Hogyan helyesebb?
Megközelítek egy kereszteződést.
a, visszaváltok 1-be és úgy kozelítem meg
b, ha leesik a fordulat akkor visszateszem egy
c, 2-ben csúsztatott kuplunggal közelítem meg
d, ha leesik a fordulat akkor vissza 1-es helyett szintén kuplung és csúsztatva
11 / Nem arról van szó hogy képtelen vagyok elvezetni 1 autót, hanem hogy 20 féle dolgot olvasni és mindig van mit tanulni egy friss vezetőnek. Az oktatók nem vezetni tanítanak meg, hanem vizsgázni. Adnak egy picit, a többi már tapasztalat lesz, és évek múlva egy jó sofőr. Vagy ti akik itt szídkoloztok, mind faszán kedztétek, és kentetek vágtatok mindent mint az okostojások?:)
Amúgy meg yt-n van fent pl egy pető attila videó, ahol elmondja hogy technikailag meg lehet azt tenni ha nagyon lassan kell gurulni hogy bebaszod 1-be, vagy 2-ben egy picit csúsztatod a kuplungot.
Motorfékkel (és plusz fékezéssel) érdemes megközelíteni, abban a fokozatban amelyikben egyébként is volt a váltó. Majd a kereszteződéshez érve a forgalmi szituációnak és az útviszonyoknak megfelelően, a lassítás mértékének (és a fordulatszámnak) a függvényében a szükséges mértékben visszavált a vezető, de nyílván az is elképzelhető hogy nem vált vissza amennyiben nincs ami ezt indokolná.
Ha belvárosról van szó, akkor úgyis az 1 és a 2 fokozat ami használatos, tehát sok lehetőség nincs. 1-be értelemszerűen csak akkor váltunk vissza ha jelentősen lelassult a jármű, tehát 10-15km/h esetleg teljes megállásra volt szükség. 2-ben ügye nem illik elindulni egy személyautó esetén, hacsak nem lejtőnek lefelé indulsz ahol eleve azonnal motorfék üzemmódban lehet gurulni, bár akad egy-két ilyen kereszteződés is jellemzően dombos vagy hegyvidéki területen.
A következő kérdés az, hogy ha 2-ben gurulsz, akkor hogy váltasz vissza 1-be. Szerintem ezt most már nem tanítják, annak ellenére hogy a legtöbb kocsi az 1 fokozatot csak álló helyzetben képes "jól" és "finoman" bevenni. Na mindegy, erre van egy technika, ennek hiányában kénytelen vagy 2-ben esetleg csúsztatva kanyarodni, ugyis dieselen tanultok általában, ott ez még működik is. Majd ha egy kis köbcentis szívóbenzines lesz az első autód, ott kezdődii az izgalmas rész, de azon meg is tanulod majd a kuplung -és váltókezelést, mert az nem nyeli be a bakikat amit egy dieselessel meg lehet csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!