Miért mondják hogy nem szabad 2ezer fordulatnál váltani mert akkor még nincs meg az olajnyomás?
Kifizettem, a fordulatszámmérő teljes tartományát, hadd foogjon az a motor..
Főleg mert 3000 körül van a nyomatékcsúcs a lóerőcsúcs meg 5500 körül általában..
15: Igen, ACT néven fut, már az 1.4 TSI-nek is volt ilyen változata. A szelepeket is bezárja ilyenkor, eltolja a vezérműtengely bütykeit. Itt látható a működése:
Nem vészesen zavaró, de azért általában észrevenni a váltást. Bizonyos fordulaton érezni egy kicsi rezonanciát, és néha egy egész picit ránt, amikor visszakapcsol.
Egy normál állapotú autónál, már az indítást követő másodpercben is van olajnyomás. (kb. 650-700-as alapjáraton)
Szóval, ha nem lenne nyomás 2000 fordulat alatt, akkor nem mennél az autóval egy métert sem, dobhatnád a motort a kukába.
18: az nem a változó szelepvezérlés, az csak változó előgyújtás, amit a kopogásszenzor jele alapján állít a motorvezérlő.
A változó szelepvezérlés a szelepek nyitásának idejét és mértéket változtatja, mert ez nem azonos minden fordulatszámon. Ezzel lehet szélesíteni a motor használható fordulatszámtartományát, ami szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy egy motor jól működjön alacsony fordulaton. Vagy ott a Honda V-Tec, ami magas fordulaton váltott nagy szelepnyitásra (másik bütyökre a vezérműtengelyen), így magas fordulaton nagyon megindultak ezek a motorok.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!