés rövid, el kell szomorítsalak: olyan abberrált a bekötés, hogy az izzó a pozitívot állandóan megkapja a biztosítékdobozból, és a negatívakat kapcsolja, tehát nincs rövid testelővezeték.
Ez az ellenállás-különbség már jelentős eltérést okoz a bekapcsolási áramlökésben. És ez az, ami az izzót öli, nem a folyamatos üzem. A bekapcsolási áramlökéstől szakad el a végén az izzószál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!