Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják hogy nem szabad...

Miért mondják hogy nem szabad 2ezer fordulatnál váltani mert akkor még nincs meg az olajnyomás?

Figyelt kérdés
Autóról van szó

2022. okt. 29. 18:47
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
33%

Kifizettem, a fordulatszámmérő teljes tartományát, hadd foogjon az a motor..


Főleg mert 3000 körül van a nyomatékcsúcs a lóerőcsúcs meg 5500 körül általában..

2022. okt. 30. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
64%
Talán inkább turbó nyomás?! Ha nincs 2000es fordulatnál olajnyomásod akkor dobd ki a verdát. De a turbó is 2000 körül már van.
2022. okt. 30. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
60%
A 11es jól leírta! Forogjon az a rohadt motor azért van.
2022. okt. 30. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
48%
Egy kisebb szívó benzinesnek nem nagyon van lent ereje, és remeghet is ilyen alacsony fordulaton. Azt felesleges erőltetni. Egy modern turbós motor 1500-tól simán terhelhető. 1.5 TSI 2000-nél már kéri a következő sebességet a kijelzőn. 60-nál kéri az ötödiket, és sík úton, sebesség tartáskor még ki is kapcsol két hengert. Így autózva mondjuk nem présel ülésbe a gyorsulás, de képes akár 5 l környékére lejönni a fogyasztás.
2022. okt. 30. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
100%
#14 Ilyen tényleg van, hogy kikapcsol 2hengert? Erről most hallok először. Ez azt jelentené hogy a gyújtást és a befecskendezést abban a két hengerben megszünteti?
2022. okt. 30. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
100%
Igen olyan az szünetelik. De van változó szelepvezérlés is.
2022. okt. 30. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
100%

15: Igen, ACT néven fut, már az 1.4 TSI-nek is volt ilyen változata. A szelepeket is bezárja ilyenkor, eltolja a vezérműtengely bütykeit. Itt látható a működése:

[link]


Nem vészesen zavaró, de azért általában észrevenni a váltást. Bizonyos fordulaton érezni egy kicsi rezonanciát, és néha egy egész picit ránt, amikor visszakapcsol.

2022. okt. 30. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
52%
Értem, hasznos ez a video, ezt az eltolásos módszert nem ismertem. A változó szelepvezérlést ismerem, annak más a működési elve, gyujtásszöget változtat az oktánszámnak megfelelően.
2022. okt. 30. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 veterán vas ***** válasza:

Egy normál állapotú autónál, már az indítást követő másodpercben is van olajnyomás. (kb. 650-700-as alapjáraton)

Szóval, ha nem lenne nyomás 2000 fordulat alatt, akkor nem mennél az autóval egy métert sem, dobhatnád a motort a kukába.

2022. okt. 30. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

18: az nem a változó szelepvezérlés, az csak változó előgyújtás, amit a kopogásszenzor jele alapján állít a motorvezérlő.

A változó szelepvezérlés a szelepek nyitásának idejét és mértéket változtatja, mert ez nem azonos minden fordulatszámon. Ezzel lehet szélesíteni a motor használható fordulatszámtartományát, ami szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy egy motor jól működjön alacsony fordulaton. Vagy ott a Honda V-Tec, ami magas fordulaton váltott nagy szelepnyitásra (másik bütyökre a vezérműtengelyen), így magas fordulaton nagyon megindultak ezek a motorok.

2022. okt. 30. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!